1000 km lenktynių istorija: neįtikėtinas 2001-aisiais pasiektas rekordas

2001metais po atlikto pirmojo gyventojų surašymo Lietuvoje gyveno 3 483 972 žmonės.  Pasaulio visuomenę supurtė rugsėjo 11-osios teroro aktai JAV, kurioje tuo metu viešėjo ir Prezidentas Valdas Adamkus. 

 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
 2001 metais Palangoje vykusių 1000 km lenktynių akimirkos. <br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Oct 23, 2018, 2:31 PM

Balandžio 1-ąją atidarytas Grūto parkas, pelnęs jo įkūrėjams ironišką Nobelio (Šnobelio) premiją.

Pasaulio ekranuose žiūrovai išvydo pirmąjį Hario Poterio filmą, o Juozas Statkevičius pristatė savo kolekciją Paryžiaus aukštosios mados savaitės programoje.

Automobilių sporte ryškiausią pėdsaką ir vėl paliko rugpjūčio 8–12 dienomis Palangą  drebinusios antrosios paeiliui maratoninės 1000 km automobilių lenktynės. 

Prisidėjo ir meras

„2000-aisiais debiutavę 1000 km lenktynėmis Palangoje net minčių neturėjome, kad antrosios gali būti prastesnės, juolab – neįvykti“, – maratoninių lenktynių pradžią didžiausiame šalies kurorte prisimena pagrindinis jų iniciatorius, VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. 

Jis kartu su kolektyvu dabar ruošiasi jubiliejiniam, 20-ajam automobilių sporto renginiui.   

Pirmųjų sėkmingai pasibaigusių ilgo nuotolio ir anksčiau rengtų panašių varžybų patirtis leido kolektyvui labai aiškiai pajusti, ko reikia norint surengti 1000 km lenktynes. 

Norėjo, kad apie kad ne vieną dieną kalbėtų tiek jų dalyviai, tiek žiūrovai.    

Pasak D. Jonušio, rengiantis antrajam automobilių maratonui organizatoriams daug padėjo ir Palangos miesto meras Egidijus Rimkus. 

Jis išleido specialų potvarkį, kuriame buvo apibrėžtos lenktynių rengimo taisyklės, numatyti už jų įgyvendinimą atsakingi savivaldybės atstovai.  

Pirmą kartą 1000 km lenktynėse dalyvavo ir trys užsienio komandos. Visos – iš kaimyninės Latvijos. 

Tačiau žvalgų sulaukta ir iš kitų užsienio valstybių. Tai buvo geras ženklas, liudijantis, kad renginiu domimasi. Buvo vilties, kad 1000 km lenktynėse po metų kitų galima tikėtis didesnio būrio užsienio lenktynininkų. 

Pražiopsojo finišą

Jei beveik visas prieš metus vykusias debiutines 1000 km lenktynes merkė lietus, tai 2001-aisiais Palangos žiede skaisčiai švietė saulė ir nenukrito nė lašas. 

Nors vos už 10 kilometrų esančioje Kretingoje pliaupė lietus.

Nemažai daliai žiūrovų nusprendusių pasinaudoti proga ir prieš finišą pasilepinti puikiu oru Palangos pliaže geras oras išėjo ne į naudą. 

Būrys sirgalių nespėjo į didžiausią susidomėjimą jiems kelusįfinišą ir iš pajūrio lenktynių trasos prieigose pasirodė tada, kai nugalėtojai ir prizininkai jau laistėsi pergalės šampanu.

O ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio stovėjo „Automodus 5“ komandos lenktynininkai Vytautas Venskūnas ir Alfredas Kudla, su „Porsche 993 RSR“ automobiliu 1000 km distanciją įveikę per neįtikėtinai trumpą laiką – 8 val. 52 min.  

„Automodus“ 2001-ųjų lenktynėse turėjo net penkias komandas, o aukščiausią rezultatą pasiekė būtent „Porsche“ automobiliu važiavęs duetas. 

A. Kudla tuo metu varžėsi Vokietijos „Porche Carrera Cup“ lenktynėse, o ir V. Venskūnas būdavo dažnas svečias įvairiose Vokietijos trasose. 

Todėl nepriekaištingai veikusi technika, labai retai tų metų Palangos lenktynėse pasirodęs saugos automobilis ir be mažiausios klaidos vairavę sportininkai sugebėjo finišuoti per mažiau nei 9 valandas. 

