VRM nuolaida vairuotojams: skamba gražiai, bet laiką gaišina

Vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas įstatymuose numatytą prievolę vairuotojams su savimi turėti vairuotojo pažymėjimą ir automobilio dokumentus vadina sovietiniu palikimu ir mano, kad jų neturintiems vairuotojams gyvenimas turėtų palengvėti prievolės atsisakius. Tuo metu portalo lrytas.lt ir „Lietuvos ryto“ televizijos kartu su Vilniaus kelių policija atliktas nedidelis eksperimentas parodė, kad esant dabartiniam policijos techniniam aprūpinimui siūloma naujoji tvarka ne tik nepalengvins vairuotojams gyvenimo, bet gali dar labiau juos gaišinti.

Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Lrytas.lt eksperimentas: tikrinant privalomus dokumentus duomenų bazėse, patikrinimo laikas pailgėja mažiausiai 6 kartus.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

2016-07-21 16:07, atnaujinta 2017-05-18 05:10

Ministras T.Žilinskas jau pasirašė teikimą Vyriausybei dėl Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų, kuriomis būtų panaikinta prievolė vairuotojams visada vežiotis ir vairuotojo pažymėjimą, ir transporto priemonės registravimo bei privalomosios techninės apžiūros dokumentus, taip pat transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą).

Esą patikrinimo metu pakaktų policijos pareigūnui pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o ar galioja kiti dokumentai, pareigūnai galėtų nustatyti patikrinę duomenų bazėse.

Ketvirtadienį kalbėdamas su lrytas.lt jis taip pat teigė, kad išvakarėse išplatinta informacija, esą ši tvarka galiotų visiems vairuotojams, o ne tik vairuojantiems B kategorijos transporto priemones, kaip buvo skelbta anksčiau: „Tai buvo techninė klaida. Noriu patikinti, kad tai būtų taikoma visų motorinių transporto priemonių vairuotojams.“

Skirtingų patikrinimų laiko skirtumas – 6 kartai

Ministras sakė, kad įstatymų pataisos būtų naudingos vairuotojams, o kritiką pataisoms vadina skepticizmu ir nenoru palengvinti vairuotojams „naštos“. Jis taip pat sakė nenorintis sutikti, kad tikrinant duomenų bazėje viskas truktų ilgiau.

Tačiau portalo lrytas.lt ir „Lietuvos ryto“ televizijos kartu su Vilniaus kelių policija atliktas nedidelis eksperimentas parodė, kad esant dabartiniam policijos techniniam aprūpinimui siūloma naujoji tvarka ne tik nepalengvins vairuotojams gyvenimo, bet gali  dar labiau juos gaišinti.

Žurnalistai, išmatavę laiką, per kurį policija patikrina sustabdyto vairuotojo ar vairuotojos dokumentus, konstatavo, kad dažnu atveju tai užtrunka mažiau nei minutę. Tiesa, jei skirtingi dokumentai laikomi skirtingose vietose, tai gali trukti ilgiau, viskas priklauso nuo to, kiek vairuotojas jų ieškos.

Lrytas.lt stebėto automobilių patikrinimo metu daugiausia laiko sugaišo automobilio „Opel“ vairuotoja – 1 min. 48 sek. Moteris ilgokai ieškojo techninės apžiūros talono.

Kitų sustabdytų vairuotojų ir jų automobilių dokumentai buvo tvarkingi, tad patikrinimas netruko nė minutės, kai kuriems užteko ir kiek daugiau nei 30 sekundžių. Nors kai kuriems vairuotojams jau ir tai atrodė gana ilgai.

„Naujoji tvarka gal būtų naudinga tokiems kaip aš. Ieškojau, kur pasidėjau dokumentus“, – sakė „Audi“ vairuotojas. O vėliau pats nustebo išgirdęs, kad viskas užtruko vos minutę.

Galiausiai pareigūnai pademonstravo, kiek trunka patikrinti visus privalomus vairuotojo duomenis, turint tik vieną asmens dokumentą. Sustabdyto mikroautobuso „Volkswagen“ vairuotojo policininkas paprašė pateikti vairuotojo pažymėjimą. Su juo nuėjęs į savo automobilį pareigūnas įsijungė kompiuterį ir pradėjo tikrinti sustabdyto automobilio dokumentus.

