Estijos raliui Benediktas Vanagas sugalvojo naują pavadinimą

Didžiausias Baltijos šalyse „Rally Estonia“ ralis puoselėja ambicijas tapti geriausiu pasaulyje. Po susipažinimo su trasomis dalyviai starto išvakarėse negailėjo komplimentų ir dalinasi patirtais įspūdžiais. 

Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
 Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža.<br>Komandos nuotr.
 Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis.<br>Komandos nuotr.
Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio ekipažo „Škoda Fabia R5“ ralio bolidas..<br>Komandos nuotr.
Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio ekipažo „Škoda Fabia R5“ ralio bolidas..<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-07-14 11:07

Vaizdingus epitetus apibūdindamas šias lenktynes naudojo ir Lietuvai atstovaujantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benedikto Vanago drauge su šturmanu Mindaugu Čepuliu.

Tris savaites LRT televizijos projekte „Nacionalinė ekspedicija“ dalyvavęs B. Vanagas po filmavimų Ukrainoje iškart patraukė Estijos link. 

Čia jis kartu su greičiausiais Europos lenktynininkais pradeda trijų dienų lenktynes – „Shell Helix Rally Estonia“.

Savita trasos specifika

Daugiau kaip šimtas dalyvių iš 12 valstybių, tarp kurių ir gamyklinėms komandoms atstovaujantys elitiniai Pasaulio ralio čempionato (WRC) pilotai susipažino su trasa.

Jie įveikė bandomąjį greičio ruožą, išklausė glaustą pirmosios pagalbos medicinos kursą apie elgesį incidento atveju. Penktadienio vakarą jų laukė iškilminga starto podiumo ceremonija Tartu mieste.

Daugiau kaip tris savaites prie sportinio automobilio vairo nesėdėjęs B. Vanagas džiaugėsi testiniame greičio ruože galėjęs išbandyti techniką ir trumpai apšilti važiuojant lenktyniniu režimu. 

Tai pravertė ir kitiems ralio dalyviams, mat pietinės Estijos keliai pasižymi savita specifika – gruntas yra gerokai kietesnis nei įprastų lietuviškų žvyrkelių, o tuo pačiu ir slidesnis. 

Dėl to, anot B. Vanago, norint trasoje jaustis saugiai, teks prisitaikyti prie naujos kelio dangos ir pažaboti norą posūkiuose važiuoti greičiau, kaip yra įpratę.

Šuoliai neleis nuobodžiauti

Po susipažinimo su trasa lietuvių ekipažas sutartinai siūlė Estijos ralį perkrikštyti suteikiant jam avialinijas primenantį naują vardą „Air Estonia“.

„Tai būtų išties tinkamesnis pavadinimas, – šyptelėjo B. Vanagas ir čia pat savo pasiūlymą argumentavo. 

– Ore būsime kiekviename greičio ruože bent po 3–4 kartus. Taigi nuolatiniai skrydžiai yra garantuoti.   

Panašu, jog organizatoriai specialiai modifikavo kelius, kad važiuojant dideliu greičiu automobiliai  kiltų į orą. Tai šimto tramplinų ir daugelio tūkstančių posūkių ralis.“

B. Vanago šturmanas M. Čepulis prisipažino tokios tramplinų gausos nematęs per visą savo karjerą: 

„Jei šių metų sezone, sudėjus visus ligšiolinius ralius, žodį „jump“ (liet. šuolis) esame pasakę ne tiek daug kartų, čia jį teks ištarti bent po tris kartus kiekviename greičio ruože. Tikrai nenuobodžiausime.“

„Pas mus stenogramose yra ir kita sąvoka – „over jump“ – tai posūkis ir tramplinas viename, kai automobilis šoka ne tiesiai, bet skersas. 

Bus tikrai įdomu ir čia labai norėčiau atsidurti žiūrovų vietoje, kad pamatyčiau, kaip tai darys WRC techniką pilotuojantys kolegos“, – pridūrė B. Vanagas.

Lietuvoje keliai tiesesni

Lenktynininkas juokauja, kad Lietuvos kelininkai yra geresni, mat visus kelius išlygina kur kas tiesiau. 

Tuo metu Estijos pietuose 146 kilometrus nusidriekusiuose 16 greičio ruožų laukia begalė įvairaus sudėtingumo posūkių:   

„Čia, girdint šturmano diktuojamą stenogramą, mintyse turi matyti ne tik kelio kryptį, bet ir įsivaizduoti automobilio važiavimo trajektorijas trimatėje erdvėje, kadangi trasų reljefas ir trasos – ypač įvairus ir greitai besikeičiantis“.

„Starto laukiame su mintimi, kad mokytis niekada nevėlu. Visas šiųmetis sezonas mums yra pažintinis, kuomet tik bandome pratintis prie savojo automobilio.

Kol kas jis dar gali daugiau nei mudu su Mindaugu, tačiau su kiekviena diena mokomės ir tobulėjame, o čia sąlygos tam bus tiesiog daugiau nei idealios. Laukia nemažai darbo“, – kalbėjo antrasis Lietuvos atstovas Estijos ralyje Egidijus Valeiša, važiuojantis su šturmanu Mindaugu Varža.

Lenktynininkai tikisi Estijoje prie trasų pamatyti ir gausias aistruolių gretas iš Lietuvos. 

Pasak jų, oficialaus WRC etapo statuso siekiantis „Rally Estonia“ turi ypatingą savybę: čia kone visur aplink trasą išsidėsčiusios viena už kitą geresnės vietos žiūrovams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?