2019-ieji – įspūdingiausi Lietuvos Dakaro metai: kaip buvo pasiekti du rekordai

Lietuviai įprato, kad šios šalies vėliavą vežantys automobilių ekipažai Dakare turi pakliūti į greičiausiųjų trisdešimtuką. Dvidešimtukas – jau neblogas rezultatas, o penklioliktukas irgi nieko nestebina. Tačiau motociklininkams iš Lietuvos su geriausiais pasaulio vairuotojais konkuruoti sekasi prasčiau. 

Džiaugsmo akimirkos po Dakaro ralio maratono finišo.<br> iGo2Dakar nuotr.
Džiaugsmo akimirkos po Dakaro ralio maratono finišo.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
 2019 metų Dakaro ralio maratono akimirkos.<br> iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br> iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. <br> iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. <br> iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>R.
Benediktas Vanagas.<br>R.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.<br>R.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.<br>R.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>R.
Benediktas Vanagas.<br>R.
Benediktas Vanagas turi galimybę pasiekti rekordinį rezultatą.<br>R.
Benediktas Vanagas turi galimybę pasiekti rekordinį rezultatą.<br>R.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Vaidotas Žala.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Vaidotas Žala.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Komandos nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala antrus metus i<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala antrus metus i<br>Komandos nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Vaidotas Žala.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius ir Vaidotas Žala.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala antrus metus i<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala antrus metus i<br>Komandos nuotr.
Sunkią traumą patyręs Balys Bardauskas pasitraukė i<br>iGo2Dakar nuotr.
Sunkią traumą patyręs Balys Bardauskas pasitraukė i<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Daugiau nuotraukų (37)

Lrytas.lt

Jan 18, 2019, 3:29 PM

Tiksliau, prasčiau sekėsi iki šių metų Dakaro ralio, kuriame pirmą kartą dalyvavo daugkartinis šalies motokroso čempionas Arūnas Gelažninkas.

„Darbas šiandien buvo tik pasiekti finišą, tai važiavau atsargiai ir jį pasiekiau. Kas buvo sunkiausia? Prisiversti važiuoti kai apsinuodijau – tiesiog jėgų neturėjau. Apskritai, Dakare nuovargis didelis, tačiau šiandien, finišavus, jo tarsi nebeliko. 

Prieš maratoną patyliukais galvojau, kad patekti į TOP50 jau būtų neblogai, o TOP30 – puiku. 

Tad galutinį rezultatą vertinu labai teigiamai“, – žurnalistų komandai „iGo2Dakar“ po finišo dešimtajame greičio ruože kalbėjo greičiausias Lietuvos motociklininkas, galutinėje Dakaro ralio įskaitoje užėmęs 24 vietą.

Rekordų metai

Pirmajame greičio ruože A. Gelažninkas buvo atsargus – tai buvo debiutinės jo lenktynės Pietų Amerikoje, o ir patirties orientuojantis pagal nurodymus kelio knygoje jis neturėjo daug. 

Tačiau atsargumas atvežė jį iki 56 pozicijos. Antras etapas – 45, trečias – 30 ir t. t. Kol galiausiai bendroje įskaitoje jis pakilo iki 23.

Ankstesnis geriausias lietuvių pasiekimas buvo 81 vieta – ją 2012 metais užfiksavo Gintautas Igaris, o 2018 mtais pakartojo Balys Bardauskas

B. Bardauskas buvo antrasis motociklininkas iš Lietuvos, dalyvavęs 2019 metų Dakare ir per plauką nepagerinęs pernykščio savo rezultato.

Po 9 etapų jis užėmė 72 vietą, tačiau dešimtame krito nuo motociklo ir buvo išgabentas į ligoninę. Motociklininkui lūžo abu riešai. 

B. Bardauskas taip pat buvo pirmasis lietuvis, startavęs vadinamoje vienišių klasėje „Original by Motul“ – iki lemtingo kritimo paskutiniame greičio ruože jis užėmė 16 vietą iš 32 joje startavusių sportininkų.

Brangino finišą

A. Gelažninko pasiekimas – ne vienintelis Lietuvos rekordas. 

Automobilių ekipažas, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, pakartojo geriausią šalies pasiekimą – užėmė 12 vietą. Joje 2018 metais finišavo Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu. 

Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu ją pagerino ir 2019 metų Dakaro ralio įskaitoje klasifikuojami 11 pozicijoje. 

„Džiaugiamės, kad finišavome – mums tai buvo be galo sunkus Dakaras. Dakaro dievai mums skyrė dešimtą išbandymą ir leido suprasti, kad čia būna visaip.   

Dabar tas finišas ir medalis bus labai brangus, verčiantis pamąstyti bei pasiruošti kitiems metams“, – po finišo išlipęs iš automobilio kalbėjo A. Juknevičius, kuris su D. Vaičiuliu 2019 m. Dakare užėmė 36 vietą.

