Lanksčios darbo sąlygos – ir turintiems mažamečių vaikų, ir norintiems sutaupyti laiko

Galimybė dirbti namuose – patogi ir žmones motyvuojanti priemonė, suteikianti laisvės patiems spręsti, iš kur atlikti suplanuotas užduotis. 2018-aisiais atliktame Higienos instituto tyrime teigiama, jog lanksčios darbo sąlygos pozityviai veikia žmonių darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą, o lankstaus darbo grafiko  stoka siejama su prastu miegu, nuovargiu, sveikatos sutrikimais.

Pasak A.Vanpouckės, galimybė dirbti namuose padeda sumažinti stresą bei leidžia siekti karjeros.<br> Organizatorių nuotr.
Pasak A.Vanpouckės, galimybė dirbti namuose padeda sumažinti stresą bei leidžia siekti karjeros.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 18, 2019, 12:14 PM, atnaujinta Sep 18, 2019, 12:15 PM

Pasak „Western Union Processing Lithuania“ (toliau – WU) pinigų plovimo prevencijos departamento vadovės Aušros Vanpouckės, įdomu tai, jog darbuotojų rezultatai dirbant iš namų būna geresni, negu esant darbo vietoje.

Paprasčiau derinti darbą ir vaikų priežiūrą

Higienos instituto metodinėse rekomendacijose teigiama, kad mažus vaikus auginantys darbuotojai – viena iš daugiausiai sunkumų derinant darbą ir asmeninį gyvenimą patirianti darbuotojų grupė.

„Lanksčios darbo sąlygos labai aktualios mamoms ir tėčiams, auginantiems mažamečius vaikus. Aš ir pati dirbau iš namų, kai mažasis šiek tiek sunegalavo. Dieną pabuvome kartu – stebėjau situaciją ir kartu dirbau“, – patirtimi dalijasi A.Vanpouckė.

Pasak jos, galimybė dirbti iš namų padeda sumažinti stresą dėl vaiko būklės bei tuo pačiu leidžia save realizuoti, siekti karjeros.

Higienos instituto rekomendacijose taip pat pabrėžiama, jog reiktų palaikyti teigiamą požiūrį į valstybės suteikiamas teises, pvz., nedarbingumo vaiko ligos ar poilsio atžvilgiu – svarbu užtikrinti, kad šiomis galimybėmis besinaudojantys darbuotojai nebūtų kaltinami, jiems nebūtų priekaištaujama.

Darbuotojai sutaupo laiko

Ekspertai teigia, jog palankių darbo sąlygų diegimas siejasi su didesniu darbuotojų produktyvumu, stipresniu esamų darbuotojų išlaikymu ir didesniu naujų pritraukimu. Taip pat dėl to sumažėja žmonių vėlavimų ir pravaikštų lygis.

Lanksčios darbo sąlygos WU pradėtos taikyti dar šių metų vasaros pradžioje. Pasak A. Vanpouckės, šia galimybe įmonėje naudojamasi aktyviai. Dažniausiai taip dirba tie, kurie nori sutaupyti laiką (skiriamą kelionei iki darbo ir atgal), kad galėtų dienos pabaigoje skirti daugiau dėmesio asmeniniams reikalams.

„Labai patogu dirbti iš namų, kai prisikaupia daug techninių užduočių, laiškų, kuriuos būtina atidžiai perskaityti. Tokiu atveju darbo dieną kur kas efektyviau praleisti ramioje aplinkoje, kur mažiau trikdžių. Taip pat kolegos užsimena, jog lanksčiomis darbo sąlygomis naudojasi, kai prireikia į savo namus išsikviesti meistrą, laukia siuntos“, – sako A. Vanpouckė.

Dirbant iš namų – geresni rezultatai

2018 m. atliktame Higienos instituto tyrime atkreipiamas dėmesys ir į tai, jog organizuojant darbą ne įmonės patalpose, rekomenduotina periodiškai klausti darbuotojų apie jų savijautą, ar tinkamai suplanuoti darbai bei krūvis.

Paklausus A. Vanpouckės, kaip apsisaugoma nuo tokių rizikų, ji pabrėžia, jog su žmonėmis, dirbančiais iš namų, nuolat palaikoma komunikacija.

„Pirmiausia, nuolat domimės naujausiais tyrimais ir rekomendacijomis, kaip efektyviai ir palankiai darbuotojams organizuoti darbą. Kalbant apie atvejus, kai žmonės dirba iš namų – pas mus įprasta daryti video skambučius, kurių metu aptariame einamąsias užduotis, organizuojame bendrus susitikimus, pasidaliname naujienomis. Savo komandoje matau pozityvius pokyčius – darbuotojų rezultatai dirbant iš namų dažnai būna geresni“, – teigia A. Vanpouckė.

Pasak jos, per daugiau nei tris mėnesius pastebėta, jog darbuotojų motyvacija pakilo, taip pat pagerėjo jų įsitraukimo į įvairias užduotis, projektus, rodikliai.

Bet kuris WU darbuotojas gali naudotis lanksčių darbo sąlygų suteikiamomis galimybėmis nuo 2019-ųjų birželio mėnesio. Tokia lankstaus darbo galimybe jau dirbo bent trečdalis tarptautinės bendrovės darbuotojų. Šiuo metu WU dirba apie 2000 žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.