Dizaineris: „Žmonės nesupranta, kodėl jiems mašina patinka arba ne“

Lrytas.lt spec. korespondentas, Paryžius (Prancūzija)

„Opel/Vauxhall” eksterjero dizaino vadovas Malcolmas Wardas: "Proporcijos - tai, kas skiria gražų automobilį nuo negražaus".<br>M. Grinius
„Opel/Vauxhall” eksterjero dizaino vadovas Malcolmas Wardas: "Proporcijos - tai, kas skiria gražų automobilį nuo negražaus".<br>M. Grinius
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Oct 8, 2012, 12:31 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 6:50 AM

„Daugelis net negali paaiškinti, kodėl vienas ar kitas automobilis jiems yra negražus. Svarbiausia, kad automobilis būtų proporcingas, tada – ir gražus”, – sako „Opel/Vauxhall” eksterjero dizaino vadovas Malcolmas Wardas.

Karališkojo menų koledžo ir Koventrio universiteto absolventas jau daugiau nei 20 metų dirba „Opel”, o nuo 2009-ųjų yra atsakingas už šių automobilių išvaizdą.

– Kuris jūsų ar konkurentų sukurtas automobilis jums atrodo proporcingiausias?

– Iš mūsų išskirčiau „Opel Adam”. Šis mažas išskirtinis automobilis nėra retro dizaino kaip „Fiat 500” ar „Mini Cooper”. Jis sukurtas dabar. Jis sportiškas ir raumeningas, bet neagresyvus, draugiškas aplinkiniams, o tai nelengva suderinti. Apie konkurentus nekalbėsiu. (Šypsosi.)

– Jūsų vadovaujama dizainerių grupė kūrė ir „Opel Insignia” – jis 2009 metais laimėjo Metų automobilio titulą Europoje ir gavo prestižinį „Red Dot” dizaino apdovanojimą.

Tai svarbiausias jūsų karjeros laimėjimas?

– Manau, kad svarbiausias dar laukia ateityje. Nors, žinoma, „Insignia” – tikrai vykęs modelis, nuo jo prasidėjo nauja „Opel” automobilių dizaino era. Galima sakyti, „Insignia” pakeitė kompanijos dizaino filosofiją.

– Kiek automobilio išorę lemia dizainerių užmojai, kiek inžinieriai ir finansininkai?

– Reikia rasti aukso vidurį. Kiekviena gamykla ir dizainerių studija turi demonstruoti tam tikrą lankstumą.

Jeigu detalė ar sprendimas yra pernelyg sudėtingi, reikia derinti sąmatą, išlaidas ir kitokius dalykus.

– Kiek žmonių kuria vieną automobilį?

– Geras klausimas, bandau skaičiuoti. Įskaitant inžinierius, skulptorius (darančius realaus dydžio automobilių maketus iš molio), interjero apdailos dizainerius ir kokybės prižiūrėtojus, vieną modelį kuria apie 40 profesionalų.

Iš viso „Opel” automobilius kuria 380 žmonių iš 19 skirtingų šalių.

2006 metais atidarėme naują dizaino studiją – itin modernią, labai erdvią ir šviesią.

Tai tikrai puiki vieta dirbti. Be to, greta įsikūrę rinkodaros specialistų ir inžinierių departamentai, todėl galime labai operatyviai rasti bendrą nuomonę.

Neseniai atskyrėme automobilių išorės ir vidaus dizaino komandas, nes tai labai skirtingi darbai.

– Kiek trunka sukurti naują modelį ir apie kurių metų modelį mąstote šiandien?

– Vieną automobilį sukurti užtrunka 4–4,5 metų, tačiau galiu pasidžiaugti, kad „Adam” sukūrėme per labai trumpą laiką – maždaug trejus metus.

Dabar mano galvoje sukasi mintis apie tuos „Opel” modelius, kurie į gatves išriedės 2015 metais.

– Tad kitąmet rinkoje pasirodysiančios „Insignia” išvaizda – jau ne tik jūsų galvoje, bet ir eskizuose?

– Nesakysiu. (Šypsosi.) Galiu tik išduoti, kad per artimiausius keletą metų „Opel” pristatys pirkėjams 23 naujus modelius.

– Išskirtinių „Citron DS” linijos, naujų „Mini” modelių atsiradimas rodo, kad pirkėjai net sunkmečiu vis dar linkę mokėti už išskirtinumą?

– Taip, dabar net mažų automobilių pirkėjai pasiruošę mokėti daugiau už automobilį, kuris labiau pabrėžia jų individualybę, išskirtinumą. Niekas nebenori važinėti neišvaizdžiais ar nuobodžiais automobiliais. Kuo daugiau investuoja, tuo daugiau tikisi iš automobilio.

Štai „Opel Adam” Vokietijoje kainuos 11,5 tūkstančio eurų (40 tūkst. litų).

Tai nėra mažai, tačiau pirkėjai pasiruošę mokėti už tokį automobilį, kuris gali būti sukomplektuotas pagal kiekvieno pirkėjo poreikius.

Kita vertus, svarbu neperlenkti lazdos ir neprikarstyti ant automobilių įvairių blizgučių ir dekoracijų.

Kartais tokie dalykai ne tik neveikia pirkėjo, bet netgi jį atgraso.

Pasikartosiu – svarbiausia yra automobilio stiliaus vientisumas ir proporcijos.

Gražus automobilis man yra tas, kurio išorė nepasensta ir po daugelio metų kaip brandaus tapytojo paveikslas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.