V. Venskūnui tai buvo antroji pergalė paeiliui, o A. Kudlai – pirmoji. Antrą kartą paeiliui lenktynes laimėjo sportininkai, vairavę „Porsche“ markės automobilį.

Įspūdingas rekordas

Tada nei nugalėtojai, nei automobilių sporto aistruoliai nė nenumanė, kad lenktynių  trukmės rekordas išsilaikys net 15 metų iki pat 2016 metų liepos 23-sios.

Tuomet nuo „Eeneos 1006 km lenktynių“ starto prabėgus 8 val. 44 min. 55,924 sek., pirmasis lietuviškojo automobilių maratono finišo liniją kirto „General Financing by Pitlane“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilis, kurį į pergalingą finišą atvairuos olandas Sebastiaanas Bleekemolenas.

„Žinoma, tokie pasiekimai džiugina kiekvieną komandą ar sportininką, – prieš penkis metus atvykęs į 15-ąsias maratonines lenktynes kalbėjo pirmojo rekordinio pasiekimo autorius V.Venskūnas. 

– Tačiau tada ne mažiau džiaugėmės suteikę žiūrovams akivaizdžią pamoką, kad negalima vienu metu vaikytis dviejų zuikių ir orientuotis į 10 val., kiek truko pirmosios lenktynės.“

V. Venskūno ir A. Kudlos pasiekimą galima laikyti unikaliu ir todėl, kad komandos garbę jie gynė tik dviese, todėl ir krūvis sportininkams buvo itin didelis didesnis.  

Žiūrovai pastebėjo, kad lyderiai link pergalingo finišo vairavo itin susikaupę, tačiau kai persvara tapo daugiau nei akivaizdi, V. Venskūnas leido sau truputį praverti „Porsche“ šoninį langelį ir pamojuoti aistruoliams.

Pirmasis bandymas su dyzeliu

Absoliučios įskaitos ir laisvosios klasės nugalėtojai net 25 ratais pranoko „Automodus 4“ komandos sportininkus Arūną Strumskį, Rimgaudą Statnicką ir Raimundą Slaboševičių, kurie vairavo BMW 330d. 

Tai buvo pirmas bandymas Palangoje triumfuoti dyzeliniu automobiliu. 

Vakarų Europos valstybėse būtent dyzeliniai automobiliai tuo metu populiarėjo ilgų nuotolių lenktynėse, nes dėl mažesnių degalų sąnaudų mažiau laiko praleisdavo pildydami ištuštėjusius bakus. 

„Automobus 4“ ekipa šį automobilį atsivežė turėdama rimtų ambicijų. 

Tai buvo labai pažangi technika, tačiau pergalei vien jos nepakako. Antroji bendrosios įskaitos vieta buvo aukščiausias dyzelių pasiekimas Palangoje. 

Atkakliausia kova 2001 metais vyko dėl antrosios ir trečiosios vietų. 

Svajūnas Čebatorius, Saulius Girdauskas, Kęstutis Narkevičius ir Linas Vaitekūnas iš „Chrustik“ ekipos su „Mitsubishi Lancer Evo III“ varžovams pralaimėjo tik 13,328 sek. ir buvo priversti tenkintis trečiąja vieta. 

Arba džiaugtis sau už nugaros palikę dar 17 ekipų. Beveik tiek pat, kiek jų dalyvavo pirmosiose lenktynėse.  

Ralio varžyboms ruoštas keturiais ratais varomas jų „Mitsubishi“ savo privalumus turbūt būtų  galėjęs parodyti, jei lenktynes būtų merkęs lietus. 

Tačiau ant sauso asfalto šios ekipos nariai taip ir nesugebėjo pavyti dyzelinio BMW, nors atkakli kova virė iki paskutiniųjų metrų. 

„Chrustik“ komandoje važiavęs vienas labiausiai patyrusių lietuvių lenktynininkų S. Girdauskas Palangoje sėkmę bandė dar ne vieną kartą. 

Tačiau jo apdovanojimų kolekcijoje 1000 km lenktynių nugalėtojo taurės vis dar nėra.    

Antrosiose 1000 km lenktynėse pasiektas rekordas išsilaikė net 15 metų. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.