Atskira klasė – tokį šūkį pasirinko naujosios „Škoda Octavia” gamintojai, kalbėdami apie naująjį kūrinį.
Iš tiesų sunku nuspręsti, kokiai klasei reikėtų priskirti šį automobilį, mat antrosios kartos „Octavia” vietą dar pernai užėmė visiškai naujas modelis „Škoda Rapid”.
Panašumai vaizdo negadina
Jeigu ant kėbulo neliktų „Škoda” ženklo ir užrašų, daugelis automobilį galėtų supainioti su „Audi A4” ar „Volkswagen Passat”.
Šių automobilių gamintojams panašumai turbūt nelabai patinka, tačiau „Škoda” gerbėjams permainos tik į naudą.
Kodėl reikėtų išleisti gerokai daugiau pinigų už panašaus lygio produktą?
Sunku rasti žmogų, kuriam „Octavia” dizainas atrodytų nevykęs, o patraukli automobilio išorė – tik dalis privalumų, mat „Octavia” tapo ir patogumą vertinančių klientų taikiniu.
Kėbulas padidėjo visomis kryptimis, todėl didesne erdve mėgaujasi tiek prie vairo įsitaisęs žmogus, tiek keleiviai.
Pagal salono ilgį, erdvę kojoms ir galvai automobilio gale „Octavia” neturi lygių tarp konkurentų.
Mažėja svoris ir išlaidos
Nors naujoji „Octavia” padidėjo, jos svoris sumažėjo. Nelygu variklis ir komplektavimo detalės, kai kuriais atvejais mašinos svoris sumažėjo 102 kilogramais.
Kaip tai pavyko padaryti? Gamintojai tikina tiesiog naudoję lengvesnes medžiagas, kurių savybės niekuo nenusileidžia anksčiau naudotosioms.
Automobilio kėbulo svoris turi tiesioginės įtakos ir degalų sąnaudoms, kurios atrodo net šiek tiek neįtikėtinos įvertinus automobilio dydį. Išlaidos degalams vidutiniškai sumažės 23 proc.
„Škoda Octavia” ratus suks 4 dyzeliniai ir tiek pat benzininių variklių. Pats taupiausias „Greenline” versijos 1,6 litro (105 AG galingumo) dyzelinis variklis 100 kilometrų naudoja vos 3,4 litro degalų.
Labai patraukliai turėtų atrodyti ir „Octavia” su 1,4 litro (140 AG galingumo) benzininiu varikliu. Jis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja vos 5,3 litro benzino.
Pasididžiavimas – bagažinė
„Škoda” automobiliai visada garsėjo praktiškumu, ir „Octavia” – ne išimtis. Automobilio hečbeko kėbulu bagažinės tūris yra 590 litrų ir smarkiai lenkia visus konkurentus.
Galima tik spėlioti, kiek krovinio bus galima vežti „Octavia” universalo kėbulu, mat bagažinės tūris bus 610 litrų.
Šią versiją gamintojai žada pasiūlyti vasarą.
Gamintojai vėl pradžiugino vairuotojus maloniomis smulkmenomis, kurias jau išbandė „Rapid” pirkėjai.
Plastikinis ledo grandiklis įtaisytas vidinėje degalų bako dangtelio pusėje.
Vairuotojui nereikės sukti galvos, kur padėjo šį šaltuoju metų laiku nepakeičiamą įrankį.
Patraukliai atrodo dvipusis bagažinės kilimėlis. Viena jo pusė yra guminė, kita – medžiaginė. Pastaroji atrodo prabangiau, o kai reikia vežti purvinus daiktus, kilimėlį galima apversti, mat gumą lengva nuplauti.
Šalia vairuotojo sėdynės numatyta vieta mobiliojo ryšio telefonui ir nedideliam nešiojamajam kompiuteriui pasidėti.
Kaip kelyje elgiasi „Octavia”? Santūriai, kaip dera tokio lygio automobiliui. Sportiško vairavimo stiliaus mėgėjams verta palaukti kitų versijų, mat kurdami „Octavia” gamintojai siekė rinkai pasiūlyti dailiai atrodančią, patogią ir mažai sąnaudų reikalaujančią transporto priemonę.
Ar tokio gaminio kainos nepakils į nepasiekiamas aukštumas? Gamintojai atkakliai kartojo: kai kurios naujosios „Octavia” versijos gali būti net pigesnės už senesnės kartos automobilius.