Aštuntasis Dakaro ruožas: Benediktas Vanagas patyrė avariją, o Vaidotas Žala jį aplenkė

Antradienį, sausio 15 dieną Dakaro dalyviai važiavo greičio ruožu atgal į Limą, kurioje visi finišavusieji ketvirtadienį turės galimybę užvažiuoti ant garbės pakylos. 

 Vienas kitam aštuntajame greičio ruože pagelbėję Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius pasiekė solidų rezultatą, o Benediktą Vanagą pristabdė techniniai gedimai.<br> iGo2Dakar nuotr.
 Vienas kitam aštuntajame greičio ruože pagelbėję Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius pasiekė solidų rezultatą, o Benediktą Vanagą pristabdė techniniai gedimai.<br> iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas sieks i<br>Marian Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas sieks i<br>Marian Chytka nuotr.
 Vienas kitam aštuntajame greičio ruože pagelbėję Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius pasiekė solidų rezultatą, o Benediktą Vanagą pristabdė techniniai gedimai.<br> Marian Chytka, Vytauto Dranginio ir Gedmanto Kropio nuotr.
 Vienas kitam aštuntajame greičio ruože pagelbėję Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius pasiekė solidų rezultatą, o Benediktą Vanagą pristabdė techniniai gedimai.<br> Marian Chytka, Vytauto Dranginio ir Gedmanto Kropio nuotr.
 Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. <br> Vytauto Dranginio nuotr.
 Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. <br> Vytauto Dranginio nuotr.
 Arūnas Gelažninkas.<br> iGo2Dakar nuotr.
 Arūnas Gelažninkas.<br> iGo2Dakar nuotr.
 Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. <br> Gedmanto Kropio nuotr.
 Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. <br> Gedmanto Kropio nuotr.
 Balys Bardauskas.<br> iGo2Dakar nuotr.
 Balys Bardauskas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jan 15, 2019, 3:01 PM, atnaujinta Jan 16, 2019, 2:13 AM

10 greičiausių motociklininkų ir automobilių ekipažų bei 5 sunkvežimiai startavo pagal tai, kokią vietą užėmė septintajame greičio ruože. 

Oro temperatūra lauke dieną buvo pakilusi iki 40 laipsnių pagal Celsijų. Taip pat dalyvių gyvenimo nepalengvino greičio ruožo pradžioje tvyrojęs rūkas. 

Solidžiu tempu važiavęs Benediktas Vanagas įpusėjus greičio ruožui dar pirmavo svarbioje kovoje su Carlosu Sainzu, tačiau ispanų ralio legenda septintajame greičio ruože užėmė trečiąją vietą ir išstūmė lietuvį iš TOP10 bendroje įskaitoje. 

Negana to, susumavus rezultatus po aštuntojo etapo B.Vanagą bendroje įskaitoje aplenkė ir puikiai važiavęs Vaidotas Žala. Jaunas lenktynininkas pakilo į 13 bendrosios įskaitos vietą, nustumdamas problemų turėjusį kolegą į 14 poziciją.

Benediktas Vanagas turėjo techninių problemų bei patyrė avariją, todėl finišo liniją kirto tik 35 vietoje.

Tuo tarpu Vaidotas Žala parodė įspūdingą greitį ir užėmė 11 vietą, o problemų atsikratęs Antanas Juknevičius finišavo net 13-as.

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas po apsinuodijimo buvo išsekęs, tačiau greičio ruože pademonstravo geležinę valią.

Nepaisydamas to, kad dėl pilvo skausmų didžiąją dalį etapo turėjo važiuoti stovėdamas, jis išlaikė gerą tempą ir antradienį tarp motociklininkų buvo 33-as. 

Balys Bardauskas toliau rodė stabilų tempą ir finišavo 73 vietoje.

Apie lenktynių eigą skaitykite žemiau.

Turėjo solidų pranašumą

Pirmieji tarp lietuvių su visureigiais 17 val. 27 min. iš 18 pozicijos startavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. 

Po septintojo greičio ruožo bendroje įskaitoje jie buvo 11-ti, o prieš artimiausius persekiotojus, prancūzų Rono Chaboto ir Gilleso Pilloto ekipažą, turėjo susikrovę 41 minutės pranašumą.

Jį saugodamas ekipažas stengėsi išlikti tarp lyderių. Pirmąją žymą B. Vanagas kirto 15, antrąją – 14, trečiąją – 11, o ketvirtąją – 10 vietoje.

