Lemtinga avarija nenumalšino azarto: neįgaliojo vežimėlyje sėdintis vyras meta naują iššūkį

Išskirtine atmosfera garsėjantys žurnalistų raliai tradiciškai sutraukia solidų būrį automobilių sporto entuziastų, besivaržančių oficialiuose LASF čempionatuose. Šių metinio ralio svečių–lenktynininkų sąrašas ne tik dar pailgėjo, bet ir pasipuošė viena išskirtine asmenybe.

 Gintaras Šalkauskas su pirmuoju savo rankinio valdymo sportiniu „Opel Corsa“ automobiliu.<br> R. Danisevičiaus nuotr.
 Gintaras Šalkauskas su pirmuoju savo rankinio valdymo sportiniu „Opel Corsa“ automobiliu.<br> R. Danisevičiaus nuotr.
 Geriausias Gintato Šalkausko rezultatas: 2017-ųjų Lietuvos „Mini ralio“ čempionas „Open 4WD“ klasėje.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Geriausias Gintato Šalkausko rezultatas: 2017-ųjų Lietuvos „Mini ralio“ čempionas „Open 4WD“ klasėje.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Niclas von Bellas su „Peugeot 205“.<br> Organizatorių nuotr.
 Niclas von Bellas su „Peugeot 205“.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 21, 2019, 10:33 AM

Susigrumti su varžovais atkeliaus po jaunystėje patirtos stuburo traumos du dešimtmečius neįgaliojo vežimėlyje sėdintis Gintaras Šalkauskas. 

Drauge su šturmanu Sauliumi Janulevičiumi trasą jis įveiks rankinio valdymo įrangą turinčiu „BMW 330 xDrive“. 

Avarija nenumalšino noro sportuoti

Gintaro gyvenimą aukštyn kojom apvertusi avarija įvyko lygiai prieš dvidešimt metų netoli gimtojo Simno, kai šiek tiek per greitai įlėkęs į aklą posūkį jis išvydo pusę kelio užtvėrusį sunkvežimį. 

Pradėjęs kliūtį lenkti G. Šalkauskas išvydo iš priekio atlekiantį kitą automobilį ir suvokė, kad nespės nei sustabdyti savosios „Opel Ascona“, nei pralįsti pro vilkiko priekį. 

Suktelėjęs į kairę jis nuslydo į šalia kelio esančią lanką, iškrito iš besiverčiančio automobilio ir trenkėsi į žolėse buvusį akmenį. 

Susidūrimo padariniai – lūžę stuburo slanksteliai, pažeisti vidaus organai ir keletą savaičių trukęs balansavimas tarp gyvybės ir mirties. 

Vėliau gydytojai prasitarė, kad iš giltinės gniaužtų vaikinui pavyko ištrūkti tik todėl, kad jis nuo pat vaikystės daug sportavo, turėjo ne tik puikiai ištreniruotus raumenis, bet ir tvirtą širdį.

Vos tik atsigavęs po traumos alytiškis pradėjo intensyviai mankštintis ir net sėdėdamas neįgaliojo vežimėlyje pasiekė tiek, apie ką absoliuti dauguma sveikųjų gali tik pasvajoti: šešis kartus neturėjo lygių specialiose Lietuvos lengvosios ir sunkiosios atletikos pirmenybėse, mėtė ietį, stumdė rutulį, tris kartus buvo absoliutus šalies rankų lenkimo čempionas, atstovavo Lietuvai Europos rankų lenkimo čempionate.

„Mane kvietė netgi krepšinį žaisti, bet aš visuomet vengiau tų dalykų, kuriuose geriausiu atveju būčiau vidutiniokas. 

Be to, automobilių sportas rūpėjo nuo mažumės, todėl kai tik atsirado galimybė dalyvauti lenktynėse – tą ir padariau“, – pasakoja G. Šalkauskas. 

Įspūdingi pasiekimai lenktynėse

Nuo 2002-ųjų startavęs beveik visuose raliuose „Aplink Lietuvą“ ir ten sugebėjęs aplenkti net tik varžovus iš savo klasės, G. Šalkauskas netruko atkreipti į save ralio visuomenės dėmesį.
 
Ypač svarbiais vaikinas vadina 2004-uosius, kai jį globoti ėmėsi automobilių sporto profesoriumi tituluojamas Jonas Dereškevičius. 

Po metų įvyko dar vienas nedidelis stebuklas – „Omnitel 1 003 km lenktynėms“ besirengiančios komandos „BOD Group“ pilotas Vidmantas Janulevičius, išgirdęs G. Šalkausko istoriją, nusprendė remti ne koncertą Palangoje, bet padėti vaikinui siekti rimtų rezultatų automobilių sporte. 

Jis nupirko apynaujį „Opel Corsa“ su pusiau automatine pavarų dėže ir finansavo jo paruošimą ralio lenktynėms.

Nuo to laiko G. Šalkauskas ne tik perprato kertinius sportinio vairavimo principus, bet ir pradėjo kaip lygus su lygiais varžytis su sveikaisiais greituminio slalomo bei C lygos ralio dalyviais. 

Kol kas geriausias jo rezultatas: 2017-ųjų Lietuvos „Mini ralio“ čempionas „Open 4WD“ klasėje.

„Vėliau turėjau šiokių tokių problemų su sveikata ir praėjusiais metais teko atsiduoti chirurgų globai – praėjusių metų rudenį man atliko kaklo išvaržos operaciją. 

Reabilitacijos procesas buvo ilgokas, bet pakankamai sėkmingas, todėl šiais metais pradėjau ruoštis sugrįžimui į automobilių varžybas. 

Kadangi „Viada Press Ralio“ formatas labai artimas toms lenktynėms, kuriose anksčiau startuodavau – minimalus slalomų kiekis ir nemažai asfaltiniam raliui artimų rungčių – ryžausi užpildyti paraišką. 

Juo labiau, kad čia svečių klasėje startuoja nemažai ekipažų, pažįstamų iš „Mini ralio“ čempionato“, – atvirauja G. Šalkauskas.

Jis – ne vienintelis neįgalusis, startuojantis „Viada Press Ralyje“. 

Varžybas prieš kelerius metus atrado ir pamėgo Suomijos automobilių žurnalistai, tarp kurių yra ir Niclas von Bellas – neįgaliojo vežimėlyje sėdintis vaikinas, pasiekiantis puikių rezultatų lenktynių trasose su „Peugeot 205“. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.