Lietuvos keliuose – pavojus, kurio daugelis nepastebi

262 per savaitę arba net 92 per vieną savaitgalį – tiek neblaivių dviratininkų šalies keliuose nustatė kelių policija. 

Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br> A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br> A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Skaudžiausios avarijos nutinka, kai neblaivus dviratininkas staiga įkerta į važiuojamąją dalį, o jį partrenkia to nesitikėjęs automobilio vairuotojas.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2018-05-23 20:11, atnaujinta 2018-05-23 20:24

Šie skaičiai kelią šiurpą – neblaivių dviratininkų šalies keliuose nuolat užfiksuojama beveik tiek pat, kiek neblaivių automobilių vairuotojų, nors dviratininkams pareigūnai nerengia tokių reidų, kokiuose automobilių vairuotojai būna tikrinami kiekvieną savaitę.

Jei tikrinant automobilių vairuotojus neblaivus gali būti vienas iš kelių dešimčių ar net šimtų, tarp dviratininkų nuo alkoholio apsvaigęs būna dažnas.

Taip gali būti dėl to, kad nemažai žmonių važiavimo dviračiu nevertina rimtai ir nelaiko vairavimu. Be to, girti dviratininkai nesulaukia tokio didelio visuomenės pasipiktinimo, nes dažniausiai nukenčia patys.

Tačiau net ir tokiu atveju, kai girtas dviratininkas pats neapdairiai išvažiuoja į gatvę ir žūva, pirmiausia kaltės dėmė krenta ant automobilio vairuotojo, kuriam vėliau tenka gyventi su baisiais prisiminimais.

Patenka po ratais

Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič sakė, kad daugiausiai neblaivių dviratininkų važinėja užmiesčio keliuose.

Šiems žmonėms dviratis yra ne laisvalaikio praleidimo būdas, o susisiekimo priemonė.     

„Eismo įvykiai dažniausiai ir nutinka tarp gyvenviečių. Į juos pakliūnantys dviratininkai dažnai ne tik būna neblaivūs, bet ir nenaudoja žibintų, atšvaitų bei nevilki šviesą atspindinčios aprangos“, – kalbėjo pašnekovė. 

Pareigūnė pridūrė, kad būna atvejų, kai neblaivus dviratininkas vilki ryškiaspalvę liemenę, tačiau apsvaigęs nuo alkoholio praranda orientaciją ir staiga įvažiuoja į kelią. 

Automobilio vairuotojas nespėja sureaguoti ir įvyksta skaudi avarija. 

M. Kazanovič pridūrė, kad miestuose dviratininkai taip pat itin dažnai patenka į eismo įvykius, tačiau čia jų pobūdis yra kiek kitoks. Dažniausiai incidentai įvyksta dėl pavojingo manevravimo.

Nepravažiuoja pro šalį

Nepaisant to, kad išaiškintų neblaivių dviratininkų skaičiai vis dar atrodo gąsdinančiai, pareigūnė pastebėjo, jog pastaraisiais metais situaciją ėmė keistis į gerąją pusę. 

„Gerokai sumažėjo eismo įvykių, į kuriuose patenka dviratininkai, skaičius. 

Daugiau dėmesio tam pradėjome skirti tikrai ne šiais ar praėjusiais metais, o dabar tas darbas duoda vaisių – jų žūsta mažiau“, – pastebėjo ji. 

Anot pašnekovės, matydami, kad dviratininkas įtartinai elgiasi, pareigūnai nepravažiuoja pro šalį. Visi supranta, kad patekęs į avariją toks eismo dalyvis smarkiai rizikuoja žūti.  

M. Kazanovič sakė, kad pareigūnams patruliuojant užmiestyje visko pasitaiko – po eismo įvykių tenka parvežti ne tik nukentėjusiuosius, bet ir jų aplamdytus dviračius. 

„Būna netgi taip, kad žmogus meta dviratį ir bando pėsčias pabėgti laukais“, – sakė specialistė. 

Ji pridūrė, kad kelių policijai svarbūs visi eismo dalyviai. Jei vieno žmogaus elgesys kelia pavojų aplinkiniams, jis yra sulaikomas nepriklausomai nuo to, kokiu būdu juda. 

Gresia didžiulė bauda

Administracinių nusižengimų kodekse nurodyta, kad dviratininkams, kuriems nustatomas nuo 0,4 iki 1,5 promilės girtumas skiriama nuo 80 iki 150 eurų dydžio bauda. 

Už dar didesnį apsvaigimą teks mokėti nuo 150 iki 200 eurų.

M. Kazanovič pažymėjo, kad neblaivių dviratininkų keliuose dažnai pasitaiko ne tik šiltuoju metų laiku. 

„Šie skaičiai išlieka panašūs netgi ne sezono metu – gatvėse jų netrūksta ir žiemą“, – komentavo pareigūnė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.