Visgi greičio ruožo pabaigoje B. Vanagas susidūrė su problemomis ir prarado daug laiko. Penktąją ir šeštąją žymas jis pasiekė nukritęs iki 24 pozicijos. Greitai reikalai visiškai pašlijo.

Paaiškėjo, kad ekipažas greičio ruožą baigė be vairo stiprintuvo. Įspūdingu greičiu dienos pradžioje važiavęs B. Vanagas preliminariai finišavo tik 31 vietoje.  

B.Vanago problemos ir avarija

B. Vanagas pasakojo, kad po 100 kilometrų hidraulinės kojos pradėjo leisti skystį. Ta pati sistema sujungta ir su vairo stiprintuvu, todėl šis neveikė. Anot lenktynininko, vairuoti buvo labai sunku. 

„Rankas pradėjo taip skaudėti, kad net dainas dainavau“, – komentavo jis. 

Užklimpęs ekipažas taip pat negalėjo naudotis hidraulinėmis kojomis, nes išskleistų jų būtų buvę neįmanoma įtraukti. Todėl kiekvieną kartą teko darbuotis kastuvais.

Galiausiai B. Vanagas su „Toyota“ apvirto ant šono. Išgelbėjo pro šalį važiavęs MAZ ekipažas – patempęs pastatė lietuvių visureigį ant ratų.

Kartu – nuo starto iki finišo

Kiti du lietuvių ekipažai startavo vienas šalia kito.

Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu į greičio ruožą įvažiavo 17 val. 42 min., o iš karto paskui juos po 4 min. startavo ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu.

Lietuvių ekipažų starto pozicijos buvo atitinkamai 21 ir 22.

A. Juknevičius greičio ruožą pradėjo atsargiai: prie pirmosios žymos lenktynininkas buvo 25-tas, o prie antrosios – 24. Pagreitėjęs ekipažas atsigriebė jau ties tarpiniu finišu, čia pasiekė 20 rezultatą.

Prie ketvirtosios žymos A. Juknevičius buvo 19, o prie penktosios ir šeštosios – 16. Vis didinęs tempą greičio ruože jis užėmė 13 vietą. 

A. Juknevičius pasakojo, kad beveik visą etapą važiavo kartu su V. Žala. 

„Lyg dviratininkai pasikeisdami pirmavome tai mes, tai jie.

Taip buvo labai gerai palaikyti tempą – pirmasis važiuodamas veda, bet ankščiau ar vėliau pavargsta ir padaro klaidą – ne tuo kampu paima kopą ir praleidžia važiuojančius iš galo. Taip visąlaik ir lenktyniavome draugiškai“, – įspūdžiais iš lietuviškos dvikovos dalinosi lenktynininkas. 

Jis pridūrė, kad greičio ruožo pradžioje pramušė ratą, bet galvojo, kad dar šiek tiek pavažiuos ir sustos pasikeisti patogesnėje vietoje.

„Žiūriu per veidrodėlį jau skraido gumos gale. Padanga visiškai sprogo ir pasklido dalimis, nusinešdama mūsų sparną ir dar kelias kėbulo dalis. O tiek dirbome perklijuodami“, – kodėl atvažiavo su plika galine visureigio dalimi paaiškino A. Juknevičius.

V. Žala tempą taip pat palaikė nuo pat starto: pirmąją ir antrąją žymas ekipažas pasiekė 19, trečiąją – 17 vietoje, o ketvirtąją – 13 vietoje. 

Pakeliui link finišo jo greitis nesumažėjo, penktąją žymą V. Žala pasiekė 15, o šeštą – 13 vietoje. Aštuntajame greičio ruože ekipažas preliminariai užėmė 11 vietą. 

Ketvirtąją pergalę šių metų Dakaro ralio greičio ruože iškovojo „Peugeot“ vairuojantis Sebastienas Loebas. 

Jis daugiau nei 7 min. aplenkė antroje vietoje likusį Nasserą Al-Attiyah su „Toyota“, bet bendroje įskaitoje katarietis vis dar solidžiai pirmauja. Trečias liko su „Mini“ važiuojantis Jakubas Przygonskis.

Greičiausias tarp sunkvežimiais lenktyniaujančių Dakaro dalyvių antradienį buvo Siarhejus Viazovičius su MAN.

Mažiau nei 2 min. nuo jo atsiliko Gerardas De Rooy'us su „Iveco“. Trečias liko taip pat tos pačios komados atstovas Federico Villagra.

