Šiauliuose – dar nematytų senų automobilių paradas

Daugiau kaip treji metai kasdienio triūso. Tiek sugaišo Gintautas Rimkus, kol galėjo pristatyti vertingiausią savo įspūdingos kolekcijos automobilį – 1911 m. pagamintą amerikinį limuziną „White“.

Restauruoti iš JAV parplukdytą itin retą automobilį „White“ G.Rimkus užtruko daugiau kaip trejus metus.<br>G.Šiupario nuotr.
Restauruoti iš JAV parplukdytą itin retą automobilį „White“ G.Rimkus užtruko daugiau kaip trejus metus.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintaras Šiuparys

Jul 8, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 4, 2018, 8:23 PM

Šią retenybę 45 metų šiaulietis pirmąkart parodė  Šiauliuose surengtoje tarptautinėje parodoje.

Chaimo Frenkelio vasaros vilos parke liepos 6-ąją įvykusiame renginyje kolekcininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos pristatė per 30 senovinių automobilių. Seniausiam eksponatui – net 106 metai, rašo „Lietuvos rytas”.

Ši automobilių paroda surengta per Ch. Frenkelio vilos vasaros festivalio atidarymą. Tikimasi, kad nuo šiol senovinių automobilių fiesta taps festivalio sudėtine dalimi.

Prašė išvežti kuo toliau

Amerikiečių brolių White’ų kompanija pagamino vos 14 septynviečių limuzinų „White“. Itin prabangaus automobilių kūrėjai naudojosi konkurentų – „Rolls-Royce“, „Duesenberg“ išradimais. Vienas jų – reguliuojama pakaba.

Į šiauliečio kolekciją šis limuzinas pateko atsitiktinai. Arizonoje gyvenęs šio automobilio šeimininkas nenorėjo atsisveikinti su XX a. pradžios technikos šedevru. Parduoti limuziną, kurių pasaulyje išlikę vos keturi, amerikietis sutiko tik su sąlyga – jis turi būti išvežtas kuo toliau.

Pats pinigų restauruoti automobiliui „White“ neturėjęs amerikietis iki tol buvo atmetęs ne vieną pasiūlymą jį parduoti, nes pripažino – širdis neatlaikytų pamačius jį riedantį.

Retenybės parduoti neketina

Retenybė su galingu 8,2 litro 6 cilindrų varikliu išsilaikė, nes jos kėbului panaudotas aliuminio lydinys ir mediena, kai kurios variklio, puošybos detalės išlietos iš žalvario.

„Pirkau mašiną jos net nematęs, nes internete nepavyko rasti nė vieno atvaizdo, – šypsojosi kolekcininkas. – Pakako išgirsti, kad tai – 1911 m. septynvietis limuzinas nerūdijančiu kėbulu, kuriame įrengtas baras, laikrodis.“

Mašiną restauravę meistrai po sėdynėmis rado įspaustą įrašą, kad tai – trečiasis kompanijos pagamintas limuzinas.

G. Rimkus išsiaiškino, kad juo važinėjo diplomatinėje atstovybėje dirbęs vokietis karininkas. „Šis automobilis, kurį laikau savo kolekcijos perlu, neparduodamas“, – sakė per pusšimtį senovinių automobilių sukaupęs šiaulietis.

Darbo turi 15 metų

G. Rimkui priklausė ir seniausias parodos automobilis – 1907 m. pagamintas „International Harvester“.

Jį metus restauravo kolekcininko sūnus aštuoniolikametis Danielius. Šią devynvietę karietą 20 arklio galių varikliu buvo užsisakęs Pakruojo dvaro šeimininkas baronas Wilhelmas von Roppas.

Smalsuoliai galėjo išvysti dar vieną retenybę – kolekcininko sūnaus dvidešimtmečio Gabrieliaus per 4 metus sukurtą 1935 m. laidos „Auburn Duesenberg“ kopiją.

Parodoje buvo ir vienas eksponatas smalsuoliams, neįsivaizduojantiems, kaip atrodo meistrams atiduodamas automobilis – sutrūnijęs 1929 m. laidos limuzinas „Packard Eight“.

Šiaulietis vylėsi, kad ši paroda taps gražia tradicija: „Gaila, bet senovines mašinas renkančių kolekcininkų gretos retėja. Tačiau jau turiu sukaupęs tiek mašinų, kad darbo pakaks 15 metų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.