Ankstyvas pavasaris apgavo vairuotojus

Lietuviai žiemą daug investavę į naujas padangas, vasarą tam nemato reikalo. Taip pat nukenčia pamanę, kad pavasaris atėjo anksčiau ir pasikeitę padangas į vasarines.

Vasarines padangas lietuviai paprastai perka naudotas ir sutrina jas kiek tik galima.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vasarines padangas lietuviai paprastai perka naudotas ir sutrina jas kiek tik galima.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 19, 2014, 12:51 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 7:17 AM

Bet tokie įpročiai baigiasi bloguoju. Draudikai pastebi, kad nors žiemą įvyksta daugiau avarijų, nei pavasarį, kasmet balandžio-gegužės mėnesiais nelaimių skaičius vis ūgteli, palyginus su ankstesniais metais.

Specialistų teigimu, šias tendencijas lemia oro sąlygos, aplaidūs vairuotojų padangų keitimo įpročiai bei budrumo praradimas keliuose.

„Įprastai avaringumas paskutiniais dvejais pavasario mėnesiais sumažėja lyginant su žiemos sezonu. Daug lemia oro sąlygos: ar nebuvo šalnų, netikėto sniego ar kitų vairuotojams nepalankių gamtos reiškinių.

Pastebėjome, kad kiekvienais metais bendras įvykių skaičius balandį-gegužę nežymiai auga. Kitas svarbus momentas – minėtu laikotarpiu daugiau eismo įvykių su liūdnesnėmis pasekmėmis. Žiemą registruojame daugybę smulkių avarijų, o pavasarį, vairuotojams pajutus geresnį automobilio sukibimą su kelio danga, neretas susigundo stipriau paspausti akceleratoriaus pedalą.

Įvyksta skaudūs įvykiai, didelės avarijos. Taip pat norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad pagal kelių eismo taisyklių reikalavimus, su vasarinėmis padangomis automobilius galima eksploatuoti jau nuo balandžio 1 dienos.

Vis tik, jeigu pavasaris labai ankstyvas, toks kaip šiemet, nemažai vairuotojų nepaiso KET reikalavimų ir padangas keičia į vasarines daug anksčiau. Deja, tai nėra saugu,“ – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak specialisto, esant ankstyvam pavasariui vairuotojai padangas į vasarines keičia anksčiau nei numatyta KET, motyvuodami tuo, kad žieminės padangos, eksploatuojamos prie aukštesnės temperatūros, labai dėvisi.

Bet lietuviški pavasariai neretai būna apgaulingi - atrodo, gamta bunda, temperatūra jau pakankamai aukšta, bet staiga paspaudžia šaltukas. Toks metas yra pats pavojingiausias važiuojant automobiliu su vasarinėmis padangomis.

Pasak A.Žiukelio, žieminių padangų konstrukcija yra kitokia – jų protektorius, pati guma pritaikyta žemai temperatūrai, todėl vasarą jos tampa per minkštos. Aktyviai eksploatuojamas automobilis per vasarą nesunkiai gali sudėvėti net ir naujas žiemines padangas, bet keli laipsniai šilumos dar nereiškia, kad vasara atėjo.

BTA duomenimis, balandžio – gegužės mėnesiais Lietuvos keliuose 2012 m. užfiksuota 6 proc. daugiau eismo įvykių nei 2011 m., o pernai - 3 proc. daugiau nei 2012 m.

Pašnekovas pastebėjo, kad Lietuvoje vairuotojai jau įsisąmonino, kad kokybiškos ir geros žieminės padangos yra automobilio saugaus eksploatavimo garantas. Jie vis daugiau investuoja į naują kokybišką produkciją. Tačiau retas vairuotojas perka naujas vasarines padangas, dažniau renkasi naudotas.

Vasarines padangas nemažai vairuotojų dėvi tol, kol lieka minimalus padangų protektoriaus gylis. Šiltuoju sezonu, dažniau investuojama į automobilio grožį: naujus ratlankius, kitas apdailos detales. Ši tendencija ypač paplitusi tarp jaunų vairuotojų.

Specialistas įspėja, vasarą keliuose taip pat apstu pavojų: leidžiamas didesnis greitis, taigi pailgėja ir stabdymo kelias, o palijus automobilis „plaukia“ kelio paviršiuje esančiu vandens sluoksniu, tampa sunkiai valdomas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.