Metalo laužas iš Kanados Lietuvoje virto nepriekaištingu automobiliu (papildyta)

Blizgančio juodo „Volkswagen Jetta“ skelbimas galėjo suvilioti ne vieną pirkėją. Automobilio aprašyme pardavėjas paminėjo, kad mašina yra nepriekaištingos būklės, be defektų, o nuotraukose taip pat nesimato nė vieno įbrėžimo.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Dec 19, 2013, 1:56 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 6:24 PM

Tačiau pamačius, kaip „Jetta“ atrodė vos prieš pusmetį, užima kvapą - „nepriekaištingojo“ automobilio stogas suknežintas, durelės perlinkusios, smūgio žymės matomos ir kitoje kėbulo pusėje, o kanadietiško aukciono puslapyje aprašymas trumpas - „Salvage“ (angl. - visiškai sudaužyta).

Tai reiškia, kad automobilį galima remontuoti, bet remonto išlaidos greičiausiai viršys mašinos vertę ir suremontuotą automobilį būtinai turi patikrinti eismo saugumo inspektoriai.

Prirašyta ir konkreti suma, kokios reikėtų norint automobilį sutvarkyti taip, kad jis ne tik atrodytų tvarkingas išoriškai, bet būtų atstatyta kėbulo geometrija ir visos saugumo sistemos – 22 tūkst. 447 Kanados doleriai (apie 52,8 tūkst. litų).

Tačiau lietuviškame skelbime 2010 metais pagaminta „Jetta“ siūloma vos už 29 tūkst. litų – panašiai, kaip ir kiti dyzeliniu 2 litrų darbo tūrio varikliu varomi penktosios kartos modeliai.

Patikrinus kėbulo numerį ir lietuvišką registraciją nekyla abejonių, kad tai tas pats automobilis, pernai balandžio mėnesį Kanadoje parduotas kaip visiška lūžena.

„Viskas gerai, geras automobilis“, - patikino pardavėjas paskambinus skelbime nurodytu numeriu.

Tik toliau klausinėjant jis vis dėlto prasitarė, kad kelios automobilio dalys yra perdažytos, bet painiojosi, ar tai darė pats, ar pirko automobilį iš kito žmogaus.

Pirmiausia pardavėjas atskleidė, kad dažytos durelės, vėliau – kad stogas bei variklio dangtis taip pat buvo nukentėję.

Tačiau vyriškis garantavo, kad „Jetta“ puikios būklės.

„Jį pirkau sau važinėti, tik dabar noriu į kitą pasikeisti, - aiškino pardavėjas, nors automobilis Lietuvos keliais važinėja vos pusmetį. - Problemų nebuvo ir, galvoju, nebus.“

Lietuvoje galiojantys teisės aktai neverčia automobilio pardavėjo atskleisti tikrosios mašinos istorijos, todėl mūsų šalyje klesti plati apgavysčių gama, pradedant atsuktais spidometrais bei užgesintomis oro pagalvių lemputėmis ir baigiant dar baisesnių nuolaužų „prikėlimu“ antram ar net trečiam gyvenimui.

Susisiekimo ministerija tikisi, kad parduodamų naudotų automobilių būklę nors kiek pagerins nuo kitų metų liepos 1 dienos įsigaliosiantis reikalavimas prieš pirmąją registraciją pereiti techninę apžiūrą.

Tačiau toks reikalavimas nesustabdys kosmetiškai sutvarkytų automobilių srauto.

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius užtikrino, kad ateityje ir lietuviai galės paprastai sužinoti perkamo automobilio istoriją, bet kol kas dar tik svarstoma, kaip tai padaryti.

Pasak jo, nuo kitų metų liepos 1 dienos įsigaliosiantys Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai atriš rankas ministerijai ir kitoms institucijoms kontroliuoti servisų darbą.

„Per tą prizmę mąstome, kokios yra techninės galimybės. Ne taip paprasta. Bet tai yra mūsų darbotvarkėje, nes tokių mašinų saugumas kelia labai daug klaustukų“, - sakė V.Kondratovičius.

Jis svarstė, kad būtų galima sukurti sistemą, kurioje būtų registruojami Lietuvoje įvykę eismo įvykiai, o parduodant automobilį pirkėjas galėtų tai matyti.

Taip pat viceministras minėjo ir draudikų atsakomybę – jo manymu, draudimas anksčiau į avariją patekusiems automobiliams galėtų būti brangesnis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: Irano ataka – kaip atsakys Izraelis?