Vežti keleivius taksi būtų pigiau nei traukiniais

124 mln. litų nuostoliai – tokia bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ kaina už keleivių vežimą. Lietuvos investuotojų asociacijos Kompetencijų centras apskaičiavo, kad keleivių pervežimo vidutinės sąnaudos vienam kilometrui yra 62 centai, o pajamos - vos 13 centų.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Jul 24, 2013, 3:59 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 3:42 PM

Todėl būtų pigiau keleivius vežti autobusais, o jei žmonės susėstų po tris, juos būtų pigiau vežti net taksi, kaip mano Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas.

Pateikdamas vieno iš populiariausių šalies vietinių maršrutų Vilnius-Klaipėda pavyzdį jis teigė, kad kelionės savikaina į abi puses, skaičiuojant vienam keleiviui, yra 500 litų.

„Už tą pačią sumą su pigių skrydžių bendrove galima nuskristi į bet kurią Europos sostinę“, - specialistas atkreipė dėmesį į paradoksalią statistiką.

Nuostoliai padengiami

V. Rūko teigimu, kelionės traukiniu vietiniu maršrutu savikaina yra tris kartus brangesnė nei kelionės autobusu, kuri siekia tik 22 centus, ir net dvigubai mažesnė negu kelionės traukiniu tarptautiniu maršrutu.

„Labai keista yra tai, kad vežti keleivius tarptautiniais geležinkelių maršrutais yra dvigubai pigiau. Tai kelia įtarimą, jog veikla gali būti neskaidri“, - kalbėjo jis.

Investuotojų asociacijos valdybos narys sakė, kad didžiuliai nuostoliai nėra tokie pastebimi, kadangi didžiąją dalį jų padengia patys „Lietuvos geležinkeliai“, skirdami dalį lėšų, gautų iš pelningos krovinių gabenimo veiklos. Todėl V. Rūkas siūlė atskirti šias veiklas, kad būtų matomi tikrieji skaičiai.

Nelygūs mokesčiai

Pasak jo, per metus nuostolis iš keleivių vežimo sudaro maždaug 1 proc. viso valstybėje surenkamo gyventojų pajamų mokesčio.

„Mes galbūt galėtume sumažinti gyventojų pajamų mokestį nuo 15 proc. iki 14 proc. Klausimas, kas būtų geriau“, - teigė V. Rūkas.

Spaudos konferencijoje taip pat dalyvavęs „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas teigė, kad didelę dalį geležinkelių transporto sąnaudų sudaro tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ patys moka infrastruktūros mokestį.

„Keleivių pervežimo autobusais paslaugas teikiančios bendrovės kelių mokesčio nemoka. Jį joms padengia valstybė ir savivaldybės“, - teigė V. Gudas.

Vienintelė transporto priemonė

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas sakė, jog nutraukti keleivių pervežimo traukiniais nėra įmanoma, kadangi tai yra numatyta geležinkelių transportą reglamentuojančiuose įstatymuose, o nemažam skaičiui gyventojų tai yra vienintelis kelionės iš vienos vietos į kitą būdas.

Jis patikino, kad geležinkelių bendrovė savo nuostolius visiškai padengia pati.

Praėjusiais metais traukiniais keliavo 4,8 mln. keleivių, o tai sudarė vos 0,95 proc. visų šalyje pervežtų keleivių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.