Londono „oranžiniai dviračiai“ skendi skolose

Ne paslaptis, kad mažiau nei prieš savaitę Vilniuje pradėjusi veikti dviračių savitarnos sistema panaši į įdiegtą daugelyje kitų Europos miestų. Deja, ne visur ši naujovė pasiteisino.

Londono mero B. Johnsono globojama dalijimosi dviračiais paslauga atnešė milžiniškų nuostolių<br>Reuters
Londono mero B. Johnsono globojama dalijimosi dviračiais paslauga atnešė milžiniškų nuostolių<br>Reuters
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 11, 2013, 6:05 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 3:16 AM

To pavyzdys galėtų būti Londonas, mat iš antradienį paskelbtų duomenų paaiškėjo, kad pagrindinis šios dviračių dalijimosi sistemos rėmėjas „Barclays“ toli gražu neprisiima atsakomybės ir nefinansuoja visos žadėtos sumos, rašo dailymail.co.uk.

Tai reiškia, kad oficialus Londono dviračių nuomos planas mokesčių mokėtojams kainuoja daugiau kaip 11 mln. svarų (apie 43 mln. litų) per metus. Už tokią sumą kiekvienam iš 38 tūkst. dviračių nuoma besinaudojančių londoniečių būtų buvę galima nupirkti po nuosavą dviratį.

Tokia pati dviračių sistema yra įdiegta ir Paryžiuje, tačiau šiame mieste pagrindinis rėmėjas „JCDecaux“ yra kur kas atsakingesnis – šis finansuotojas sugebėjo paremti visa žadėta suma ir iš miesto biudžeto netenka dengti išlaidų.

Prieš trejus metus Londono mero Boriso Johnsono pristatyti naujieji dviračiai šiandien vadinami jo vardu – Boriso dviračiais.

Jis su dviračių nuomos paslauga elgėsi lyg su privačiu verslu, kuris, pasak mero, turėjo atnešti didžiulę sėkmę visam miestui. Atsižvelgiant į dabartinę situaciją, akivaizdu – B. Johnsono ateities vizija neišsipildė.

Pasirodo, pagrindinis dalijimosi dviračiais paslaugos rėmėjas bankas „Barclays“ sumoka tik šeštadalį reikiamos sumos. Tai reiškia, kad kiekvienas sistemos dviratis mokesčių mokėtojams kainuoja papildomus 4 tūkst. svarų kasmet.

Žinoma, šios idėjos įgyvendinimo pradžioje apie papildomus mokesčius tikrai nebuvo užsimenama. Būtent dėl šios priežasties prieš dvi savaites įvyko B. Johnsono ir firmos „Barclays“ atstovų susitikimas.

Verta paminėti, kad tikrai ne visuose miestuose dviračių savitarnos sistema yra nuostolinga. Ko gero, Paryžius galėtų būti įvardijamas vienu iš sėkmingiausių pavyzdžių. Sunku pasakyti, kas tai nulėmė: geras rėmėjas ar teisingas transporto asociacijos grupės sprendimas pasirinkti būtent šį finansuotoją. Agentūra „JCDecaux“ miestui uždirba apie 12,9 mln. svarų per metus.

Nepaisant to, kad „Barclays“ piniginis įnašas gana menkas, ant visų dviračių galima pamatyti šios firmos logotipą. Mokesčių asociacijos vadovas Matthew Sinclairas teigė, kad jeigu jau už naudojimąsi dviračiais turi susimokėti patys Londono gyventojai, tarifas turėtų būti bent kiek mažesnis.

Tokio dviračio paėmimas iš stotelės kainuoja 2 svarus. Pirmąjį pusvalandį papildomai mokėti nereikia. Valandai išsinuomoti dviratį kainuoja 1 svarą, o 2 valandoms – 6 svarus.

Londono mero pavaduotoja Jenny Jones pripažino, kad bendradarbiavimas su „Barclays“ buvo didžiulė klaida.

Londono Transporto asociacijos vadovas Leonas Danielsas šį sprendimą teisina tuo, kad tada bendradarbiavimas su „Barclays“ atrodė logiškiausias.

„Norėjome surinkti kuo daugiau lėšų iš privačių rėmėjų, o tuomet sulaukėme „Barclays“ pasiūlymo. Joks kitas rėmėjas nebūtų galėjęs duoti daugiau lėšų, nei ši bendrovė“, - teigė L. Danielsas.

Dviračių sistemai įsteigti šiame mieste reikėjo net 140 mln. svarų. Į šią sumą įskaičiuota pačių dviračių kaina ir dviračių sistemų stotys. Taip pat nemažai investicijų reikalauja ir jų priežiūra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.