Septintasis Dakaro ruožas: visi lietuviai galingai pasiekė finišą

Antradienį, sausio 14 dieną, visų Dakaro dalyvių laukia pirmoji šių metų ralio maratone kilpa. Sportininkai apvažiavo San Chuaną de Markoną ir finišavo čia pat. 

 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
 Iš automobiliais lenktyniaujančių lietuvių pirmasis greičio ruože pasirodys Vaidotas Žala. <br> Gedmanto Kropio nuotr.
 Iš automobiliais lenktyniaujančių lietuvių pirmasis greičio ruože pasirodys Vaidotas Žala. <br> Gedmanto Kropio nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Šeštąjį greičio ruožą be techninių problemų įveikęs Antanas Juknevičius šiandien tikisi finišuoti dienos šviesoje.<br> Komandos nuotr.
 Iš automobiliais lenktyniaujančių lietuvių pirmasis greičio ruože pasirodys Vaidotas Žala. <br> Vytauto Dranginio nuotr.
 Iš automobiliais lenktyniaujančių lietuvių pirmasis greičio ruože pasirodys Vaidotas Žala. <br> Vytauto Dranginio nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas sieks išsaugoti bendroje įskaitoje užimamą 10 vietą. <br> Marian Chytka nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Jan 14, 2019, 2:42 PM, atnaujinta Jan 15, 2019, 11:35 AM

Ši diena lengvesnė mechanikams, nes nereikia kraustytis – įveikę greičio ruožą dalyviai apsistos sekmadienį įkurtame bivake. 

Dėl intensyvaus rūko lenktynių startas buvo atidėtas 30 minučių. 

Pirmasis finišavo motociklininkas Arūnas Gelažninkas. Greičio ruože nuklydęs į šalį ir skaudžiai griuvęs lietuvis užėmė 39 vietą. 

Greičiausi iš automobiliais lenktyniaujančių lietuvių ekipažų buvo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. Jie finišavo 16 vietoje. 

Panašiu tempu visą greičio ruožą važiavo ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Jiems pavyko užimti 23 poziciją. 

Antroje pusėje įsibėgėję Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu sugebėjo finišuoti 20 vietoje. 

Paskutinysis finišo liniją kirto be techninės pagalbos lenktyniaujantis Balys Bardauskas. Šiame etape jis užėmė 83 vietą.

Sunki dienos pradžia

Stabiliai geru tempu sekmadienį važiavęs Vaidotas Žala septintajame greičio ruože iš visų automobiliais lenktyniaujančių lietuvių pasirodė pirmasis. 

Jo ekipažas su Sauliumi Jurgelėju iš 12-osios pozicijos startavo 16 val. 45 min. 

Gera nuotaika visus užkrečiantis V. Žala greičio ruožą pradėjo stabiliai. Pirmąją trasos žymą jis kirto 12 vietoje.

Tačiau ties antrąja žyma V. Žala prarado beveik 20 min. laiko ir ją pasiekė nukritęs į 25 vietą. Prie trečiosios žymos lenkytininkas buvo 23, bet ketvirtą pasiekė tik 28 pozicijoje.

Ekipažas atsigriebė ir ties penktąją ir šeštąja žymomis buvo 24.

Bendras septintojo greičio ruožo rezultatas – preliminariai 23 vieta. 

V. Žala pasakojo, kad vienoje vietoje šokdami per kopą su savo „Toyota“ vos nepadarė kūlversčio. 

„Priešais važiavęs ekipažas nenorėjo trauktis – juos lenkdamas užsižiopsojau ir padarėm tokį manevrą. Smūgis buvo stiprus“, – prisiminė jis.

Siekė išsilaikyti 10-tuke

Su nuotykiais šeštąjį greičio ruožą įveikę Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis jame prarado šiek tiek laiko, bet problemos kankino daugybę sportininkų, tad bendroje įskaitoje jie susigrąžino 10 vietą

Į greičio ruožą B.Vanagas išvažiavo iš 22 pozicijos, 17 val. 10 min.

