„Mitsubishi Outlander“ bandymas: žingsnis į priekį, žingsnis - į šoną

Lrytas.lt spec. korespondentas, Frankfurtas (Vokietija)

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Oct 13, 2012, 11:09 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:34 AM

Šiomis dienomis Lietuvoje oficialiai debiutavo trečios kartos „Mitsubishi Outlander“, kurio pirmtakas buvo labai gerai perkamas Lietuvoje. Lrytas.lt korespondentas, jau anksčiau turėjęs galimybę išmėginti šį automobilį Vokietijoje, įsitikino: blankesnė nei iki šiol išvaizda slepia pagirtinas važiavimo savybes.

Todėl vertinant „Outlander“, galima teigti, kad jo kūrėjai padarė nemažą žingsnį į priekį gerindami garso izoliaciją, salono kokybę ir valdymo savybes. Tačiau išorės dizainas yra mažiau išraiškingas nei buvusiojo, ir tai reikėtų vertinti jeigu ne žingsnį atgal, tai bent jau į šoną.

„Ankstesnės kartos „Outlander“ buvo bene populiariausias „Mitsubishi“ modelis Lietuvoje, išsiskyręs savo praktiškumu, patikimumu ir pravažumu, todėl tikimės, kad nemažai naujo visureigio pirkėjų bus tie, kurie jau išmėgino ankstesnįjį modelį“, - kalba Miglė Makauskaitė, bendrovės „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė.

Iš tiesų, automobilis ne tik išsaugojo visas buvusio modelio geriausias savybes, bet tapo erdvesnis, tylesnis, taupesnis, kokybiškesniu interjeru.

Tačiau nuobodesnis.

Ar tai svarbu? Priklauso, į ką labiausiai kreipia dėmesį tokių visureigių pirkėjai.

Vienaip į naują „Outlander“ žiūrės tie, kam svarbu pasipuikuoti prieš kaimynus, kitaip - tie, kurie labiausiai vertina praktiškumą.

Kaip ir ankstesnis, dabartinis „Outlander“ gali būti septynvietis.

Ir nors šio miesto tipo visureigio platforma išliko ta pati, jo ilgis nepasikeitė (4,66 metro), atstumas tarp 2 ir 3 eilės sėdynių padidėjo 8 centimetrais. Todėl dabar trečioje sėdynių eilėje sėdintys keleiviai jaučiasi nepalyginti geriau nei ankstesniame modelyje. Žinoma, ne ilgoje kelionėje.

Be to, nulenkus antrą ir trečią sėdynių eilę bei suformavus lygų pagrindą, krovinių skyrius pailgėjo net 33 centimetrais (iki 1,7 metro). Pusšimčiu litrų padidėjo ir bagažinės tūris iki 590 litrų. Nulenkus antrą ir trečią sėdynių eilę - iki 1022 litrų.

Kita vertus, nežinia kodėl naujajame modelyje buvo paaukotas labai praktiškas dalykas - dviejų dalių bagažinės dangtis.

Atidarant jį viena dalis kyla aukštyn, kitą prireikus galima nulenkti žemyn suformuojant lygią plokštumą sunkesniam kroviniui įkelti. Šis plokštuma, savotiškas suoliukas, laikė iki 100 kilogramų svorio ir buvo tikrai pravartus dalykas kasdieniam naudojimui bei iškylose.

Ankstesnės kartos „Outlander“ savininkų nedžiugino kietas salono plastikas ir primityvokas interjero dizainas. Negalima sakyti, kad naujasis padarė revoliuciją šioje srityje, tačiau dabar salone gerokai daugiau minkštesnių, liesti malonių paviršių.

Centrinė konsolė ir prietaisų valdymas buvo perkurtas iš esmės, dabar atrodo ir solidžiau, ir moderniau. Tiesa, lietimui jautriame ekrane kai kurios ikonos yra mažos ir į jas ne visai lengva pataikyti pirštu. Ypač - važiuojant nelygiu keliu.

