Verslo ypatumai Indonezijoje: „Čia žmonės linkę išsamiai aptarti verslą“

Kelios valandos rytiniuose kamščiuose važiuojant į darbą arba vos valandos kelionė į egzotišką ir laukine gamta alsuojančią salą. Tokie kontrastai – kasdienybė dirbant Indonezijoje. Visiškai skirtinga kultūra, papročiai ir nuolat kintantis gyvenimo ritmas gali tapti nelengvu iššūkiu bet kuriam europiečiui.

Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-05-21 08:09, atnaujinta 2018-05-21 09:05

Tačiau veiklą Azijoje plečianti tarptautiniu mastu veikianti orlaivių ir jų komponentų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“, priklausanti „Avia Solutions Group“, nepabūgo iššūkių ir įsteigė Indonezijoje lėktuvų remonto bendrovę, kuri šiuo metu aptarnauja 14 kompanijų lėktuvus, jų tarpe ir „Emirates“. Apie darbą Indonezijoje kalbame su „FL Technics Indonesia“ generaliniu direktoriumi Martynu Grigalavičiumi.

Kaip atsidūrėte Indonezijoje?

Prie „FL Technics“ komandos prisijungiau 2012 metais. Vos tik pradėjau dirbti aviacijos bendrovėje, mano galvoje ėmė suktis įmonės plėtros idėjos. Vedamas savo idėjų vis daugiau laiko praleisdavau rūpindamasis techninės priežiūros pardavimais. Būtent šis darbas man suteikė platesnį suvokimą apie paslaugų pardavimą šiame versle.

2014 m. aktyviai pradėjome domėtis Azijos rinkos galimybėmis. Konkrečiai, domino angaro nuoma ar net statyba. Ilgos paieškos davė vaisių. Sužinojome, jog yra organizuojamas valstybinis konkursas dėl angaro statybos Džakartoje, Indonezijoje. Nusprendėme dalyvauti ir laimėjome. Taip gimė „FL Technics Indonesia“.

Kaip atrodo Jūsų darbo diena?

Azijoje diena prasideda ir baigiasi taip pat – automobilių spūstyse. Kelias į darbą ar iš jo gali trukti nuo 30 min. iki 4 valandų. Pasiekęs biurą, paprastai dalyvauju susitikimuose su savo komanda, kur aptariame einamuosius darbus, pasidaliname užduotimis. Taip pat tenka susitikti ir su vietos pareigūnais, klientais ir partneriais. Susitikimai įmonės viduje paprastai gana trumpi ir konstruktyvūs, skirtingai nei susitikimai su vietos pareigūnais, kurie kartais trunka bent 2-3 valandas. Indonezijoje žmonės linkę išsamiai aptarti verslą ir su juo susijusius reikalus, negailėdami laiko ir nieko neskubindami.

Kuo skiriasi darbas Indonezijoje ir Lietuvoje?

Lietuvoje viskas sava, žinoma ir pažįstama. Tuo tarpu Indonezija buvo naujas kraštas, tad kaip ir kiekvienoje kitoje šalyje, turi prisitaikyti prie vietinių tradicijų ir taisyklių. Pats darbas su orlaiviais yra labai atsakingas, o dar kai tai tenka daryti tokioje skirtingoje kultūroje, žinoma, susiduriame su tam tikru sudėtingumo lygiu. Laiko suvokimas Indonezijoje yra kitoks, nei mes pratę, bendravimo skirtumai dideli. Tarkime, net rankos paspaudimas Indonezijoje nereiškia susitarimo. Nepaisant to, praleidus šiek tiek laiko ir labiau įsigilinus į vietinių veiklos principus, galiausiai galime sklandžiai bendradarbiauti ir megzti naujus santykius.

Kas vis dar stebina kalbant apie Indonezijos kultūrą?

