Edinburge iš tramvajų – daugiau bėdos nei naudos

Vieno prieštaringiausių Jungtinės Karalystės miesto transporto projektų įgyvendinimas artėja link pabaigos, bet gyventojai tebėra nepatenkinti dėl jo poveikio miestui. Edinburgo tramvajų projektas yra apibūdinamas kaip visiška katastrofa. Jis kainuoja pusantro karto daugiau, nei buvo planuota. Dabartinė kaina siekia 776 mln. svarų (beveik 3 mlrd. 147 mln. litų).

Miestas praėjusių metų gruodį gavo 27 tramvajus, nors iš tikrųjų jų reikia kur kas mažiau – galbūt tik 7.<br>Wikimedia Commons
Miestas praėjusių metų gruodį gavo 27 tramvajus, nors iš tikrųjų jų reikia kur kas mažiau – galbūt tik 7.<br>Wikimedia Commons
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 15, 2013, 3:04 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 1:05 AM

Miestas praėjusių metų gruodį gavo 27 tramvajus, nors iš tikrųjų reikia kur kas mažiau – galbūt tik 7. Šie 27 tramvajai turėjo aptarnauti dvi linijas, o ne vieną sutrumpintą, rašo guardian.co.uk.

Mieste sukurs spūstis

Kitais 20 tramvajų vairuotojų komanda turės važinėti ratu bandomaisiais bėgiais vien tam, kad nuo stovėjimo neužsikirstų ratai. Tai reiškia, kad bus dar daugiau nereikalingų išlaidų, nes miesto taryba nesugebėjo parduoti atliekamų tramvajų. 2011 metais nesėkmingai bandyta kitam miestui išnuomoti 10 transporto priemonių.

Nauji tarybos pasiūlymai rodo, kad dėl tramvajų kai kuriose miesto dalyse gali būti uždraustas eismas. Panašu, kad šešių eismo juostų keliai nėra pakankamai platūs, kad šalia tramvajų galėtų važinėti kitos transporto priemonės. Taip yra todėl, kad miesto plano sudarytojai pasirinko pačią didžiausią, plačiausią ir sunkiausią tramvajaus rūšį. Šie tramvajai sukuria spūsties taškus siauresnėse kelio dalyse.

Visos mašinos ir autobusai turės važiuoti pro miegamuosius rajonus, nes centro gatvėmis eina griozdiško tramvajaus bėgiai. Dėl naujojo miesto plano Princeso gatvės, pagrindinės apsipirkimų vietos, kurioje niekas negyvena, užterštumas sumažės, o miegamieji rajonai taps triukšmingesni ir labiau užteršti.

Miesto taryba ignoravo savo pačių 2003 metais užsakytą ataskaitą, kurioje teigiama, kad, jei tramvajų projektas būtų įgyvendintas, mažiausiai 280 tūkst. žmonių gyventų labiau užterštoje aplinkoje.

Tramvajais piktinasi net ir dviratininkai, nes jie dažnai susižeidžia dėl bėgiuose įstrigusių dviračio ratų. Dviratininkams rekomenduojama važinėti kitomis gatvėmis.

Bėgiai – prie pat durų

Tėvai baiminasi dėl savo vaikų saugumo. Dailyrecord.co.uk rašo apie šeimą, kuriai tramvajaus linija buvo nutiesta vos už 2 metrų nuo jų namų durų. Bėgius nuo pastatų skiria tik nedidelė, neseniai pasodinta gyvatvorė.

27 metų Lucy Allan pyksta: „Aš turiu du vaikus, kuriems dar nėra nė 5 metų, o po mūsų kiemą tikrąja to žodžio prasme važinės tramvajai.“

Kita Edinburgo gyventoja Morag Colquhoun teigia: „Nebebus saugu leisti vaikams žaisti lauke. Jau dabar daug vaikų važinėjasi dviračiais ant tramvajaus bėgių.“

„Aš negaliu būti tikras, kad mano 4 metų dukra nevaikščios ant bėgių, – sako dviejų vaikų tėvas Lucaszas Grochola. – Pirkdamas butą nežinojau, kad bėgiai bus taip arti. Dėl saugumo turėtų būti pastatyta kokia nors tvora.“

Žmonės su nerimu laukia tos dienos, kai tramvajai pradės važinėti. O tai įvyks negreit – nors tarybos nariai mano, kad tramvajų linija gali būti atidaryta anksčiau nei 2014 m. vasarą, dar yra daug nepadarytų darbų, o projektui skirti pinigai jau beveik išleisti.

Tikroji tragedija – tai, kad Edinburgo mokesčių mokėtojai dėl tarybos kvailumo papildomus mokesčius turės mokėti mažiausiai 15 metų.

Parengė Dorotėja Noreikaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.