Nuo metų pradžios „Boeing“ akcijos gerokai atpigo, nes investuotojai jų jau baidosi dėl prastėjančio įmonės įvaizdžio.
Sausio pradžioje akcija kainavo per 250 dolerių, o šią savaitę – jau apie 180 dolerių.
Orlaivių gamintojas pastaraisiais metais susidūrė su įvairiomis saugumo problemomis, įskaitant „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ „737 MAX“ lėktuvų sudužimą 2018 ir 2019 metais, kai žuvo daugiau kaip 350 žmonių.
Šįmet sausį įvykęs incidentas irgi vos nesibaigė katastrofa – tada skrydžio metu iškrito oro linijų „Alaska Airlines“ eksploatuojamo „Boeing 737 MAX 9“ lėktuvo salono durys.
Neseniai į Japoniją skridęs „Boeing 777“ lėktuvas netrukus po pakilimo iš San Fransisko turėjo skubiai leistis, kai į oro uosto stovėjimo aikštelę nukrito ratas ir apgadino kelis automobilius.
O kovo viduryje Avarijos pavyko išvengti, bet kai kurie diržų neprisisegę keleiviai buvo išsviesti iš savo sėdynių, o kiti trenkėsi į salono lubas.
Negana to, „New York Times“ paskelbė, kad JAV Federalinei aviacijos administracijai atlikus „737 MAX“ bandymus net 33 iš 89 jų buvo nesėkmingi.
Tai kirto ir kompanijos „SpiritAero Systems“, gaminančiai šiam orlaiviui fiuzeliažus, patikimumui. Mat tikrinant jos gaminius iš 13 bandymų sėkmingi buvo vos šeši.
Administracija paskelbė nustačiusi pažeidimus „Boeing“ gamybos kontrolės procese, įskaitant detalių tvarkymą ir saugojimą bei gaminių patikrinimą.
Po sausio 5 dienos įvykio, kai skrydžio metu iškrito „737 MAX 9“ durys, į žiniasklaidą kreipėsi Johnas Barnettas, net 32 metus dirbęs kokybės vadovu „Boeing“ gamykloje Čarlstone (Pietų Karolina).
2017-aisiais į pensiją pasitraukęs specialistas jau anksčiau trimitavo apie galimus pavojus.
2019-aisiais jis kreipėsi į BBC ir pranešė, kad „787 Dreamliner“ modelio lėktuvų deguonies tiekimo sistemose buvo sumontuotos netinkamos detalės. „Boeing“ tai sugebėjo paneigti.
Šįkart J.Barnettas jau suspėjo paliudyti Čarlstono apygardos teisme, bet kitą dieną, kai jo parodymai turėjo būti tęsiami, vyras salėje nebepasirodė. Netrukus buvo išplatinta žinia, kad liudytojas savo noru pasitraukė iš šio pasaulio.
„Johnas buvo labai susirūpinęs dėl orlaivių ir keleivių saugumo ir nustatė rimtų trūkumų, kurie, jo nuomone, nebuvo pašalinti.
Jis teigė, kad kompanija puoselėja paslapčių kultūrą, nuslėpdama saugumo trūkumus ir taip rizikuodama keleivių gyvybe“, – išplatintame šeimos pranešime tvirtino velionio brolis Rodney Barnettas.