Italijos GP laimėtojas L. Hamiltonas gali būti diskvalifikuotas

Sekmadienį Italijoje, Monzos trasoje, pasibaigė dvyliktosios „Formulės-1“ lenktynės.

L.Hamiltonas (centre) triumfuoja sekmadienio lenktynėse.<br>AFP nuotr.
L.Hamiltonas (centre) triumfuoja sekmadienio lenktynėse.<br>AFP nuotr.
Lenktynių lyderis po starto – Lewisas Hamiltonas.<br>AFP/Scapix nuotr.
Lenktynių lyderis po starto – Lewisas Hamiltonas.<br>AFP/Scapix nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Monzos trasoje prasidėjo „Formulės-1“ lenktynės.<br>AFP nuotr.
Pažiūrėti „Formulės-1“ lenktynių Italijoje susirinko tūkstančiai greičio mėgėjų.<br>AFP nuotr.
Pažiūrėti „Formulės-1“ lenktynių Italijoje susirinko tūkstančiai greičio mėgėjų.<br>AFP nuotr.
„Ferrari“ komandos narys S.Vettelis tenkinosi antra vieta, tačiau gavo taurę.<br>AFP nuotr.
„Ferrari“ komandos narys S.Vettelis tenkinosi antra vieta, tačiau gavo taurę.<br>AFP nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Ilona Steponėnė

Sep 6, 2015, 3:19 PM, atnaujinta Oct 17, 2017, 5:59 AM

Greičiausias etapas „Formulės-1“ kalendoriuje vyko idealiu oru – danguje nematyti nė vieno debesies, trasos apylinkėse yra 23 laipsniai šilumos.  

Lenktynių nugalėtojas paaiškėjo sportininkams apvažiavus 53 klasikinės trasos ratus.

Pirmasis tai padarė ir Italijos GP nugalėjo Lewisas Hamiltonas iš „Mercedes“. Tačiau jo pergalė dar nėra užtikrinta – komanda apkaltinta naudojusi per mažą oro slėgį jo kairėje galinėje padangoje. Už tai gali grėsti net diskvalifikacija, nes per mažas slėgis yra saugumo pažeidimas. 

Antrąją vietą užėmė Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“.

Trečiąją ir ketvirtąją pozicijas užėmė iki paskutinio trasos metro dramatiškai kovoję Felipe Massa ir Valteri Bottas iš „Williams“.

Iki finišo likus vos 3 ratams kito „Mercedes“ lenktynininko Nico Rosbergo bolidas užsiliepsnojo trasoje. Jis prarado 3 poziciją.

Dar daugiau įtampos pridėjo slapta problema, dėl kurios likus penkiems ratams iki finišo ekipa liepė Lewisui Hamiltonui padidinti tempą. Tai neįprastas pageidavimas, tačiau komanda taip apsidraudė, jei kartais būtų prireikę netikėto sustojimo techninės priežiūros zonoje.

„Tie keli paskutiniai ratai nebuvo kieti, žmogau“, – po finišo savo lenktynių inžinieriui sakė L.Hamiltonas. Tačiau komanda neprasitarė nė žodžiu, kas kėlė nerimą.

Po lenktynių ėmė aiškėti, kad „Mercedes“ komanda galėjo liepti lenktynininkui paspausti, kad pakiltų slėgis padangose arba norėjo padidinti atotrūkį, jei bauda už per mažą slėgį būtų skiriama sekundėmis.

Penktąją vietą užėmė didžiulę nesėkmę starte patyręs Kimi Raikkonenas. 51 rate „Ferrari“ pilotas aplenkė Sergio Perezą ir pakilo į 6 poziciją, o sugedus N.Rosbergo bolidui abu sportininkai pakilo po vieną vietą.

Fernando Alonso „McLaren“ bolidas sugedo likus vos 4 ratams iki finišo.

Nesėkmė starte  

Italijos „Grand Prix“ iš pirmosios pozicijos pradėjo Lewisas Hamiltonas iš „Mercedes“. Didelė nesėkmė starte ištiko antrąją poziciją turėjusį Kimį Raikkoneną iš „Ferrari“.  

Italų ekipos narys per startą nepajudėjo iš vietos iki kol jį aplenkė visi varžovai. Galiausiai suomiui pavyko pajudėti, bet gerą rezultatą pasiekti jam bus labai sunku.  

Jis bemat ėmė veržtis į rikiuotės priekį ir per 10 ratų pakilo į devintąją vietą.  

Kitas „Ferrari“ lenktynininkas Sebastianas Vettelis pakilo į antrąją poziciją, taip pat gerai startavo „Williams“ lenktynininkai.  

Jie nustūmė Nico Rosbergą į 6 poziciją, už Sergio Perezo iš „Force India“. Šį sportininką N.Rosbergas greitai aplenkė, tačiau Valteri Bottas stipriai gynė ketvirtąją poziciją.  