Naujojo „Outlander“ gamintojai rado būdų, kaip sumažinti jo svorį 100 kilogramų. Šis sprendimas kartu su „Start/Stop“ sistema leido pagerinti automobilio ekonomiškumą.

Tad benzininio variklio vidutinės degalų sąnaudos siekia 6,7, dyzelinio - 5,4 litro šimtui kilometrų kelio.

Variklių gamoje – šiokios tokios permainos. Nuo šiol siūlomas naujas benzininis 2 litrų darbo tūrio (150 AG) ir patobulintas dyzelinis 2,2 litro (150 AG) varikliai, tačiau nebeliks benzininės 2,4 litro versijos.

Teoriškai su nauju 2 litrų varikliu 100 km/val. „Mitsubishi Outlander“ pasiekia per 10,6 sekundės, tačiau kaip realiai važiuoja benzininis visureigis, neturėjau progos išmėginti. Mat automobilio pristatymo Vokietijoje metu galėjau išbandyti tik dyzelinę versiją.

Ji paliko išties neblogą įspūdį. Ypač atsižvelgiant į tai, kad ji tapo net 27 AG silpnesnė nei ankstesnėje versijoje.

Kodėl variklio galia ne didinama, bet mažinama? Atsakymas paprastas - ekologiniai reikalavimai.

Todėl tobulindami dyzelinį 2,2 litro DiD variklį, inžinieriai turėjo tikslą CO2 emisiją sumažinti nuo 165 iki 130 g/km ribos. Tai jiems pavyko, bet teko „paaukoti“ 27 arklio galias.

Tačiau žodis „paaukoti“ čia visiškai netinka. Nors variklio galia sumažėjo nuo 177 iki 150, tačiau maksimalus sukimo momentas (380 Niutonmetrų) išliko toks pat.

Be to, jis pasiekiamas dar anksčiau (vos prie 1750 aps/min.) nei praeitoje versijoje, todėl automobilis važiuoja lengvai ir sklandžiai, pavaros jungiamos tiksliai.

Visiškai nenukentėjo ir dinamiškumas: „Outlander“ su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sekundės ir visa tai atlieka, rodos, be jokių pastangų.

Kitas juntamas patobulinimas - gerokai pagerinta triukšmo izoliacija tiek nuo variklio, tiek nuo padangų keliamo triukšmo.

Visureigio valdymas liko panašus kaip ir buvusio. Vairo ratas yra lengvas, neperteikia vairuotojui visos reikiamos informacijos apie kelią ir sukibimą, tad azartiško važiavimo mėgėjai nepatirs palaimos prie šio automobilio vairo.

Tuo tarpu nuosaikesnio, taupesnio stiliaus vairuotojų „Outlander“ nenuvils, mat jame įdiegtas degalus taupantis „Eco“ režimas, kurį įjungus „Outlander“ varomas tik priekiniais ratais ir oro kondicionierius bei variklis dirba optimaliu pajėgumu.

Pigiausias dviems ratais varomas „Mitsubishi Outlander“ su „Invite“ įrangos lygiu, benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže kainuoja nuo 79 tūkstančių 990 litų.

Pigiausia keturiais ratais varoma modifikacija su benzininiu varikliu kainuoja nuo 94 990 litų.

Dyzelinių modifikacijų kaina prasideda nuo 106 990 litų.

Gamintojai džiaugiasi, kad automobilio papildomos įrangos sąraše atsirado naujos sistemos: prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema ACC, automatinė stabdymo sistema FCM ir apie išklydimą iš važiuojamosios juostos informuojanti sistema LDW.

Tai tikrai ne taip svarbu Lietuvos keliuose, kur ženklinimo linijos yra prastos kokybės arba jų iš viso nėra; gerokai svarbiau, kad visi „Outlander“ gaminami tik Japonijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.