Kartu buvo užfiksuotas ir rekordinis per pastaruosius du dešimtmečius naujų automobilių rinkos kritimas: pernai, palyginti su ankstesniais metais, ji susitraukė net 8,2 procento.
Iki šiol ACEA duomenų bazėje didesnis nuosmukis buvo užfiksuotas tik 1993-iaisiais - tuomet mašinų pirkimas krito net 16,9 procento.
Labai blogą praėjusių metų rezultatą daugiausiai lėmė sunkumai Pietų Europos valstybėse.
Štai, Graikijoje automobilių pirkimas krito net 40 procentų, Portugalijoje (-37,9 proc.), Kipre (-24,6 proc.).
Liūdną statistiką pernai gelbėjo tiktai naujų automobilių pardavimas Didžiojoje Britanijoje (2,045 milijono, 5,3 proc. daugiau nei užpernai).
Keisčiausia ne tai, kad labiausiai automobilių pardavimas smuko pernai gruodį, bet kad rinka tą mėnesį traukėsi didžiausiose šalyse - Vokietijoje ji smuko 16,4 proc., Prancūzijoje - 14,6 proc., Italijoje - net 22,5 procento.
Europos šalis naujais automobiliais aprūpinantys gamintojai iš nuostolių neišbrenda jau penktus metus iš eilės (nuo 2007), o jokių perspektyvų nematyti. Visos viltys uždirbti pinigų ir išvengti nuostolių yra augančios Kinijos, Indijos, Brazilijos, Rusijos ir kitų šalių rinkos.
Todėl „Peugeot“, „Ford“, „Opel“ ir kiti gamintojai prakalbo apie produkcijos perkėlimą į pigesnes šalis ar net planus uždaryti kai kurias surinkimo linijas.
Ekspertai skaičiuoja, kad iki šių metų vidurio Europoje veikiančiose komplektuojančių detalių ir surinkimo gamyklose viso gali būti panaikinta net iki 30 tūkstančių darbo vietų. Tai būtų rimtas smūgis Europos ekonomikai.
Automobilių rinkos dinamika ES šalyse 2002 - 2012 metais (pokytis palyginti su ankstesniais metais)
Metai/Pokytis
2002 m. -2,8
2003 m. 5
2004 m. 1,6
2005 m. -0,5
2006 m. 8,4
2007 m. 1,0
2008 m. -7,5
2009 m. -7,5
2010 m. -1,2
2011 m. -5,6
2012 m. -8,2
Šaltinis: ACEA