Sportinių automobilių paslaptys: salone karšta lyg pirtyje ir lieka tik viena sėdynė

Profesionalūs sportiniai automobiliai turi būti kuo greitesni, todėl jų svorį stengiamasi sumažinti maksimaliai. Vairas, vienintelė vairuotojo sėdynė – tokio automobilio salonas atrodo tuštesnis, nei esame įpratę matyti kasdien.   

 Siekiant maksimaliai sumažinti svorį sportinio automobilio salone paliekama tik viena sėdynė.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 Siekiant maksimaliai sumažinti svorį sportinio automobilio salone paliekama tik viena sėdynė.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 20, 2018, 3:35 PM

Išimtis sportiniuose boliduose daroma tik bakui, kuris net ir lengvame bolide yra nemažas ir talpina apie 100 litrų degalų.

Pačių lenktynininkų teigimu, to kaip reikia neapsikrauti daiktais, galėtų pasimokyti kiekvienas šalies vairuotojas.    

„Kėbulo detalėms naudojamos lengviausios galimos medžiagos, tokios kaip anglies pluoštas, o automobilio viduje yra tik reikalingiausi prietaisai – vairas, viena sėdynė vairuotojui, elektronikos valdymo mygtukai.    

Taip pat yra būtini saugumo elementai: lankai, diržai, gesintuvas. Logika paprasta – kuo mažiau sveria automobilis, tuo lengviau jam bus važiuoti ir mažiau reikės degalų“, – sako „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje dalyvaujančios „Circle K milesPlus racing team“ lenktynininkas Jonas Karklys.

Pasak jo, greičiausi „Formulės-1“ bolidai sveria vos 700 kilogramų.

Viduje – itin karšta

Siekiant kuo labiau sumažinti lenktyninio automobilio svorį, dalis sportininkų atsisako ir kondicionavimo sistemos, kuri didina ne tik automobilio svorį bet ir degalų sąnaudas.

„Turint omenyje, kad lenktynininkai privalomai vilki nuo ugnies apsaugantį kelių sluoksnių kostiumą, o automobilis be kondicionavimo sistemos, salono vidaus temperatūra pakyla peržengia mums įprastą komforto ribą.   

Ji priklauso nuo to, kokia temperatūra lauke, ar kaitina saulė, ar variklis yra automobilio priekyje ar jo gale. 

Esant palankesnėms sąlygoms mūsų „Porsche 991 GT3 Cup“ fiksuojama kad ir 40 laipsnių temperatūra ir tai labai neblogas rodiklis. 

Tačiau kai lenktyniauji, apie tokius nepatogumus kaip temperatūra tiesiog nėra kada galvoti“, – teigia J. Karklys.

Paverčia sandėliais

Apie tai, kad lengvesnis automobilis greičiau ir taupiau važiuoja, turėtų prisiminti kiekvienas vairuotojas ir bent kartais peržiūrėti, ar transporto priemonės bagažinė nevirto savotišku sandėliuku.

„Kuo lengvesnis bus automobilis, tuo lengviau jam bus važiuoti ir mažiau reikės degalų. 

Todėl planuojant keliones bagažo klausimą būtina spręsti labai apdairiai ir geriausia nesivežti nereikalingų daiktų – bus ne tik pigiau, bet ir saugiau“, – sako J. Karklys.

Vienintelė vairuotojo kėdė sportiniame automobilyje paprastai statoma ypač žemai. Taip pasiekiamas geresnis balansas ir perkeliamas svorio centras.  „Pirmas dalykas, kurio reikėtų pasimokyti, tai kiekvienam patogus sėdėjimas. 

Žinoma, reikia laikytis minimalių taisyklių, kaip turi būti per alkūnes sulenktos rankos, kokia rankų padėtis ant vairo, tačiau vairuotojas turi jaustis labai patogiai ir stabiliai, niekas neturi trukdyti matomumui.   

Taip pat reikia laikytis visų saugumo reikalavimų, būtina segtis saugos diržą. 

Jis lenktyniniame automobilyje yra net šešių saugos taškų ir maksimaliai prispaudžia lenktynininką prie sėdynės, kad jis kuo mažiau galėtų pajudėti avarijos metu“, – atskleidžia J. Karklys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.