Vilnietė šokiruota: už aplietą butą skubiai reikalauja sumokėti 13 tūkst. eurų, ir moteris įtaria, kodėl

Kone 13 tūkst. eurų už aplietą kaimynų butą sumokėti per 15 dienų – tokį laišką gavo vilnietė ir nedelsdama susisiekė su advokatu. Šis nesupranta, kodėl iš vienišos, neįgalios moters reikalaujama tokia didžiulė suma. Būtent ji advokatui sukėlė abejonių: jis iškėlė klausimą, ar tikrai visi darbai buvo atlikti, o jų įkainojimas realus.

Kone 13 tūkst. eurų už aplietą kaimynų butą sumokėti per 15 dienų – tokį laišką gavo vilnietė ir nedelsdama susisiekė su advokatu.<br>lrytas.lt montažas
Kone 13 tūkst. eurų už aplietą kaimynų butą sumokėti per 15 dienų – tokį laišką gavo vilnietė ir nedelsdama susisiekė su advokatu.<br>lrytas.lt montažas
Kone 13 tūkst. eurų už aplietą kaimynų butą sumokėti per 15 dienų – tokį laišką gavo vilnietė ir nedelsdama susisiekė su advokatu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kone 13 tūkst. eurų už aplietą kaimynų butą sumokėti per 15 dienų – tokį laišką gavo vilnietė ir nedelsdama susisiekė su advokatu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 2, 2021, 11:14 PM, atnaujinta Dec 3, 2021, 1:13 PM

Tokia praktika nesuprantama

Advokatas Julius Jasaitis pasakojo negalintis atsistebėti, kodėl draudimo bendrovė „Swedbank P&C Insurance AS“ iš neįgalios vienišos senjorės didžiulę žalą reikalauja atlyginti per tokį trumpą laiką.

Pašnekovas dėstė, jog vilnietė, apliejusi kaimynus, nerimavusi, kas jos laukia, kad nepajėgs sumokėti už kaimynų bute atliktą remontą, tad kreipėsi pagalbos į jį. Advokatas paaiškino susisiekęs su draudimo bendrove, paprašęs pateikti turimą informaciją. Galiausiai jį pasiekė žinia, kad butui padaryta žala įvertinta 13 tūkst. eurų. „Turiu spalvotas nuotraukas, sunku įvertinti padaryta žalia siekia tūkstantį ar keletą, bet gauta suma – 13 tūkst. eurų, o ją apmokėti per 15 dienų. Koks žmogus galėtų sumokėti tokią sumą?“ – stebėjosi advokatas.

Klientė su advokatu pasidalijo informacija, kad kaimynės, kurios butas buvo aplietas, pažįstamas galimai dirba bendrovėje, taigi, darbų sąmata galėjo būti dirbtinai išpūsta, o kai kurie darbai, galbūt, net neatlikti. Advokato žurnalistei pateiktoje sąmatoje išties įrašyti tokie darbai kaip baldų išrinkimas, pernešimas, pakavimas, saugojimas, šiukšlių išvežimas ir pan.

Nesupranta, iš kur tokia suma

Susisiekus su moterimi, kuri apliejo kaimynų butą, ši paaiškino, jog buvo apsidraudusi, tačiau vis tiek sulaukė laiško iš banko. Jos žodžiais, buvo atliktas brangus remontas, o dabar iš jos reikalaujama didžiulės sumos. „Susisiekusi su draudimo bendrove paprašiau, kad visus dokumentus siųstų mano draudimo kompanijai, tačiau darbuotoja atsisakė, paaiškino, kad siųs man. Aš esu neįgali, neturiu tokių pinigų. Mano manymu, žala nebuvo didelė.

Rašo, kad už 1000 eurų pakeitė medines duris, nors jos buvo pačios paprasčiausios. Butas eilinis, paprastų žmonių, o tiek mokėti. Iš pradžių sakė, kad viskas bus gerai, o iš tiesų draudimas atsisakė susisiekti su kompanija, kurioje aš apsidraudusi, susisiekė su manimi.

Išsigandau, kad pasirodys antstoliai, ką tada darysiu?“ – pasakojo vilnietė.

Paklausta, ar ji tikrai žino, kad kaimynų pažįstamas dirba draudimo bendrovėje, ji patikslino, kad tik įtarė, jog taip gali būti.

