Svarbu važiuojantiems į Vokietiją: dyzelinių automobilių draudimas prasideda

Vokietijos teismo priimtas sprendimas leisti miestams savo nuožiūra uždrausti dyzelinių automobilių eismą virsta realybe.

 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Dalyje Hamburgo uždraustas senesnių nei 2014-ųjų metų gamybos dyzelinių automobilių eismas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
  Hamburgo gatvėse jau sukabinti paruošti ženklai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

May 23, 2018, 4:04 PM, atnaujinta May 23, 2018, 4:33 PM

Siekdamas kovoti su oro tarša, Šiaurės Vokietijos Hamburgo miestas patvirtino senesnių dyzelinių automobilių ir sunkvežimių eismo tam tikruose dviejų pagrindinių gatvių ruožuose draudimą. 

Draudimas bus taikomas visiems dyzeliniams automobiliams, kurie neatitinka išmetamųjų teršalų standartų „Euro 6“, ir įsigalios gegužės 31 dieną, pranešė vokiečių naujienų agentūra DPA. 

Prieš šio draudimo patvirtinimą buvo svarstoma, ar minimalus leidžiamas dyzelinių automobilių standartas turėtų būti "Euro 5" (nuo 2009 metų), ar "Euro 6" (nuo 2014 metų). Vis tik buvo pasirinktas griežtesnis standartas, tad senesni nei 2014-ųjų metų dyzeliniai automobiliai bus draudžiami dalyje centrinių Hamburgo gatvių. 

Draudžiamą zoną pareigūnai pažymėjo apie šimtu ženklų, o draudimas galioja ir turistams, todėl jei planuojate važiuoti į Hamburgą su senesniu nei ketverių metų dyzeliniu automobiliu, būkite itin atidūs.

Laukia daugiau draudimų

Vasario mėnesį Vokietijos aukščiausiasis administracinis teismas nusprendė, kad miestai gali uždrausti dyzelinių automobilių eismą, kad galėtų sumažinti oro taršą. Šis sprendimas tapo dar vienu smūgiu „dyzelgeito“ skandalo sukrėstai dyzelinių degalų technologijai. 

Praėjusią savaitę Europos Sąjunga (ES) paskelbė, jog paduos į teismą šešias valstybes nares, įskaitant Vokietiją, kurios nepakankamai stengiasi mažinti oro taršą. 

Į tai Vokietijos kanclerė Angela Merkel atsakė užtikrindama, kad netrukus Vokietija imsis drastiškų veiksmų.

Ji tvirtino, kad vyriausybė suteikė "beprecedentę" paramą savivaldybėms spręsti taršos problemą ir sakė, kad šalis yra "labai gerame kelyje".

"Europos komisija žino šį kelią ir manau, kad mes netrukus padarysime labai greitą progresą įvairiose vietose", - sakė A.Merkel, taip užsimindama, kad netrukus vairuotojai gali sulaukti draudimų važiuoti dyzeliniais automobiliais ir kituose Vokietijos miestuose.

Vokietijos teismas dar vasarį paskelbė daugybės vairuotojų ir automobilių pardavėjų su nerimu lauktą sprendimą. Šiuo sprendimu miestams suteikta teisė įvesti dyzelinių automobilių draudimus siekiant kovoti su oro tarša. 

Anksčiau kai kuriose Vokietijos miestų zonose buvo draudžiamas tik senų dyzelinių modelių eismas. Ši nutartis yra laikoma svarbiu precedentu, kuris gali sukrėsti visą automobilių pramonę ir turėti įtakos transporto politikai. 

Dėl šio sprendimo daugybė dyzelinių automobilių savininkų nebegalės laisvai naudotis savo mašinomis, todėl tikėtina, kad dyzelių banga plūstelės į aplinkines valstybes, įskaitant Lietuvą.

Hamburgas yra pirmasis miestas, pasinaudojęs šia teismo suteikta teise, bet neabejojama, kad netrukus dyzeliniai automobiliai taps nepageidaujami ir kituose miestuose.

Praėjusiais metais taršos ribas viršijo net 66 Vokietijos miestai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.