Vairuojantieji pajus – sumažinus finansavimą keliams, juos prižiūrės kitaip

Savivaldybės baiminasi, kad, sumažinus finansavimą kelių priežiūrai bei plėtrai, susisiekimo sąlygos blogės, tačiau kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.

Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2020-01-27 11:33

Kelių priežiūra atliekama vadovaujantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) parengtais „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvais“. Kelininkai atkreipia dėmesį, kad nuo šių metų sausio 1 d. reikalavimai kinta. Vienas iš esminių pasikeitimų – perėjimas prie 5 kelių priežiūros lygių, kurie nebėra susiję su kelio reikšme.

Anksčiau keliai buvo prižiūrimi pagal 3 lygius, kurie priklausė nuo kelio reikšmės. Galima teigti, kad iš viso buvo taikomi 9 lygiai: 3 – magistraliniams, 3 – krašto ir 3 – rajoniniams keliams.

„Nuo sausio kelių priežiūros lygiai diferencijuojami pagal vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, maksimalų leidžiamą važiavimo greitį, kelio funkcinę paskirtį ir dangos tipą, kas leidžia geriau tenkinti vairuotojų poreikius. Pavyzdžiui, anksčiau rajoniniams keliams, nepaisant intensyvaus kasdienio eismo, buvo taikomi žemesni reikalavimai, nei panašaus eismo intensyvumo krašto ar magistraliniuose keliuose. Dabar tokie ruožai barstomi ir valomi 2 valandomis anksčiau nei buvo numatyta ankstesniuose normatyvuose“, – teigė „Kelių priežiūros“ technologijų grupės vadovas Paulius Kairiūkštis

Kitas svarbus pakeitimas – darbai bus atliekami pagal realų poreikį, pavyzdžiui, vasaros sezono metu 1 ir 2 šienavimo zonose žolė pjaunama ne pagal periodiškumą, o atsižvelgiant į augalų aukštį.

Analogiškai su žvyrkelių priežiūra – profiliavimai turės būti vykdomi atsižvelgiant į kelio būklę ir pažaidų dydį.

„Šis sprendimas užtikrins geresnį resursų paskirstymą: daugiau darbų bus atliekama tuose keliuose, kur yra didesnis eismo intensyvumas ir greičiau gali susiformuoti pažaidos, neeikvojant resursų ten, kur tokiems darbams poreikis yra mažesnis“, – tikino P.Kairiūkštis.

Naujuose „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvuose“ taip pat daug dėmesio skiriama eismo saugumui: pavojų keliantys veiksniai (dingęs ženklas, sulaužytos atramos, nuvirtęs medis ar kt.) keliuose turi būti operatyviai likviduojami, nesant galimybei, aptveriami ir pažymimi kaip pavojinga zona.

Dingę ar sugadinti įspėjamieji, draudžiamieji ir pirmumo ženklai, jų atramos turi būti atstatomi per 24 val., nepriklausomai kokia savaitės diena (darbo, poilsio, ar šventinė). Analogiškas 24 val. reikalavimas nustatytas ir pavojingų išdaužų važiuojamojoje dalyje pašalinimui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.