Po F. M. Leščiauskaitės prašymo ją oficialiai išbraukti iš bažnyčios bendruomenės – šiurkštus tikinčiųjų atsakas

Skandalas tarp katalikų bažnyčios ir LGBT bei šią bendruomenę palaikančiųjų asmenų tęsiasi.

Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>LR archyvo nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>LR archyvo nuotr.
Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>D.Umbraso nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
Andrius Užkalnis ir Fausta Marija Leščiauskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Mar 5, 2021, 6:32 PM, atnaujinta Mar 5, 2021, 6:41 PM

Dar trečiadienį, reaguodama į įvykius, žurnalo „Užkalnis“ redaktorė Fausta Marija Leščiauskaitė savo parapijai išsiuntė apostazės prašymą.

Pastaruoju moteris siekia save oficialiai išbraukti iš bažnyčios bendruomenės.

Penktadienio popietę F. M. Leščiauskaitė papasakojo, kaip į tokį veiksmą sureagavo tikintieji.

Savo įžvalgomis moteris pasidalino ir su naujienų portalo lrytas.lt skaitytojais.

„Iš tiesų, senokai nebuvau sulaukusi tokio skaičiaus pasiuntimų, kokio sulaukiau iš bažnytinės bendruomenės. Nesu jautri keiksmažodžiams, mielai nusikeikiu, kai pakyla noras, bet visą laiką galvoji, žmogus, kad jie ten turėtų būti kažkokie geresni, kilniaširdiškesni, tyresni.

Kita vertus, nuo seno yra bobų, į bažnyčią keliaujančių susirinkti pletkų, ir yra žmonių, kurie maldoje randa ramybę bei prasmę.

Man labai svarbu pasikartoti, kad savo žingsniu neturiu tikslo įžeisti tikinčiųjų pasirinkimo. Jų dievas yra jų teisė. Jų malda – jų teisė. Jų tikėjimas – jų teisė. Gerbiu jų tikėjimą, poreikį bažnyčiai, klausimas tik vienas – ar jiems pavyks gerbti manąją teisę?

Vieniems pavyksta, kiti prisidengę dievo vardu ateina pasikolioti.

Gavau keletą asmeninių laiškų iš kunigų.

Ne visus dar spėjau atsakyti, bet atsakysiu – tačiau jie skleidžia ramybę. Visi iki vieno sako gerbiantys laisvą pasirinkimą. Daug pagarbos bažnyčiai atnešė Kelmės parapijos klebono atsakymas, taktiškas ir gražus, su gražiais ir iš tiesų dvasingais palinkėjimais.

Tačiau realybė apie oficialų atsiskyrimą nuo bažnyčios nėra tokia džiugi. Žmonės sako negaunantys atsakymų, nors klausia klausimų, man ir pačiai Vilniaus arkivyskupijos kurija kol kas neatsakinėja, bet neskubinu nusiteikimo – gal dar tikrai atsakys, dar laiko praėjo palyginus mažai.

Kita vertus, ne vienas žiniasklaidos atstovas jau spėjo papasakoti, kad paprastai mielai kalbantys dvasininkai šį kartą kaip velnio kratosi situacijos komentavimo. Išskyrus porą, kuriems aš ir pati labai simpatizuoju, žaviuosi.

Žmonės juokingai klausia, ar būtina buvo sprendimą pranešti viešai. Bet aš esu turinio kūrėja, pasirinkusi kalbėti ne apie maudymosi kostiumėlių madas, o apie savo pačios nuomones, išgyvenimus ir vertybes. Ir kai rašau apie savo santykį su Seimo narių veiksmais, kai rašau apie šunis, kai rašau apie smurtą – kažkodėl tokių klausimų nekyla.

Manau, kad tik man nuspręsti, kokius klausimus noriu aptarinėti viešai. Ir šį noriu. Nes tai yra civilizuotas būdas demokratinėje valstybėje pareikšti savo pažiūras – palikti tavo įsitikinimų neatitinkančias bendruomenes ir apie tai kalbėti.

Ar bažnyčia imsis pokyčių, nes Fausta Marija Leščiauskaitė sako, kad negerbia jų pastarųjų dienų šnekų? Ne, nemanau. Bet Fausta Marija Leščiauskaitė yra ne viena. Yra daug žmonių, kurie sako, kad bažnyčios atstovų kalbos apie homoseksualius asmenis kaip iškrypėlius, yra gėdingos ir nuodėmingos.

Tame tarpe – ir tikinčiųjų žmonių. Net ir dvasininkų. Ir gal ne šiandien, gal ir ne rytoj, bet kažkada ausis teks atsikimšti. Arba bažnyčia skils dar kartą, kaip istorijoje jau buvę. Tiesa, man regis, skilimas jau prasidėjęs.

Nebuvo drąsu priimti tokį sprendimą, bet padariau ir palengvėjo. Dievas ir velnias yra veiksmuose. Ir labai gali būti, kad mano nepritarime žmonių skirstymui dievo yra daug daugiau nei kai kurių priklaupime prieš altorių“, – sakė ji.

Primename, kad konfliktą tarp LGBT ir bažnyčios pakurstė Stambulo konvencijos, lyčiai neutralios partnerystės įteisinimo klausimai.

Prieš kelias dienas į šią temą buvo įsitraukęs ir kunigas Algirdas Toliatas. Pasirašyti peticiją prieš Stambulo konvencijos ratifikavimą raginusį kunigą, kuris dėl savo nuomonės sulaukė kritikos, palaikė ir prezidentas Gitanas Nausėda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.