Europos Sąjunga buvo pateikusi skundą dėl šių mokesčių Pasaulio prekybos organizacijai (PPO) ir sukėlusi vilčių, kad diskriminuojantis utilizacijos mokestis bus atšauktas ar bent sumažintas. Tačiau Rusija šią problemą išsprendė kitaip.
Kaimyninės šalies politikai pakeitė utilizacijos mokesčio galiojimą, tačiau ne taip, kaip tikėjosi Europos automobilių gamintojai. Rusija šio mokesčio neatšaukė, o priešingai – pritaikė jį ir Rusijos transporto priemonių gamintojams. Apie tai praneša „RIA Novosti“.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pasirašė įstatymą, pagal kurį Rusijos automobilių gamintojams nuo 2014 m. sausio 1 d. bus taikoma rinkliava už senų automobilių utilizaciją pagal tas pačias nuostatas kaip ir ES.
Kaip rašė lrytas.lt, utilizacijos mokestį Rusija įvedė 2012 metų rugsėjį, praėjus vos keletui dienų po įstojimo į Pasaulinę prekybos organizaciją. Mokestis taikomas visoms motorinėms transporto priemonėms, į Rusiją įvežamoms iš ES valstybių.
Už naują ar apynaujį automobilį tenka mokėti nuo 1 tūkst. 470 iki 9 tūkst. 315 litų, o jei mašina senesnė, nei trejų metų, mokestis pakyla iki 8 tūkst. 970 – 59 tūkst. 340 litų.
Kai kurioms transporto priemonėms, kaip galingiausiems kasyklose naudojamiems sunkvežimiams, mokestis gali siekti net iki pusės milijono litų.
Tačiau automobiliams, pagamintiems Rusijoje ar įvežamiems iš Kazachstano bei Baltarusijos, šis mokestis buvo netaikomas, taigi ES manymu, taip Rusija sudarė nesąžiningą konkurenciją.