Patikra truko 6 min. 20 sek. Ir tai tikrinant automobilio duomenis. Jei, pagal siūlomą naująją tvarką, būtų tikrinama, ar vairuotojas turi teisę vairuoti, šis laikas dar pailgėtų.

„Tai greitai, – vėliau sakė Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdybos vyr. patrulis Mantas Meškys. – Patikrinimas vyko mieste, duomenų bazės veikė greitai, nestrigo. Kur nors užmiestyje tai vyktų lėčiau ir ilgiau.“

Vairuotojai sveikintų naują tvarką

Akivaizdu, kad net ir įsigaliojus naujai tvarkai laiką taupantys vairuotojai vis tiek bus priversti pasirūpinti, kad greta jų visada būtų reikalingi dokumentai.

Sugaišti priverstas „Volkswagen“ vairuotojas Stasys sakė, kad sveikina naująją tvarką, jei ji bus įvesta. Tačiau pripažino, kad tam tikrų keblumų vairuotojams ji greičiausiai kels: „Kas bus, jei automobilį nuvarys, o aš dar nebūsiu apie tai pranešęs? O ir laiko toks patikrinimas tikrai daugiau užima.“

Mažiau nei minutę sugaišęs automobilio „Dacia“ vairuotojas Petras apskritai mano, kad policija turėtų atsisakyti bet kokių patikrinimų, jei vairuotojas nieko nepažeidė: „Jie patys išrašo dokumentus ir patys tikrina. Ar automobilis tinkamas eksploatuoti, policija turėtų nustatyti skenuodama numerius.“

Tačiau tokia numerius skenuojanti įranga Lietuvoje sumontuota vos keliuose policijos automobiliuose.

Pareigūnai taip pat atkreipia dėmesį į kitą vairuotojams galinčią kilti problemą: „O jei eismo įvykis? Kaip užsipildyti deklaracijas, jei kažkuris vairuotojas neturi dokumentų? Vadinasi, vėl reikia kviesti policijos pareigūnus, kad šie patikrintų, ar tas žmogus turi teisę vairuoti, ar jo automobilio dokumentai tvarkingi.“

Ministras: „Galiojantis reikalavimas – sovietinis palikimas“

Vilniaus kelių policijos vyr. patrulis M.Meškys teigia, kad neturintiems privalomų dokumentų vairuotojams įstatymai numato baudą, siekiančią nuo 5 iki 11 eurų. Tačiau už šį pažeidimą pareigūnai neskuba bausti visų iš eilės: „Tai mažareikšmis pažeidimas. Puikiai suprantame, kad dokumentai netyčia galėjo likti kitoje rankinėje ar švarko kišenėje.“

„Bet sutikime, kad ne visi dar tokie sąmoningi pareigūnai, kaip yra Vilniuje. Vilnius yra išskirtinis atvejis. Tai sostinė. Čia yra didesnė kontrolė. O gal kažkur Lietuvoje pareigūnai nėra tokie sąmoningi ir nebaudžia ar geranoriškai pažiūri... Aš nenoriu sakyti, kad mūsų pareigūnai nėra sąžiningi. Gink Dieve. Bet tokių atvejų buvo ir nemažai“, – lrytas.lt sakė vidaus reikalų ministras T.Žilinskas ir pripažino, kad minčių naikinti prievolę vežiotis dokumentus kilo ir bendraujant su pažįstamais.

Pasak T.Žilinsko, reikalavimas visada turėti krūvą dokumentų yra sovietinis palikimas. Ministras klausia, ką žmogus pažeidžia, jei neturi vairuotojo pažymėjimo, nors teisę vairuoti turi. Ir čia pat atsako, kad nieko, tačiau gauna už tai baudą. Ministro manymu, tai nelogiška.

„Aš manau, kad turėtume pereiti nuo kabinėjimosi politikos ir žiūrėjimo, ar visus dokumentus turi, prie pažeidimų fiksavimo ir eismo saugumo. Yra žymiai baisesnių dalykų. Manau, tai bus palengvinimas, o dokumentų turėjimas su savimi ar neturėjimas avaringumui įtakos neturi“, – sakė ministras.

Ministro teigimu, šioms pataisoms turėtų pritarti Vyriausybė, o rudens sesijoje pritarus ir Seimo nariams naujovė galėtų įsigalioti nuo sausio 1 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.