Perspėja apie automobilius „lėles“: ar jūsų automobilis nėra toks ir kas gresia

„Parsivežiau iš užsienio, daužtas minimaliai, nes sau rinkausi“, – toks, kone komišku tapęs automobilių pardavėjų teiginys, panašu, tampa neatsiejama transporto priemonės paieškų dalimi, mat daužtų automobilių Lietuvos rinkoje daugėja.

Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>T.Bauro nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>T.Bauro nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>V.Kapočiaus nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>V.Kapočiaus nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Žinių radijas

Feb 25, 2020, 7:34 PM, atnaujinta Feb 25, 2020, 7:56 PM

Šalies transporto priemonių parkui atsinaujinant, vis daugiau žmonių susiduria su įvairius kėbulo defektus patyrusių automobilių skelbimais, o neretai tokius įsigiję atsiduria aklavietėje – pinigų nesėkmingo pirkinio atveju nieks grąžinti nesiruošia.

Automobilių kėbulų remonto specialistas, „Auto Bodyshop“ direktorius Remigijus Jaruševičius Žinių radijo laidoje „Žalia rodyklė“ užsiminė apie ypač nesaugius ir net pavojingus automobilius, kitaip dar vadinamas „lėles“. „Tokio automobilio defektus sunku pastebėti net ir specialistams, mat viskas yra užmaskuota“, – perspėja kalbintas specialistas.

– Lietuva yra naudotų automobilių kraštas. Istorija, prasidėjusi dar 90-aisiais, buvo labai spalvinga. Visokių nuotykių galime paminėti per tą trisdešimtmetį, bet kaip yra dabar: kokius automobilius Lietuvos verslininkai į šalį atgabena, ar šiuos tinkamai sutvarko?

– Automobilių esama visokių. Mes daugiausia susiduriame su nukentėjusiais po avarijų. Tikrai ne visi automobiliai yra tvarkingai suremontuojami.

Galėčiau išskirti tris remonto būdus: pirmasis – kai transporto priemonė yra suremontuojama laikantis gamintojo rekomendacijų bei technologijų, pakeičiamos visos pažeistos detalės.

Tokiu atveju, automobilis praktiškai atitinka iš gamyklos išriedėjusio statusą – šiuo važiuoti saugu nepaisant buvusių defektų.

Antrasis būdas yra dalis keisti pigesnėmis detalėmis. Šis būdas dažnai nėra piktybiškas – tiesiog kartais visos detalės nėra matomos, o ir būsimam vairuotojui tai nėra labai svarbu. Pataupoma kokybiškam remontui, tačiau visi defektai sutvarkomi.

Tokiu atveju, saugumas nenukenčia, mat automobilis vis tiek privalo praeiti techninę apžiūrą. Specialistai įvertina, ar atlikti remonto darbai potencialiai gali pakenkti eismo saugumui, ar ne.

Trečiasis, deja, dažnai paplitęs ir pavojingas – vadinamoji „lėlė“. Automobilis yra remontuojamas nekokybiškai, didžiausias dėmesys skiriamas esamiems defektams užmaskuoti.

Ištiesinamos detalės, kurios turėtų būti pakeistos, sumontuojamos papildomos elektroninės priemonės, kurios apgauna saugumo sistemas. Toks automobilis tampa eismo pavojaus šaltiniu bei yra nesaugus.

– Esate ir Lietuvos autoverslininkų asociacijos valdybos narys, tad ar nekyla noras pažaboti besiverčiančių netinkamu remontu ir apgavyste? Ar esama „vaistų“?

– Visada yra galimybė pagerinti situaciją. Autoverslininkų asociacijoje spręsdami šiuos klausimus suprantame, kad draudimais problemų nepažabosime. Remontuojančių yra labai daug, tad iš esmės geriausias kontrolierius yra pats pirkėjas. Kas kitas, jei ne jis pats pasirūpins savo ir aplinkinių saugumu.

