„BMW E46“ automobilio savininkas Erikas portalui lrytas.lt pasakojo, kad prie greitojo maisto restorano „Mcdonald‘s“ į jo transporto priemonės ratą įvažiavo „Volvo“ automobilis, kuri buvo draustas ERGO draudimu. Po kelių dienų su draudikais susisiekęs Erikas išgirdo, kad gali nuvykti į bet kurį pasirinktą autoservisą ir ten atlikti automobilio diagnostiką.
„Autoservise man nustatė daug didesnę žalą, nei tikėjausi, net 496 eurus. Buvo pažeistas važiuoklės priekis dešinėje pusėje, vairo traukės antgalis ir apibėgęs amortizatorius. Be to, pažeistas ratlankis dešinėje pusėje.
Išsiuntęs visus duomenis ir paskambinęs draudimo specialistui išgirdau, kad jie mato ant rato tik įbrėžimą ir tokia didelė kaina yra nesąmonė. Visas pokalbis vyko nuotoliu, niekas gyvai automobilio neapžiūrėjo“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino „BMW E46“ automobilio savininkas.
Anot pašnekovo, vėliau draudikas jo paprašė padaryti ratų suvedimą. Atvykus į tą patį autoservisą, kur prieš tai jis atliko diagnostiką, buvo padarytas suvedimas. Jis parodė, kad dėl pusės, į kurią atsitrenkė kita mašina, vairas traukiamas į dešinę.
„Visą tą laiką negalėjau važinėti automobiliu, o jo man labai reikėjo darbui. Po kažkurio laiko draudikas pranešė, kad gali sumokėti tik 136 eurus. Aš su tuo nesutikau ir reikalavau visos sumos, bet sulaukiau tik pasiūlymo atvykti į jų autoservisą atlikti diagnostiką. Tačiau man šis siūlymas netiko, nes autoservise buvau tris kartus, todėl nusprendžiau viską mokėti iš savo kišenės.
Beje, draudimo ekspertas man sakė, kad autoservise, kuriame atlikau diagnostiką, dirba nekompetentingi darbuotojai, mato senus automobilio defektus, kuriuos prirašo prie eismo įvykio“, – kalbėjo Erikas.
Geometrijai žala nebuvo padaryta
Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas minėjo, jog klientas pateikė nuotraukas, kuriose matomas įbrėžimas ant priekinio dešinės pusės ratlankio. Žalos administravimo metu taip pat gautas kliento, t. y., įvykio kaltininko, pranešimas bei nuotrauka su nukentėjusio automobilio priekiniu dešinės pusės ratlankio įbrėžimu.
„BMW automobilio savininkas nusprendė automobilį remontuoti savo pasirinktame servise. Jis pateikė pasirinktos įmonės remonto darbų sąmatą-pasiūlymą, kuriame įrašyti ratlankio ir kitų važiuoklės dalių remonto darbai. Įmonės, sudariusios remonto darbų sąmatą-pasiūlymą, buvo paprašyta pateikti ratų geometrijos matavimų išklotinę.
Matavimai atlikti po sąmatos sudarymo praėjus dviem savaitėms. Pagal matavimų išrašo duomenis matyti, kad bendras suvedimas, o taip pat tiek kairės, tiek ir dešinės pusės priekinių ratų išvirtimas yra vienodas abiejose automobilio pusėse, kas parodo, jog po įvykio automobilio geometrijai žala nebuvo padaryta.
Klientui nesutikus, kad papildomi remonto darbai yra nesusiję su eismo įvykiu, pakvietėme jį atvykti į mūsų autorizuotą servisą ir dar kartą patikrinti automobilio ratų suvedimą“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino R.Bieliauskas.
Žalos administravimas dar nėra užbaigtas.
Anot specialisto, per eismo įvykį padarytos žalos dydis ir nukentėjusiam asmeniui mokėtinos draudimo išmokos dydis nustatomas vadovaujantis įstatymais, įvykyje nukentėjusio asmens bei kaltininko pateiktais dokumentais, kurie leidžia nustatyti eismo įvykio aplinkybes ir padarytos žalos dydį.
Žalos atlyginimu turi būti siekiama grąžinti sugadintą turtą į iki pažeidimo buvusią padėtį. Draudimo įmonė nukentėjusiam asmeniui gali mokėti tik įrodymais pagrįstos per eismo įvykį padarytos žalos dydžio draudimo išmoką. Teisingas žalos atlyginimas reiškia tai, kad turi būti nustatytas tikrasis žalos dydis.