Atvirai sakant, niekas nebestebina. Žinau, jog turiu būti kantrus ir nebekreipti dėmesio į vietinių vairavimo įgūdžius. Nebestebina ir verslo sprendimų priėmimo subtilybės. Jei manote, jog Lietuvoje biurokratinės procedūros yra painios ir užima daug laiko, patikėkite, Džakartoje viskas dar sudėtingiau. Bet tai nereiškia, kad čia dirbti yra blogai. Mums, europiečiams, tik pradžioje viskas gali pasirodyti nelengva, bet prisitaikyti prie naujos kultūros nėra sudėtinga ir tuomet atsiskleidžia visas šio darbo žavesys. Indoneziečiai yra labai malonūs ir paslaugūs žmonės. Jie visuomet nori padėti, išspręsti sunkumus, jei tokių iškyla. Žmonės čia labai atsidavę papročiams, jų istorija vis dar stipriai juntama ir dabartiniame gyvenime, tad ir problemų sprendimai yra visai kitokie, nei Vakarų valstybėse.

Kokie yra pliusai ir minusai dirbant šiame egzotiškame krašte?

Po 2,5 metų Džakartoje, išmokau labiau atsipalaiduoti ir kitaip reaguoti į nenumatytas situacijas. Be to, galiu drąsiai teigti, jog po tiek laiko praleisto šioje šalyje, privalumai yra visiškai kitokie, nei jie buvo vos tik čia atvykus. Pavyzdžiui, karštas oras nebestebina, o egzotiškas maistas tapo įprastu. Tiesą sakant, gera žinoti, jog kiekviena ateinanti diena bus tokia pat karšta, kaip vakar, ir gali būti tikras, kad striukės tikrai neprireiks. Visgi, turbūt geriausias dalykas čia yra galimybė per valandą nukeliauti į bet kurią šalia esančią salą ir mėgautis įspūdinga gamta.

Ką veikiate, kai baigiasi darbo valandos?

Darbo valandos čia niekada nesibaigia. Aviacijoje visuomet turi būti pasiekiamas oro linijoms, savo klientams. Niekas nemėgsta, kai skrydis vėluoja dėl techninių priežasčių, o didelėms kompanijos tai brangiai kainuoja. Bet visiems dirbantiems mūsų įmonėje darbas yra tuo pačiu ir hobis. Kiek tai įmanoma, stengiuosi visą likusį laiką skirti kelionėms. Gyvenant šiame žemės kampelyje norisi kuo daugiau pamatyti ir patirti. Tad keliaudamas praleidžiu tikrai daug laiko. Taip pat, kiek tai įmanoma, bandau skirti laiko sportui. Tai kartu ir darbo dalis – golfą čia žaisti būtina, nes jį žaidžia dauguma klientų ir partnerių. Būtent dėl to nemažai susitikimų vyksta būtent golfo laukuose.

Darbas atrodo išties įdomus. Ko reikia, norint gauti patrauklų darbą egzotiškame krašte?

Geras klausimas. Pirmiausia, jei domina darbas užsienio rinkose, reikėtų žvalgytis pozicijų didelės tarptautinėse įmonėse. Be to, svarbu ir asmeninės savybės, atsidavimas tam ką, darai, noras siekti pačių aukščiausių tikslų. Prie viso to prisideda ir pasitikėjimas žmonėmis, savo darbuotojais, nes tik komandoje galima padaryti daug gerų dalykų ir pasiekti užsibrėžtų tikslų. Taip pat manau, kad bet kokios įmonės vadovui yra labai svarbu nebijoti priimti sprendimus, net šiek tiek rizikuoti. Bet visų svarbiausia – įsiklausyti bei išgirsti protingesnių žmonių patarimus.

Kokie yra „FL Technics Indonesia“ ateities planai?

Dabar pagrindinis įmonės tikslas yra kuo greičiau gauti FAA ir EASA sertifikatus, pradėti reguliarius techninės priežiūros darbus bei padidinti pajamas. „FL Technics Indonesia“ komanda įdėjo daug pastangų, darbo ir energijos, kad pasiektume dabartinį lygį. Mūsų planai tiesiogiai siejasi su grupės, kuriai priklausome – „Avia Solutons Group“ – planais. Grupė planuoja dar labiau įsitvirtinti Azijos regione, todėl mes svarstome galimybę statyti naują orlaivių aptarnavimo angarą Tailande, plečiame kitas aviacijos paslaugas Pietryčių Azijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.