Vokietija paruošė smūgį vairuotojams: baigiasi neriboto greičio magistralėse era

Greitkeliai, kuriais galima lėkti neribotu greičiu, yra vienas iš Vokietijos simbolių. Ilgą laiką jie buvo vieninteliai keliai, kuriuose galima legaliai išbandyti galingų automobilių galimybes.

 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Vokietijos greitkeliuose ruošiama įvesti 130 km/val. greičio apribojimą.<br> Imago/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 23, 2019, 2:35 PM, atnaujinta Jan 23, 2019, 4:15 PM

Bet greitai vairuotojai šią privilegiją galės pamiršti. Vokietija ruošiasi įvesti greičio apribojimus visuose greitkeliuose, o maksimalus leistinas greitis taptų toks, kaip didžiojoje Europos dalyje – 130 km/val.

Vokietijos nacionalinė ateities mobilumo platforma pateikė siūlymą apriboti greitį iki 130 km/val. besiremdama tuo, kad greičio sumažinimas padėtų sumažinti transporto taršą, pranešė thelocal.de.

Europos aplinkos agentūros teigimu, greičio ribojimai sumažintų degalų suvartojimą ir kartu išmetamųjų dujų kiekį. 

Vyriausybės užduotį gavęs komitetas taip pat pasiūlė didinti mokesčius degalams, elektromobilių ir hibridinių automobilių kvotas bei panaikinti bet kokias mokesčių nuolaidas dyzeliniams automobiliams, kad šalis pasiektų Europos Sąjungos emisijų standartus.

Jei Vokietija jų nepasieks, vyriausybė gali sulaukti milžiniškų baudų. Vokietija nesumažino transporto išmetamos taršos nuo pat 1990-ųjų, nors bendra tarša sumažėjo net apie 28 proc. Tai gali būti siejama su apskritai išaugusiu transporto srautu, tačiau dėl nemažėjančios taršos Vokietija sulaukia labai daug spaudimo.

Pastaruoju metu „autobanuose“ ir taip jau atsiranda vis daugiau greičio ribojimų, o neriboto greičio atkarpų gerokai sumažėję. 

Tačiau siūlymas visiškai atsisakyti kelių be greičio apribojimo įsiutino Vokietijos transporto ministrą Andreasą Scheuerį. Jis juos pavadino „prieštaraujančiais sveikam protui“. 

Komitetas pripažino, kad pateikti siūlymai yra kontraversiški, bet tarp atsakingų politikų jie sulaukė daugiau pritarimo nei priešpriešos.

Vokietijos aplinkosaugos agentūros vadovas Jurgenas Reschas tvirtino palaikantis tokį pasiūlymą.

„Nepagarbūs A.Scheuerio komentarai, pasakyti apie komiteto idėjas, aiškiai parodo, kad transporto ministras negalvoja nei apie eismo saugumą, nei apie klimato saugojimą“, – sakė jis.

Šis pasiūlymas neabejotinai supriešins Vokietijos automobilių pramonę ginančias grupes bei aplinkosaugos šalininkus, tačiau turint omenyje Vokietijoje jau prasidėjusią eismo ribojimo bangą, tikėtina, kad greičio ribojimai magistralėse išties atsiras.

Galutinę ataskaitą dėl greičio ribojimų komitetas pateiks kovo mėnesį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.