Dar prieš metus Neringos meras sakė, jog stebint elektromobilių srautų augimo tendencijas, kurortui reikia mažiausiai dešimties įkrovos stotelių.
Deja, praėjus metams galima konstatuoti, kad politiko pažadai nuo realybės labai skiriasi. Elektromobilių skaičiui Neringoje nuolat augant, pastarosiomis dienomis Neringos savivaldybėje neliko nė vienos greito įkrovimo stotelės.
Dar metų pradžioje Neringoje veikė 3 viešos greito įkrovimo nemokamos stotelės. Nidoje, prie prieplaukos, šiais metais buvo panaikinta viena greito įkrovimo nemokama stotelė. Neaišku, kokiais argumentais remiantis, vietoje jos buvo pastatytos dvi lėto krovimo, bet mokamos stotelės.
Nuo rugpjūčio 23 d. nebeveikia ir kitos dvi nemokamos greito įkrovimo stotelės, pastatytos už ES fondų lėšas esančios Nidoje bei Juodkrantėje. Ant jų tiesiog atsirado užkabintas užrašas: „Neveikia dėl techninių kliūčių“.
Kodėl vairuotojams atimta paskutinė galimybė greitai ir patogiai pasikrauti savo elektromobilį? Kodėl niekas nepaaiškina stotelių uždarymo aplinkybių ir kada jos vėl pradės veikti?
Ar tikrai abi stotelės, veikiančios Nidoje ir Juodkrantėje, galėjo sugesti vienu metu?
Nusprendėme pasidomėti šiuo atveju išsamiau. Susisiekus su minėtų stotelių tiekėjais Lietuvoje „Elinta Charge“, jų atstovas, techninio aptarnavimo vadybininkas Arnas Šironas paaiškino: „Patikrinus visus įmanomus stotelės gedimus, per sistemą nė vieno gedimo nesimato, yra tik sustabdytas elektros tiekimas į stotelę“. Kitaip tariant, jokio gedimo nėra, tiesiog nutrauktas elektros tiekimas.“
Narpliojant toliau išjungtų pakrovimo stotelių detektyvą, susisiekėme su Neringos meru D. Jasaičiu ir paklausėme, kodėl neveikia net kelios greito pakrovimo stotelės? Buvo gautas lakoniškas atsakymas, kad „yra techninis gedimas, reikia klausti gamintojo“.
Akivaizdu, kad abu gauti atsakymai prieštarauja vienas kitam ir kažkuri pusė klaidina visuomenę.
Sunku paaiškinti tokį mero elgesį dar ir todėl, kad visiškai neseniai savivaldybės administracija parengė ir užregistravo Neringos savivaldybės tarybos sprendimo projektą „Dėl elektromobilių viešojo įkrovimo paslaugų teikimo“. Pagal jį, siūloma nustatyti, kad „elektromobilių viešojo įkrovimo paslauga elektromobiliams teikiama neatlygintinai L. Rėzos g. 1D, Neringa ir Taikos g. 39, Neringa, esančiose 110 kW galios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelėse iki 2024 m. spalio 24 d.“
Visiška abrakadabra. Savivaldybė savo nurodymu atjungia elektrą greito įkrovimo stotelėse Juodkrantėje ir Nidoje, o tuo pačiu metu parengia sprendimą, kuriuo įsipareigoja tose pačiose stotelėse leisti krautis elektromobilius nemokamai dar mažiausiai dvejus metus.
Toks sprendimas padarė didelę žalą Neringos gyventojams ir jos svečiams, o politikų kalbos apie draugiško aplinkai transporto infrastruktūros plėtrą yra tik lozungai.
***
Neringos savivaldybės administracijos atstovė ryšiams su visuomene Sandra Vaišvilaitė komentavo, kad šią vasarą elektromobilių įkrovimui skirtų stotelių Neringoje padaugėjo kelis kart – greta jau buvusių trijų (dvi buvo Nidoje ir viena Juodkrantėje) pastatytos dar devynios viešos stotelės, kuriose krautis elektromobilius galima mokamai (7 vietose).
„Vystant elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, pirmoji stotelė įrengta ir Pervalkoje – ties Pervalkos paplūdimiu. Numatoma, kad Neringoje per artimiausius kelis metus iš viso turėtų būti įrengta apie 30 viešų įkrovimo stotelių.
Dėl skaitytojo nusiskundimo – sprendimas apriboti prieigą prie minimų dviejų elektros įkrovimo stotelių priimtas atsižvelgiant į tai, kad greta pastačius naujas įkrovimo stoteles, pradėjo trūkti elektros galios.
Tuomet įvertinta ir tai, kad elektros kaina išaugo ženkliai, o nemokamomis stotelėmis dažniausiai naudodavosi pavėžėjimo paslaugų teikėjai taip užkirsdami kelią nemokamai pasikrauti Neringos gyventojams bei svečiams“, – komentavo Neringos savivaldybės administracijos atstovė.