– Ką reikėtų daryti pirkėjui, kuris perka beveik naują automobilį, šis puikiai atrodo, tačiau nėra aišku, ar yra saugus?

– Prieš perkant, visada reikia užduoti klausimą sau: kodėl šio automobilio kaina kur kas mažesnė, nei kitos panašių metų, modelio transporto priemonės? Tikėti, kad užsienyje gyvena naivuoliai ir dalija pinigus tiek į kairę, tiek į dešinę būtų neprotinga.

Kuo brangesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad iš užsienio atvežto automobilio toje šalyje taisyti tiesiog neapsimokėjo. Remonto kaštai, tikėtina, viršijo 75 procentus transporto priemonės vertės, tad šią tiesiog nurašė.

Reikia įvertinti ir tai, jog tą automobilį į Lietuvą reikia pargabenti ir suremontuoti.

Tad jo kokybiškai suremontuoti irgi neapsimoka. Vadinasi, lieka vienintelė šešėlinio verslo galimybė – sutvarkyti nekokybiškai ir parduoti brangiai.

– Ar dažnai tenka kasdieniame darbe pamatyti vadinamąsias „lėles“? Kokius įžūliausius remonto variantus teko matyti?

– Pagrindinė automobilio remonto užduotis, remiantis gamintojo sertifikavimo procedūra, yra tokia – privalome suremontuoti transporto priemonę taip, kad antrą kartą papuolus į tokį patį ar panašų įvykį, kėbulas atlaikytų smūgį taip, kaip ir pirmąkart.

Pasitaiko atvejų, kai nuplovus išorines skardas pastebime, jog pagrindinė nešančioji kėbulo dalis yra nesuvirinta po praėjusio įvykio. Šios iš principo negalima virinti, ji turi būti pakeista. Man svarbiausia yra saugumą užtikrinanti dalis.

Tad visi atvejai, kai automobilis nelaimės atveju pasidalija į dvi atskiras dalis, yra tokių remontų pasekmė.

Kaip specialistas galiu pasakyti, jog sveikas automobilis į dvi lygias dalis pasidalinti negali niekaip. Į kiek dalių avarijos metu automobilis pasidalijo, iš tiek dalių ir buvo sulipdytas.

– Kaip sumažinti riziką ir nenusipirkti iš skirtingų dalių suvirinto automobilio?

– Pirmiausia, būtina gerai apžiūrėti automobilį prieš šį perkant. Jei žinių apie transporto priemonės konstrukciją yra minimaliai, tuomet reikia kreiptis į žmogų, kuris tokius dalykus išmano.

– Jaučiu nerimą, kad automobilis gali būti daužtas. Į kokius centrus galiu kreiptis?

– Galite kreiptis ir į mus. Esame specializuotas kėbulų remonto centras, turime visą tvarkymui reikalingą įrangą.

Erdvinio kėbulo taškų matavimo linijų nustatymo prietaisais pamatuotume transporto priemonę bei patvirtintume arba paneigtume nerimą. Galime išsiaiškinti, ar automobilis apskritai buvo virintas, ar teisingai šie darbai atlikti.

Tiesa, jei tai yra minėtoji „lėlė“, tokį automobilio defektus sunku pastebėti ir specialistams, mat viskas yra užmaskuota. Tačiau taškų matavimo linijos, tokiu atveju, praverčia ir leidžia nustatyti. Priešingu atveju, tai padaryti būtų sunku.

Jei visgi defektai pastebimi po pirkimo, svarbu tinkamai užpildyti dokumentus. Nurodyta suma privalo būti ta, už kurią pirkote, o pardavėjas – tas, iš kurio įsigijote transporto priemonę.

Tokiu atveju, dar turėsite galimybę kreiptis į atitinkamas institucijas, pareikšti pretenzijas pardavėjui. Didelė klaida sutikti su pardavėjo sąlygomis pildyti, jog automobilį iš užsienio atsigabenote pats, mat tampate šešėlinio sandorio bendrininku.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.