B. Vanago tikslas – išlaikyti aukštą vietą bendroje įskaitoje. Šį tikslą jis ėmė pildyti iš karto po starto ir pirmąją žymą kirto 14, o antrąją ir trečiąją – 16. 

Prie ketvirtosios žymos ekipažas parodė 19 rezultatą, o prie penktosios ir šeštosios – 16. Bendras viso greičio ruožo rezultatas preliminariai toks pat – 16 vieta.  

B. Vanagas pasakojo, kad numontavo vieną ratą ir vieną kartą netikėtai įklimpo.

„Kurį laiką važiavome paskui kitą „Toyotą“ ir vis signalizavome leisdami suprasti: būk geras, praleisk mus. Galiausiai įkalnėje jis įklimpo, o mums nebuvo kur dėtis – taip pat įsėdome“, – po finišo sakė lenktynininkas.

Anot jo, situacija buvo labai nedėkinga – sekank paskui kitą visureigį nebuvo kito pravažiavimo.

Pagaliau važiavo savo tempu

Avariją, variklio gedimą ir kovą už būvį naktiniame greičio ruože išgyvenęs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu pagaliau startavo su greitesniais lenktyninkais. 

35 starto pozicija neatitiko jų ambicijų, tačiau leido išvengti nakvynės greičio ruože.

A. Juknevičius į greičio ruožą įvažiavo 17 val. 25 min. 

Patekęs tarp panašaus pajėgumo sportininkų jis nuo pat pradžių neatleido akceleratoriaus. Pirmąją greičio ruožo žymą A. Juknevičius pasiekė pakilęs net į 23 vietą.

Visgi jam nepavyko išlaikyti tokio tempo. Antrąją lenktynininkas pasiekė smuktelėjęs į 31 poziciją, o ties trečiąja buvo 30. 

Toliau reikalai klostėsi geriau: prie ketvirtosios žymos pagal savo laiką A. Juknevičius vėl buvo 23, prie penktosios – 20, o prie šeštosios – 21.

Pakeliui link finišo kojos nuo akceleratoriaus nenukėlęs lenktynininkas pagerino galutinį rezultatą – užėmė 20 vietą.

Pagaliau savo lenktynių tempu galėję važiuoti A. Juknevičius ir D. Vaičiulis džiaugėsi, jų žodžiais, labai smagia diena.  

„Labai faina diena – kad tokios visos būtų Dakare. Viskas vyko sklandžiai, ramiai, apgalvotai – prieš kopas susimažinome slėgį, vėliau vėl pasididinome, važiavome protingai ir esame tokioj pozicijoj, kokioje ir norime būti, – po finišo kalbėjo lenktynininkas. 

– Vienoje vietoje buvome įklimpę feš fešo dulkėse, ten gal kokias 7 minutes praradom, o daugiau viskas kaip iš pypkės – nei ratų pradūrėm, nei pasiklydom – gerai dirbom abu. Labai smagus greičio ruožas.“

Pirmadienį greičiausias buvo „Mini“ vairuojantis Stephane'as Peterhanselis.

Išstūmė lietuvį iš dešimtuko

Jis aplenkė komandos draugą du komandos draugus: atsilikęs 4 min. 33 s. finišavo Nani Roma, o dar po 5 min. – Carlosas Sainzas.

Pastarasis iš 10 vietos bendroje įskaitoje išstūmė B. Vanagą ir dabar prieš lietuvį turi susikrovęs 30 minučių persvarą. 

Sunkvežimių įskaitoje tempą diktavo Gerardas de Rooy'us su „Iveco“.

Olandas daugiau nei pusvalandžiu atsiplėšė nuo artimiausių persekiotojų – Siarhejaus Viazovičiaus su MAN ir „Kamaz“ vairuojančio Eduardo Nikolayevo.

Demonstravo stabilumą

Arūnas Gelažninkas greičio ruože pasirodė 14 val. 46 min. Lietuvis pademonstravo, kad bendroje įskaitoje ne veltui užima 30 vietą.

Startavęs iš 42 pozicijos motociklininkas pirmąją žymą kirto 32-as.