Dėl dešimtuko neliūdėjo

Rekordinę vietą užėmęs B. Vanagas pernelyg neliūdėjo dėl to, kad iki dešimtos vietos jam su S. Rozwadowskiu pritrūko 5 sekundžių: juk ir 11 vieta yra geriausias rezultatas lietuvių istorijoje.

„Rezultatą visada lemia pasiruošimas. Esu sakęs, kad paskutiniai dveji metai nebuvo tokie geri ir mes iš niekur bandėme tą rezultatą pagaminti. Šiemet atvykome kur kas geriau pasiruošę ir turime rezultatą. 

Paskutiniajame etape važiavome greitai, bet labai nerizikavome labai. Šiemet pakankamai stabiliai važiavome, nors ir turėjome techninių problemų“, – finiše sakė B. Vanagas.

V. Žala su S. Jurgelėnu savo rezultatą pagerino – pernai buvo 18, šiemet – 12, o 2016 ir 2017 metais jiems finišuoti nepavyko.

„Mes šiandien važiavome ramiai, be kriminalų. Visas Dakaras gerai praėjo. Aišku, visada yra kur pasitempti, bet jau mašinėlės limitai artėja“, – po dešimtojo greičio ruožo teigė V. Žala.

Vis tik automobilių ekipažai nieko labai nenustebino – visi trys jau pernai įrodė, kad gali varžytis su greičiausiųjų dvidešimtuko atstovais, o pasitaikius gerai progai patekti tarp 10 greičiausių. 

A. Gelažninko pasiekimas – staigmena visai Lietuvai.

Jėgas atėmė apsinuodijimas

A. Gelažninkui pirmasis jo Dakaro ralis buvo labai permainingas. 

Ilgas pasiruošimas šiam išbandymui nenuėjo veltui: kai daugelis motociklininkų po kiekvienos dienos greičio ruožo atrodydavo vos pastovintys ant kojų, lietuvis labiau priminė tą, kuris dar mielai nuvažiuotų šimtą kilometrų kopose. 

Išskyrus vieną etapą – aštuntąjį.

Finiše po šio ilgesnio nei 300 km greičio ruožo A. Gelažninkas pasakojo, kad apsinuodijo – praktiškai visą naktį nemiegojo ir jau buvo spėjęs pagalvoti, kad Dakaras baigtas. 

Tačiau vaistai suveikė ir geriau pasijutusiam sportininkui pavyko išvažiuoti į startą. 

Greičio ruože nebuvo lengva: organizatoriai dar prieš jį įspėjo, kad tai sunkiausias etapas iš buvusių iki šiol, o A. Gelažninkas beveik visą jį turėjo įveikti stovėdamas: tose vietose, kur ant motociklo būtų galima atsisėsti, labai purto ir todėl skauda pilvą.

Lenktynės su lyderiu

Devintas etapas buvo kur kas įdomesnis – važiuojantį tarp trisdešimties greičiausių motociklininkų, A. Gelažninką likus dešimčiai kilometrų iki greičio ruožo finišo pavijo automobilių įskaitos lyderis Nasseras Al-Attiyah. 

Jis palenktyniavo su trimis motociklais ir po finišo nepamiršo jiems padėkoti už puikią kovą.

Prieš Dakarą nei vienas specialistas neabejojo A. Gelažninko vairavimo sugebėjimais – tą užtikrino daugkartinis Lietuvos motociklų kroso čempiono vardas. 

Tačiau daugelis spėjo, kad sportininkui kils problemų orientuojantis, mat patirties važiuoti pagal kelio knygoje surašytus orientyrus jis turėjo nedaug. 

„Aš nevažiuoju vpirmas – priekyje yra vėžių, kurios padeda orientuotis. Tiesa, kartais jos gali suklaidinti, tad negalima važiuoti aklai pagal jas – būtina tuo pačiu metu žiūrėti ir į kelio knygą“, – dar maratono viduryje apie navigaciją pasakojo A. Gelažninkas.

Motociklininkas ne kartą minėjo, kad Dakaro ralyje susidūrė su daugybe dalykų, kurie iki tol nebuvo gerai žinomi. 

Pavyzdžiui, dideliu rūko ir dulkių mišiniu, kai net už kilometro važiuojantis varžovas palieka tokį šleifą, kad matomumas yra minimalus. 

Arba važiavimo kopomis niuansus – ryte jos yra kietesnės, o kai patį vidurdienį saulė būna aukščiausiame savo taške, kopos nebemeta šešėlių ir duobės ar iškilimai atrodo kaip lygios vietos.   Apie 2020 metus A. Gelažninkas dar negalvoja, tačiau neslepia, kad norėtų grįžti į šį maratoną – Dakaro virusu jis jau užsikrėtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.