Europos Komisijos duomenimis, kasmet Europos Sąjungos keliuose žūsta daugiau nei 6500 motorinių dviračių transporto priemonių vairuotojų.
Profesionalai pataria, kaip sumažinti patekimo į eismo įvykį, kurio šalis būtų motociklininkas, riziką. Nepriklausomai nuo to, kas būna eismo įvykio kaltininkas, už klaidas kelyje motociklininkai visuomet sumoka didesnę kainą nei automobilių vairuotojai.
„Motociklininko nesaugo nei transporto priemonės kėbulas, nei saugos sistemos, kurios būna įrengtos automobiliuose. Niekada nepamirškite šio aspekto,“ – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis.
Į eismo įvykius patekę motociklininkai paprastai patiria galvos, kojų ir stuburo traumas.
Labai dažnai būna, kad dėl dydžio ir greito įsibėgėjimo motociklus automobilių vairuotojai veidrodėliuose mato prastai arba tiesiog juos pastebi per vėlai.
„Pavasarį ir vasarą, prieš pradėdami manevrą, būtinai pažiūrėkite į veidrodėlius keletą kartų. Labai padės ir gebėjimas girdėti pašalinius garsus, nes dažniausiai motociklą pirmiau išgirstame, o jau paskui – pamatome,“ – perspėja vairavimo mokyklos instruktoriai.
Įjungtos artimosios šviesos irgi leidžia geriau pastebėti tokias transporto priemones.
Motociklininkai privalo visus metus ir visą parą važinėti su įjungtomis artimosiomis šviesomis. Tyrimų rezultatai rodo, kad dėl matomumo kylančių avarijų skaičius būna 16 proc. mažesnis, jei motociklininkai važinėja su įjungtomis artimosiomis šviesomis.
Labai dažnai motociklininkai greitį mažina tiesiog pereidami į mažesnes pavaras, o ne naudodami stabdžius. „Todėl pamačius priekyje važiuojantį motociklą, labai svarbu laikytis saugaus atstumo,“ – primena instruktoriai.