Nusilpęs po apsinuodijimo

Pirmasis iš lietuvių motociklininkų antradienį vėl startavo su KTM motociklu važiuojantis Arūnas Gelažninkas. 

Pirmadienį skaudžiai griuvęs sportininkas patikino, kad rankai nieko blogo nenutiko, o technika taip pat sutvarkyta. Greičio ruože A. Gelažninkas pasirodė 16 val. 7 min. 

Geriausio motociklų klasės rezultato Lietuvos istorijoje siekiančiam sportininkui prieš greičio ruožą labai trūko jėgų.

Apsinuodijęs A. Gelažninkas pirmadienio naktį praktiškai nemiegojo, o rytą dar negalėjo prisiversti nieko įsidėti į burną.

„Nei vakar vakare, nei šiandien ryte nieko nevalgiau. Reikia kažkaip ištempti šiandieną – būsiu labai patenkintas pasiekęs finišą“, – pasakojo motociklininkas.

Lenktynės jam prasidėjo itin sunkiai: iš 36 pozicijos startavęs A. Gelažninkas pirmąją žymą pasiekė tik 41.

Kovojo su savimi

Visgi lietuvis pademonstravo kovotojo charakterį ir padidinęs tempą antrąją žymą kirto 35, o trečiąją – 34 vietoje.

A. Gelažninkas trasoje ir toliau nerodė išsekimo požymių. Ketvirtąją, penktąją ir šeštąją žymas pasiekė 33 vietoje, kurios neužleido iki pat finišo. 

Įveikęs greičio ruožą A. Gelažninkas pasakojo, kad daugiausiai kovojo su savimi. 

„Praėjusią naktį vėmiau, buvo labai blogai. Jau galvojau, kad Dakaras baigėsi, bet dieną pasidarė geriau – gal vaistai suveikė“, – kalbėjo sportininkas.

Jis pasidžiaugė, kad nepaisant blogos savijautos, pavyko pasiekti gerą rezultatą.

Balys Bardauskas prieš antradienio greičio ruožą turėjo rimtų problemų su motociklu. Visgi sprendžiant pagal lietuvių užfiksuotus kadrus, jas padėjo išspręsti KTM komandos mechanikai.

 Jis startavo iš 80 pozicijos 16 val. 20 min.

Į aukštas pozicijas nepretenduojantis sportininkas ir toliau išlaikė pavydėtiną stabilumą. Pirmąją žymą jis kirto 79, o antrąją – 61 vietoje. 

Prie trečiosios, ketvirtosios ir penktosios žymų B. Bardausko padėtis buvo dar geresnė – jis stabiliai važiavo 57-58 pozicijoje.

Ties šeštąja žyma buvo pakilęs iki 56 vietos, tačiau finišavo liniją kirto 73 vietoje.

Lyderis pasitraukė iš Dakaro

Itin dramatiškai savo pasirodymą Dakare baigė po septynių etapų bendroje motociklų įskaitoje pirmavęs Ricky Brabecas.

Jo viltis tapti pirmuoju šį ralio maratoną laimėjusiu amerikiečiu nubraukė dar 56-ajame greičio ruožo kilometre sugedęs „Honda“ motociklo variklis. 

Greičiausias iš motociklininkų atradienį buvo Matthias Walkneris su KTM. Austras vos 45 sekundėmis aplenkė „Husqvarna“ vairuojantį Pablo Quinanilla. Trečias – KTM komandos atstovas Toby Price'as.

Važiavo pažįstamomis vietomis

Pirmadienį apsukę kilpą apie San Chuaną de Markoną, antradienį dalyviai lenktyniavo greičio ruože link Pisko. 

Sportininkai iš viso įveikė 575 km, iš kurių 215 km sudarė pravažiavimas, o likusius 360 km – greičio ruožas. Jis vėl buvo įvairus – su feš fešu, paplūdimio atkarpa ir daug kopų.

Lenktynininkai važiavo jau pažįstamomis vietovėmis ir pakeliui vėl įveikė netoli Ikos miesto esančias kopas. 

Papildomas iššūkis dalyviams – pagal septintojo greičio ruožo rezultatus sudėliotas mišrus startas. 

Tai reiškia, kad tarp automobilių įsimaišė motociklininkai, o greitesni ekipažai pasivijo ir sunkvežimius, kuriuos aplenkti nebuvo lengva.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.