Degalus su biopriedais čempionas giria, eilinis vairuotojas peikia

Kuro su biopriedais litro kaina už įprastą A95 benziną mažesnė maždaug 20 centų. Atrodytų, gera žinia vairuotojams. Tačiau pigesnių degalų vairuotojai nesirenka. Kodėl? Žiedinių lenktynių „Fast Lap” čempionas Jonas Poškus nutarė savo seną automobilį pavaišinti būtent šiais degalais ir stebėjo kaip šis reaguos.  

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 28, 2013, 2:25 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 5:02 PM

„Kol kas mano benzinu varomas automobilis nerodo neigiamų pakitimų, taigi nesuprantu, kodėl daug vairuotojų vengia piltis šiuos degalus, - stebisi J.Poškus. - Matyt, lietuviai apskritai sunkiai priima bet kokias naujoves. Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose bioetanolis E85 naudojamas seniai ir plačiai. Juk tai ir pigiau, o sutaupyti nori kiekvienas vairuotojas".

Degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ atstovė Justina Vaitkevičiūtė paaiškino, kodėl degalai su biopriedais yra pigesni: „Juos sudaro benzinas ir bioetanolis. Pastarasis yra gaminamas iš augalinės žaliavos – rapsų, kviečių, kvietrugių ir rugių, jam pagaminti nereikia sudėtingų technologijų bei naftos. Tadėl tokių degalų kaina yra mažesnė“.

Kad degalai su biopriedais nekenkia aplinkai negalima teigti, tačiau, palyginus jį su įprastu benzinu, tarša yra mažesnė. Tuo neabejoja Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakulteto prodekanas Linas Miknius.

Nerimaujantiems, kad naudojant degalus su biopriedais sumažės variklio galingumas, jis ramina, kad tiek angliavandeniliai, tiek etanolis dega ore, virsta į anglies dioksidą ir vandenį bei išskiria šiluminę energiją, kurią variklis paverčia darbu. „Skiriasi tik sudegusio kuro tūrio (masės) išskirtos energijos kiekis, kuris, degant angliavandeniliams, yra didžiausias, todėl ir tradicinio kuro sąnaudos kilometražui yra mažiausios.

Be to, etanoliui sudeginti reikia mažiau oro, tad kuro į variklį gali būti įpurškiama daugiau, taigi to paties tūrio variklio galia, naudojant etanolio priedą, greičiausiai nesumažės“, - tvirtino L.Miknius.

Savotišką eksperimentą su degalais su biopriedais atliko ir jį savo komentare viešoje erdvėje išdėstė nepanoręs prisistatyti vairuotojas. Vyras teigė, jog dėl kuro su etanoliu naudojimo kreipėsi į oficialų savo automobilio gamintojų atstovą.

„Gavau atsakymą, kad maksimalus leistinas etanolio kiekis mano automobilyje gali būti iki 10 proc., o mūsų degalinėse siūlomas - 15 proc.

Tačiau jiems juk reikia pardavinėti automobilius ir Lietuvoje, jie nenori prarasti klientų, nenori pyktis su valdžia, tad į mano klausimą „galima ar ne naudoti degalus su biopriedais“ mandagiai nutylėjo.

Tada nutariau ir pats pabandyti. Prisipyliau pilną baką degalų 98 E15. Automobilio trauka akivaizdžiai sumažėjo, bet vėliau pripratau ir todėl nebejaučiau. Tačiau paskaičiavau sąnaudas -jos išaugo 1-1.5 litro 100 kilometrui lyginant su E95 benzinu.

Tai kur čia nauda man?, - komentare klausė vairuotojas. - Ir kur draugiškumas aplinkai? Jeigu vietoj sudegintų 8 litrų paprasto E95 benzino ir perkošto per katalizatorius, sudegini 10 litrų, kuriems tie katalizatoriai nepritaikyti, negi tada sumažėja tarša. Todėl nesistebiu, jog Europos Sąjunga pasiūlė mažinti degalų su biopriedais gamybą“.

Žodžiu, spręsti patiems vairuotojams – kuriais degalais jūsų varomas automobilis veikia geriausiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.