Nepraleidai pėsčiojo - neteksi vairuotojo pažymėjimo

Lietuvoje net 49 proc. pėsčiųjų sužeidžiami tuomet, kai eina per perėjas, o mirtinai perėjose sužeidžiamas kas penktas partrenktas pėsčiasis.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

2013-04-13 00:59, atnaujinta 2018-03-08 09:17

Todėl pėsčiųjų nepraleidusiems vairuotojams siūloma atimti teisę vairuoti 1 mėnesiui. Tokia pat bauda turėtų būti skiriama ir greitį daugiau nei 30 km/ val. gyvenvietėse viršijusiems vairuotojams.

Tokius siūlymus trečiadienį Vyriausybėje vykusiame Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje pateikė Susisiekimo ministerijos ir policijos atstovai.

„Taip pat turėtų sunerimti ir be valstybinės techninės apžiūros važinėjančių automobilių savininkai“, - perspėjo posėdžiui vadovavęs Julius Sabatauskas, Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas.

Mat jau balandį Seimui turėtų būti pateiktas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas.

Jame numatoma, kad be techninės apžiūros važinėjančių automobilių savininkai per 90 dienų turi pašalinti automobilio gedimus. To neįvykdžius - automobilį išregistruoti ir grąžinti „Regitrai“ valstybinius numerio ženklus.

„Registracija, draudimas, techninė apžiūra - jeigu bent vieno šių dalykų nėra, automobilis negali dalyvauti eisme“, - aiškino J. Sabatauskas.

Nuo komisijos narių taip pat kliuvo ir pirmąją pagalbą teikiantiems medikams - dėl jų kvalifikacijos ir operatyvumo.

2012 metais Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 301 žmogus. Kas penktas mirė medikų ant rankų. 

Iš viso eismo įvykių vietose žuvo 243 žmonės. Dar 58 žmonės (24 proc.) nuo eismo įvykių metu patirtų sužeidimų mirė per mėnesį po nelaimės (36 vyrai ir 22 moterys).

Vidaus reikalų ministerijos 2012 metų rašte nurodoma, kad žūtims įtakos galėjo turėti tai, kad, įvykus eismo nelaimėms, jiems nebuvo suteikta reikiama pagalba arba tokia pagalba buvo suteikta pavėluotai ar nepakankamai kvalifikuotai.

Trečias dalykas, pabloginęs avaringumo situaciją Lietuvos keliuose, – pernelyg menkas policijos finansavimas.

Pernai eismo dalyvių kontrolei užtikrinti pagal 2012–2014 metų veiklos planą buvo skirta tik 80 tūkst. litų iš programoje numatytų 6,7 milijono litų.

Toks drastiškas lėšų karpymas galėjo pabloginti avaringumo situaciją Lietuvos keliuose.

Šias prielaidas patvirtina 2011 metų Estijos patirtis. 2010 m. Estijoje sumažinus policijos finansavimą eismo dalyvių kontrolei užtikrinti, per 2011 metus žuvusiųjų skaičius išaugo net trečdaliu (2010 m. žuvo 79 eismo dalyviai, užpernai - 101 eismo dalyvis).

Be to, Vidaus reikalų ministerijai siūloma grąžinti anksčiau egzistavusią baudos balų už KET pažeidimus sistemą.

Taip pat siūloma, kad automobilių techninė apžiūra būtų atliekama prieš juos įregistruojant.

Tokia tvarka apsunkintų avarijose smarkiai sugadintų ir iš esmės remontuoti netinkamų transporto priemonių galimybes vėl atsidurti gatvėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.