Antakalnio gyventojai raštais atakuoja savivaldybę. Juose reiškiamas pasipiktinimas transporto pertvarka, kuri esą apsunkino šiame rajone gyvenančių vilniečių keliones į miesto centrą, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Sostinė“.
Anksčiau iš Antakalnio į centrą kursavo keturių maršrutų troleibusai. Jie netgi rytais ir vakarais būdavo pustuščiai. Dabar liko du.
„Kodėl po pertvarkos troleibuso į centrą rytais tenka laukti 7–10 minučių? Kodėl mums pablogintos sąlygos, nes pavyksta įlipti tik į antrą ar trečią troleibusą?” – savivaldybės klausė 154 pasirašę Antakalnio gyventojai.
Studentus veža į paskaitas
Anksčiau iš Antakalnio į centrą veždavo 2-ojo, 3-iojo, 4-ojo ir 14-ojo maršrutų troleibusai. Dabar liko tik 2-asis ir 4-asis.
3-iojo maršruto troleibusai, atvykę iš Karoliniškių, apsuka ratą Šeimyniškių gatve ir grįžta į Karoliniškes, nepasiekę Antakalnio.
14-ojo maršruto troleibusai, kuriais Antakalnio gyventojai buvo įpratę pasiekti Karaliaus Mindaugo stotelę, dabar kursuoja taip pat Šeimyniškių gatve, Žaliuoju tiltu.
„2-ojo maršruto troleibusai rytais jau iš Saulėtekio atvažiuoja perpildyti, nes į paskaitas iš bendrabučių keliauja studentai. Jie kaip pradeda važiuoti prieš 8 valandą ryto, taip ir važiuoja iki vidurdienio.
Vėliau srautas sumažėja, bet po pietų vėl pasipila jaunimas. O vakarais studentai važiuoja į centrą pramogauti. Todėl mums, Antakalnio gyventojams, į šio maršruto troleibusus geriau nelipti”, – atsiduso Tverečiaus gatvėje gyvenanti Adelė Juodelienė.
Anot Antakalnio senbuvės, 2-ojo maršruto troleibusai prieš pertvarką kursuodavo gerokai dažniau.
Išlipa Šeimyniškių gatvėje
Antakalnio gatvėje gyvenančiam Adolfui Baniui labiausiai gaila 3-iojo maršruto.
Jo žodžiais, šis maršrutas tyčia marinamas. Jis buvo sutrumpintas iki Šeimyniškių gatvės.
„Tai vienas seniausių troleibusų maršrutų. Vežėjų aiškinimai, kad jame sumažėjo keleivių, ne argumentas. Dabar – dar blogiau. Tie, kurie buvo įpratę į Antakalnį keliauti šiuo maršrutu ir negirdėjo apie pertvarkas, nuvažiuoja į Šeimyniškių gatvę, nes troleibusas nuo Šv.Petro ir Povilo bažnyčios ten pasuka. Aš pats ne kartą užsimiršęs ten nuvažiavau, girdėjau, kaip kiti keleiviai keikė tokias pertvarkas”, – piktinosi A.Banys.
Jo nuomone, 3-iojo maršruto troleibusai iš Antakalnio į centrą galėtų kursuoti bent rytais ir vakarais, kai keleiviai netelpa į kitų maršrutų troleibusus.
Dažnai keičia tvarkaraščius
Studentė Evelina sutiko, kad anksčiau troleibusų iš Antakalnio į centrą buvo per daug, bet dabar jų per mažai.
Ją piktina, kad ne tik dažnai kaitaliojami maršrutai, bet ir tvarkaraščiai. „Pripranti važiuoti vienu laiku, prisiderini prie paskaitų, bet ateini į stotelę ir matai, kad vėl tvarkaraštis pakeistas”, – širdo Evelina.
Į senamiestį vyksta daugiau
Dar prieš miesto transporto pertvarką įmonė „Susisiekimo paslaugos” atliko Antakalnio gyventojų apklausą. Paaiškėjo, kad, palyginti su 2006 metais, keleivių srautai į Saulėtekį sumažėjo 10, o į Antakalnį – 5 procentais.
Tačiau keleivių, važiuojančių iš Antakalnio į centrą ir senamiestį, padaugėjo.
Apklausos duomenimis, rytinio piko keleiviai Antakalnyje – vidutinio amžiaus dirbantys žmonės, daugiausia moterys.
Tada pusė apklaustų keleivių džiaugėsi, kad darbo vietą gali pasiekti be persėdimų.