Į Vilnių atvyko automobilis mediniu kėbulu

Energetikos ir technikos muziejuje ketvirtadienį pristatyta labai įdomi automobilių istorijos detalė – beveik prieš 80 metų pagamintas „Opel P 4“ su mediniu kėbulu.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

2013-09-19 20:52, atnaujinta 2018-02-22 00:33

Automobilis yra pusiau „išrengtas“ - vienoje pusėje jo medinio kėbulo nedengia skardos plokštės ir galima iš arti apžiūrėti, kaip sudaryta mašinos rėminė konstrukcija.

Tarpukariu, 1935 metais pagamintą automobilį projekto kūrėjai restauravo daugiau nei pusmetį. Restauruotas ir su atidengtomis vidinėmis konstrukcijomis jis eksponuojamas Energetikos ir technikos muziejuje.

Rėminė konstrukcija – seniausiuose automobiliuose

Pasak projekto vadovo ir Transporto ekspozicijos kuratoriaus Ričardo Žičkaus, dar prieš muziejaus atidarymą galvota, tad reikia žmonėms parodyti du esminius kėbulo konstrukcijos tipus – rėminę, naudotą pirmųjų automobilių kūrėjų kartu su lingėmis, ir laikančiąją, iki šiol naudojamą kartu su standžia važiuokle.

Projekto vadovas džiaugėsi, kad dabar Energetikos ir technikos muziejaus Transporto ekspozicijoje galima išvysti abu automobilio techninio vystymo etapus.

Laikančiosios konstrukcijos demonstracija buvo padaryta dar 2011 metais iš privačių rėmėjų lėšų, o šiandien pristatytas rėminės konstrukcijos automobilis pirktas iš Kultūros rėmimo fondo lėšų.

Restauravo daugiau nei pusmetį

Projekto sumanytojai seną „Opel P 4” įsigijo vasario mėnesį. Automobilis buvo gerokai aprūdijęs, bet nesulūžęs ir nesudaužytas. „Automobilis buvo „pavargęs“, bet panašus į mašiną. Trūko kelių originalių detalių, jas radome per muziejaus draugus“, - pasakojo R.Žičkus.

Pirmiausia visas automobilis buvo išardytas, metalinės detalės nuvalytos smėliavimo aparatais. Medinis kėbulas restauravimui buvo išvežtas į Panevėžį, restauratoriaus Alvydo Griciaus dirbtuves. Kaip prisiminė R.Žičkus, tai įvyko simbolinę dieną – vasario 16-ąją.

Medines detales teko perdaryti

Didžioji dalis medinių detalių buvo labai prastos būklės, todėl jas teko gaminti iš naujo. Važiuoklė taip pat buvo visiškai restauruota, jos detalės liko originalios. Birželį atnaujintas kėbulas buvo parvežtas atgal į Vilnių, o rugsėjį automobilis pabaigtas surinkti.

Energetikos ir technikos muziejaus vyriausiasis fondų saugotojas Karolis Kučiauskas tvirtino, kad netrukus bus galima pamatyti ir daugiau neregėtų dalykų iš muziejaus fondų.

Šiuo metu muziejuje veikia Transporto ekspozicija, kuri supažindina su automobilio raidos bei Vilniaus viešojo transporto istorija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.