Žinia šokiravo

Susisiekus su moterimi, kurios butas buvo aplietas, ši paaiškino, kad padarytą žalą įvertino ekspertai. „Nieko nevertinau pati, jokios sumos nenurodžiau. Manęs tik paklausė, ar remontą atliksime patys, ar samdysime įmonę. Kadangi tai buvo trečiasis kartas, kada kaimynė mus apliejo, atsakiau, kad tegul remontą atlieka įmonė. Atvyko antrasis specialistas, fotografavo, atsiuntė sąmatą, paaiškino, kad darbus atliks įmonė, taigi, suma visai kitokia nei remontą atliekant pačiam“, – kalbėjo moteris.

Anot pašnekovės, ji sutiko, kad bendrovė ne išmokėtų žalą, bet atliktų remontą, kaimynė tą žinojo, nes pati to klausė. Moteris pasakojo paaiškinusi, kad turi mažų vaikų, todėl pati buto remontuoti negalinti ir tą tegul atlieka įmonė. Remontas užtruko, butą teko palikti ir su vaikais persikelti į kaimą.

Paklausta, ar tikrai turi pažįstamų draudimo bendrovėje, moteris tokią informaciją pavadino nesąmone. „Kaimynė mus užlieja trečią kartą. Pirmą kartą užliejo naktį, nebuvo baisu, niekur nesikreipiau, nes jos buvo gaila. Antrą kartą irgi niekur nesikreipiau, atlygino žalą, sumokėjo 400 eurų, nors išleidau daug daugiau, nes patys remontavome butą. Dabar sutikau su draudimo bendrovės siūlymu atlikti remontą“, – paaiškino moteris.

Jei nebūtų turėję, kur gyventi, nes vasaros metu persikėlė į kaimą, šeimai būtų suteiktas laikinas būstas, kas taip pat būtų kainavę.

Patikino – viskas skaičiuojama teisingai

„Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius priminė negalintis komentuoti konkrečių klientų atvejų. „Reikėtų patikslinti, apie kokį draudimą kalbama – savo paties turto ar asmens civilinės atsakomybės draudimą. Jei žalą sukėlęs asmuo yra sudaręs asmens civilinės atsakomybės draudimo sutartį, tai tuomet toks ieškinys gali būti nukreiptas tiesiogiai asmens atsakomybės draudikui. Pastarasis civiline tvarka kompensuoja turto draudiko patirtus nuostolius.

Žalos padengimo terminas gali būti sutartas ir kitoks. Visuomet atsižvelgiame į kitos šalies materialinę ir socialinę padėtį, finansinį pajėgumą, norą bendradarbiauti.

Mūsų siūlomos draudimo paslaugos apima didžiąją dalį patirtų kliento išlaidų. Yra atlyginamos visos pagrįstos ir teisėtos turto atstatymo ir gelbėjimo išlaidos, laikantis įstatyminių reikalavimų. Tokia draudimo paslaugos esmė. Jei kyla įtarimų dėl kompensuotų sumų pagrįstumo, tai kita šalis visada gali pateikti savo argumentus ir mes esame pasirengę konstruktyviam dialogui.

Prisitaikome prie klientų poreikių, todėl svarstomos įvairios galimybės ir galimi įvairūs faktiškai įvykusios žalos atlyginimo susitarimai, įskaitant ir piniginę kompensaciją, ką numato įstatymai. Dalis klientų remonto darbams atlikti samdo statybų / remonto įmones, kiti – turėdami žinių ir įgūdžių – remontuojasi patys. Žala paskaičiuojama įvertinus faktiškai patirtus nuostolius, atlikus būsimų remonto darbų skaičiavimus (parengus sąmatą) arba apmokant už darbus pagal faktiškai patirtas remonto išlaidas. Sąmatą įvertina patys draudimo ekspertai arba tokias paslaugas gali suteikti jų pasitelkti nepriklausomi sąmatų rengimo bei vertinimo ekspertai.

Paprastai draudimo įmonė padengia visas patirtas pagrįstas išlaidas, nebent atstatymo darbai viršytų draudimo sumą, jei tokia yra sutarta konkrečioje draudimo sutartyje.

Žalą sukėlusiam asmeniui mielai suteikiame informaciją apie žalos administravimo eigą, tačiau retas asmuo tuo domisi, dar sudėtingiau būna su kaltininkais susisiekti. Pirminė draudimo įmonės pareiga atlyginti nuostolius teisingai ir greitai turtą apdraudusiam asmeniui, t. y. savo klientui.

Ar yra tikrinama, kad į sąmatą nebūtų įrašyta realiai neatliktų darbų arba darbų, kurių kaina neatitinka rinkos kainų? Taip, žinoma, tikrinama. Galime patikinti ir užtikrinti, kad visos žalos yra administruojamos objektyviai ir sąžiningai, be jokios vidinės ar išorinės kitų asmenų įtakos“, – portalui lrytas.lt komentavo banko atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.