Nenorėjo pigiausių detalių
Autoserviso „Autoinžinerija“, į kurį buvo atvykęs Erikas atlikti diagnostiką, vadovas akcentavo, kad savininkas atvykęs pas juos paprašė įvertinti žalą. Vyras nurodė nenorįs į automobilį sudėti pigiausių detalių.
Tačiau pašnekovas nemano, kad kliento pasirinkimas blogas: „Juk būna, kad atvažiuoja transporto priemonės savininkas su sudaužytu priekiniu žibintu. Jis gali įsigyti kinietišką žibintą už 100 eurų arba už 250 eurų originalą. Visada galima įdėti pigesnį, bet vėliau, bandant praeiti techninę apžiūrą, kyla nesklandumų. Arba važiuojant naktį ryškumas būna blankesnis. Beje, kinietiškas plastikinis žibintas po poros metų gali pageltonuoti“.
Įmonės vadovas turi atsakymą ir tam, kodėl taip stipriai skiriasi draudikų ir autoserviso paskaičiuotos kainos.
„Draudimas kainą saičiuoja pagal automobilio nusidėvėjimą. Kartais žiūri į tai, kad pigiau galima įsigyti dėvėtas dalis, o ne jas remontuoti. Todėl mūsų ir draudimo įmonės sąmata gali skirtis. Mes patys orientuojamės į tai, kokios šiuo metu kainos rinkoje, o draudimas žiūri į automobilio amžių ir pagal tai skaičiuoja sumą“, – naujienų portalui lrytas.lt pažymėjo autoserviso „Autoinžinerija“ vadovas.
Su draudimo siūloma suma nesutinkantiems pašnekovas rekomenduoja kreiptis į nepriklausomą draudimo ekspertą. Jis įvertina tikrąją žalą, o ginčas prasideda tarp draudimo eksperto ir kompanijos.
„Yra buvę atvejų, kai draudimo bendrovė apynaujei „Audi“ paskaičiavo labai žemą kainą, o kai kreipėsi į ekspertą, ta apskaičiuota žala padidėjo tūkstančiu“, – prisiminė jis.
Anot pašnekovo, daugelis draudimo bendrovių apžiūrai leidžia važiuoti į bet kurį autoservisą, bet jos taip pat turi teisę pareikalauti nuvažiuoti į jų autoservisą ir žalą įvertinti dar sykį.
Neužmoka už naujas detales
Naujienų portalas lrytas.lt pasidomėjo, kiek Vilniuje veikiančiame autoservise „Ausegra“ kainuotų panaši paslauga. Įmonės vadovas Arvydas Gailiušas teigė, kad pas juos skirtųsi ratlankio remonto įkainiai. Pašnekovas minėjo, kad jie už „Volvo“ automobilio keturių ratlankių lyginimą, dažymą ima 186 eurus. Į šią kainą neįeina virinimas. Už ratlankius, kuriems prireikia virinimo, ima apie 70 eurų, tačiau ši kaina be dažymo.
Pašnekovas pabrėžė, kad draudimas niekada neužmoka už naujas detales: „Jei vairuotojas būtų pasikeitęs naudotą, bet originalų amortizatorių už 40–50 eurų, draudimo bendrovė prie jo neprikibtų. Vairuotojai turėtų atminti vieną dalyką – nė vienas draudimas senai mašinai neapmokės visos remonto su naujomis detalėmis kainomis. Jie išskaičiuos nusidėvėjimą“.
A.Gailiušas nesutinka su tuo, kad autoservise darbuotojai specialiai prirašo trūkumų, kad draudimo bendrovė vairuotojui išmokėtų daugiau. Pasak jo, po eismo įvykio autoservisas teikdamas paslaugą pažiūrės, ar daugiau nėra jokių trūkumų, nes vėliau įmonė bus atsakinga, kad nepastebėjo tam tikrų dalykų ir įvyko nelaimė.
„Iš nuotraukos galima pamatyti lenktą arba kreivą ratą, o išardžius transporto priemonę pamatysime daugiau trūkumų“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė A.Gailiušas.
Jis taip pat pažymėjo, kad autoservisas privalo viską derinti su draudimo bendrove ir išsiųsti peržiūrai bei patvirtinimui, jei tai nėra draudimo partneriai.