Po trijų pirmųjų ratų lenktynės pasibaigė abiems „Lotus“ lenktynininkams. Pastoras Maldonado sulaužė bolido dugno apsaugą pervažiavęs per aštrų trasos bortelį, o Romainui Grosjeanui per starto sumaištį varžovai pažeidė važiuoklę.  

Nesėkmė ištiko ir Carlosą Sainzą – jis gavo 5 sekundžių baudą už nukirstą trasos kampą, nors pats sportininkas nesuprato, kur užsidirbo šią baudą.  

Strategijos žaidimai  

Pirmasis sustojimų techninės priežiūros zonoje maratoną pradėjo visa savaitgalį techninių problemų kamuojamas N.Rosbergas 20 rate.  

Jo pavyzdžiu pasekė ir F.Massa, tačiau jam nepavyko išsilaikyti priekyje N.Rosbergo – po sustojimų jie apsikeitė vietomis.  

V.Bottas į boksus suko 23 rate ir taip pat prarado poziciją N.Rosbergui bei gerokai atsiliko nuo savo komandos draugo.  

Po varžovų sustojimų buvęs trečias S.Perezas sustojo 24 rate ir laikinai smuktelėjo į 8 vietą, tiesiai prieš Danilo Kvyato „Red Bull“ bolidą.  

Antroje vietoje važiavęs S.Vettelis padangas pasikeitė 26 rate ir grįžo trasą toje pat pozicijoje, tiesiai prieš dar nestojusį K.Raikkoneną.  

Paskutinis iš lyderių į boksus 27 rate užsuko Lewisas Hamiltonas, jis išlaikė 1 poziciją.  

Lenktynes itin nesėkmingai pradėjęs K.Raikkonenas sustojo 29 rate ir po sustojimo grįžo į 10 poziciją. Įvažiuojant į boksus suomio bolido vos nesudaužė labai greitai į techninės priežiūros zoną įlėkęs Roberto Mehri iš „Marussia“.  

Paskatino veikti  

Lenktynėms įpusėjus daugiausiai dėmesio sulaukė K.Raikkonenas. Po nesėkmingo starto jis buvo itin nusiteikęs iškovoti kuo geresnę poziciją ir per sekmadienio lenktynes atliko daugiau lenkimų, nei bet kuris kitas sportininkas.  

Pasikeitęs padangas jis greitai pakilo į septintą vietą, aplenkęs Nico Hulkenbergą, Marcusą Ericssoną ir Danielį Ricciardo.  

Dauguma lenktynininkų neplanavo keisti padangų dar kartą, todėl pozicijas teko išsikovoti trasoje.  

Sportininkams nuvažiavus 39 ratus L.Hamiltonas užėmė pirmąją poziciją ir buvo beveik 22 sek. atsiplėšęs nuo S.Vettelio. Trečioje vietoje važiavo apie 4 sek. nuo „Ferrari“ atsilikęs N.Rosbergas, o ketvirtoje ir penktoje – panašiais atstumais atsilikę F.Massa ir V.Bottas.  

Likus penkiems ratams iki finišo ekipa liepė Lewisui Hamiltonui padidinti tempą. Tai neįprastas pageidavimas, tačiau komanda greičiausiai taip apsidraudžia, jei kartais reikėtų netikėto sustojimo techninės priežiūros zonoje.  

Prieš Italijos GP lenktynes sportininkai susirungė ant irklavimo treniruoklių. Šias neįprastas lenktynes laimėjo N.Hulkenbergas, antrąją vietą užėmė R.Grosjeanas, o trečiąją – iš pradžių pirmavęs L.Hamiltonas.

„Formulės-1“ Italijos „Grand Prix“  rezultatai:  

1. Lewisas Hamiltonas (D. Britanija), „Mercedes“

2. Sebastianas Vettelis (Vokietija), „Ferrari“

3. Felipe Massa (Brazilija), „Williams-Mercedes“

4. Valtteri Bottas (Suomija), „Williams-Mercedes“

5. Kimi Raikkonenas (Suomija), „Ferrari“

6. Sergio Perezas (Meksika), „Force India“

7. Nico Hulkenbergas (Vokietija), „Force India“

8. Danielis Ricciardo (Australija), „RedBull-Renault“

9. Marcusas Ericssonas (Švedija), „Sauber“

10. Danilas Kvyatas (Rusija), „Red Bull“

11 Carlosas Sainzas (Ispanija), „Toro Rosso“

12 Maxas Verstappenas (Nyderlandai), „Toro Rosso“

13 Felipe Nasras (Brazilija), „Sauber“

14 Jensonas Buttonas (D.Britanija), „McLaren“

15 Willas Stevensas (D.Britanija), „Marussia“

16 Roberto Merhis (Ispanija), „Marussia“  

Nefinišavo:

17 Nico Rosbergas (Vokietija), „Mercedes“

18 Fernando Alonso (Ispanija), „McLaren“

19 Romainas Grosjeanas (Prancūzija), „Lotus-Mercedes“

20 Pastoras Maldonado (Venesuela), „Lotus“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.