Benediktas Vanagas įvertino 2019-ųjų Dakaro maršrutą: „Turėsime labai daug iššūkių“

Sunkiausiomis pasaulyje tituluojamų lenktynių organizatoriai po ilgai trukusios tylos oficialiai pristatė kitų metų Dakaro maršrutą. 

Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Benedikto Vanago vertinimu, nors teks važiuoti jau pažįstamomis vietovėmis, tai visiškai nepalengvins lenktynininkų užduoties.<br> Marian Chytka nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jul 19, 2018, 3:24 PM

Septintą kartą startuosiantis „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas prognozuoja, kad šįkart lenktynės bus kiek lengvesnės aptarnaujančiam personalui, tačiau lenktynininkams būsimi smėlynai gali reikšti net keliskart sudėtingesnius išbandymus nei iki šiol.

Vyks vienoje šalyje

Kaip jau buvo skelbta, kitų metų sausio 6–17 dienomis dykumų maratonas aplankys vienintelę Pietų Amerikos valstybę – Peru. Trasa išdėliota palei Ramiojo vandenyno pakrantę.

Organizatoriai pranešė, kad ralio žemėlapyje numatyti 6 baziniai bivuakai, įskaitant ir priešstartinę stovyklą didžiausiame Peru mieste – sostinėje Limoje. 

Dalyviai juose lankysis po keletą kartų.

Bendras numatytos trasos ilgis – 5 tūkst. kilometrų, iš kurių 3 tūkst. sudarys 10 greičio ruožų. 

Daugiau nei du trečdaliai jų, tai yra per du tūkstančius kilometrų, drieksis klampiais smėlynais.

Lengviau mechanikams

B. Vanagas pažymėjo, kad Dakaras paprastesnis bus tik technikams. 

Jiems reikės mažiau pervažiuoti iš vieno bivuako į kitą, o kompaktiškesnė logistika leis sutaupyti šiek tiek laiko ir truputį daugiau pailsėti. 

„Tuo metu lenktynininkams Dakaras bus sudėtingesnis. Klaidos smėlyje yra neproporcingai didelės ir labai brangios. Didžiausia jų kaina – prarastas laikas. 

Navigacija bus ypatingai sudėtinga ir pareikalaus išskirtinės šturmanų kompetencijos bei akylumo, o vairuotojai turės demonstruoti savo meistriškumą važiuojant smėliu.   

Laukia tikrai nelengvas maratonas – turėsime labai daug iššūkių“, – savo pirmaisiais įspūdžiais dalijosi lenktynininkas.

Etapai jau žinomi

Tikslesnės greičio ruožų vietovės tradiciškai išlieka paslaptyje iki pat maratono pradžios, tačiau jau aiškūs miestai, pro kuriuos drieksis ralio maršrutas. 

Oficialiai paskelbtame žemėlapyje numatoma, kad kitų metų sausio 6-ąją didžiausiame Peru mieste – sostinėje Limoje vėl bus duotas lenktynių startas, o kitądien dalyvių karavanas pajudės į pirmąjį greičio ruožą Pisko miesto link. 

Iš ten trasa pasuks į San Chuan de Markoną, toliau – į Arekipą. 

Čia sauso 10 dieną prasidės maratono etapas į Takna miestą pačiuose Peru pietuose, kai ekipažai turės dvi dienas savarankiškai verstis be menkiausios technikų pagalbos, tik su savo turimais atsarginių detalių resursais.

Po maratoninių išbandymų sausio 12-ąją į Arekipą sugrįžusių dalyvių ten lauks poilsio diena, o iškart po jos karavanas patrauks atgal San Chuan de Markonos ir Pisko miestus finišo link į Limą.

Smėlynuose bus sunku

Daugelis šių vietovių 2018-ųjų Dakaro dalyviams jau pažįstamos, nes panašiai maršrutas driekėsi ir šiemet, tačiau tai, anot B. Vanago, nepalengvina laukiančios užduoties.

„Tai neturi reikšmės, nes lenktynės bus sudėtingos visai ne dėl to. 

Kur mus atves kelio knyga, ten turėsime ir apsistoti. Viskas gali skirtis šimtų kilometrų skirtumu. Dakaras kaskart yra kitoks ir nenuspėjamas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Šiais metais jau pirmieji ralio etapai vakarinėje Peru dalyje privertė susirūpinti ir tituluotus Dakaro veteranus. 

Šių metų nugalėtoju tapęs ispanas Carlosas Sainzas ir jam antrinęs „Misteris Dakaras“ Stefanas Peteranselis dar po pirmųjų kelių etapų pareiškė, kad Peru kopose ir smėlynuose laukę išbandymai daugeliui ekipažų buvo gerokai per sunkūs.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.