Vėliau A. Gelažninko tempas šiek tiek krito: ties antrąja žyma jis buvo 36, ties trečiąja – 37 vietose. 

Pagreitėjęs motociklininkas ketvirtąją žymą pasiekė 35 vietoje, tačiau jam diena ir toliau klostėsi banguotai. Ties penktąja žyma jis buvo 36, o šeštąja pasiekė nukritęs iki 39.

Septintajme greičio ruože A. Gelažninkas užėmė 39 vietą. 

Skaudžiai griuvo

Motociklininkas pasakojo, kad kopose tempas buvo geras – pavijo ir aplenkė ne vieną varžovą. Visgi vėliau praleido vietą punktą, todėl teko papildomai įveikti apie 15 kilometrų. 

Anot A. Gelanžinko, didžiausia problema buvo dulkės. Grįždamas kelio visiškai nematė, o orientavosi tik pagal prietaisus ir važiavo iš atminties. 

Dėl dulkių motociklininkas nepastebėjo ir didelio akmens, ant kurio užvažiavęs priekiniu ratu griuvo ir nusibrozdino ranką. 

„Visiškai nieko nesimatė – motociklą radau tik pagal variklio garsą“, – apie incidentą pasakojo A. Gelažninkas.

Balys Bardauskas startavo lygiai 15 val. iš 88 pozicijos. Greičio ruožo pradžioje jis išlaikė stabilų tempą: pirmąją žymą pasiekė 76, antrąją – 75, o trečiąją – 71 pozicijoje.

Vėliau jo tempas šiek tiek krito: ketvirtąją žymą B. Bardauskas pasiekė 78, penktąją – 77, o šeštąją – 80 vietoje.

Dulkės ir kilusi audra jį taip pat privertė sumažinti tempą. Ketvirtąją žymą B. Bardauskas pasiekė 78 vietoje. 

Sėkmė aplankė ne tik KTM

Greičiausias tarp motociklininkų pirmadienį buvo Samas Sunderlendas su KTM.

Gera diena buvo „Honda“ motociklais važiavusiems sportininkams. Antras finišavo vos 1 min. 51 s. nuo lyderio atsilikęs Jose Ignacio Corneo, trečias – 6 min. 30 s. daugiau sugaišęs Ricky Brabecas.

Rūkui nenuslūgus organizatoriai 15 val. 12 min. paskelbė, kad ties pirmąją žyma 35 minutėms stabdomos motociklų ir keturačių lenktynės.

Taip pat 30 minučių buvo nukelti automobilių startai.

Pastaruosius du etapus laimėjęs Sebastienas Loebas turėjo nemažinti tempo, jei norėjo dar pakovoti su pirmoje vietoje po šešių greičio ruožų buvusiu Nasseru Al-Attiyah. 

Kataro lenktyninko pranašumas iki šio etapo – 37 min. 43 s. 

Tačiau S. Loebui rimtų problemų kilo jau pačioje greičio ruožo pradžioje. 47-ajame kilometre sustojęs prancūzas užtruko 40 minučių, kol išsprendė „Peugeot“ elektros gedimą.

Įveikė kilpą aplink miestą

Organizatoriai dalyvius įspėjo, kad septintasis etapas bus itin sudėtingas.

Pirmadienį lenktyninkai įveikė 387 kilometrų – trumpas 67 kilometrų pravažiavimas ir 323 kilometrų ilgio greičio ruožas.

Organizatoriai pusiau juokais užsiminė, kad ralio maratone išliks tik patys stipriausi. 

Greičio ruožo pradžioje apie 160 kilometrų sportininkams teko įveikti pačiomis įvairiausiomis sąlygomis – buvo kalnų, sudėtingos navigacijos punktų, upių vagų ir kitų išbandymų. 

Tolimesni 100 kilometrų vedė per kopas buvo itin minkštos ir labai aukštos. Dėmesį akimirkai praradę dalyviai taip pat rizikavo savo pasirodymą baigti viename iš gilių griovių. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.