Vaizdo registratorius naudoja kaip ginklą aiškintis santykiams

Vilnietis Andrius retkarčiais dalyvauja ralio lenktynėse, bet gatvėmis nelaksto. Save jis laiko atsakingu vairuotoju, vairuoja ramiai ir stengiasi nepažeidinėti kelių eismo taisyklių.

Ir policininkai, ir techninės apžiūros specialistai perspėja, kad vaizdo registratorius turi būti pritvirtintas taip, kad netrukdytų vairuoti. Kitaip gresia bauda.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ir policininkai, ir techninės apžiūros specialistai perspėja, kad vaizdo registratorius turi būti pritvirtintas taip, kad netrukdytų vairuoti. Kitaip gresia bauda.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Šilinskaitė

May 7, 2014, 5:20 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 5:15 AM

Vis dėlto savo automobilyje Andrius jungia vaizdo registratorių. Ne tik tam, kad šis fiksuotų, kas vyksta kelyje, bet ir tam, kad drausmintų jį patį.

„Maždaug prieš metus registratorių įsigijau tam, kad fiksuočiau įvykius gatvėse, galbūt – nekultūringą vairavimą. Tačiau registratorius man patinka ir dėl to, kad įpareigoja mane patį vairuoti kultūringai ir nedaryti nusižengimų“, - sakė Andrius.

Įrašą siųstų policijai

Andrius dar nebuvo pakliuvęs į kritines situacijas kelyje. Įprastiniai įvykiai – per staigus stabdymas, užlindimas, posūkių nerodymas ar ištisinės linijos kirtimas, jį supykdo trumpam, todėl vaizdo registratoriaus medžiagos su pažeidimu policijai jis dar nesiuntė. Bet neatmeta galimybės, kad ateityje gali ir išsiųsti.

„Jei būtų padarytas tikrai didelis nusižengimas, manau, kad įrašą policijai siųsčiau vien dėl to, kad visuomenė taptų sąmoningesnė ir kelyje darytų kuo mažiau pažeidimų, suprasdama, jog bausti gali ne tik kelių patrulis, bet ir paprastas vairuotojas, pro kurio akis pažeidimas nepraslydo“, - tvirtino Andrius.

Pareigūnai užversti įrašais ir nuotraukomis

Lietuvoje sparčiai populiarėjantys vaizdo registratoriai automobiliuose – nemenka pagalba policijai, aiškinantis eismo taisyklių pažeidimus. Tačiau drauge – ir didelis galvos skausmas.

Pilietiški vairuotojai kasdien į policiją internetu arba tiesiogiai atsiunčia nuo kelių dešimčių iki šimtų vaizdo registratoriais užfiksuotų pažeidimų, bet neretai juos ištirti kainuoja brangiau nei už pažeidimą skiriama bauda.

Dar daugiau Kelių policija gauna nuotraukų.

Nuotraukas su užfiksuotais stovėjimo pažeidimais, policija neretai persiunčia savivaldybėms, nes šios turi teisę tirti tokius pažeidimus ir skirti baudas. Tačiau pažeidimus keliuose policininkai aiškinasi patys.

Paprastai tai – menki pažeidimai: posūkio nerodymas, užlindimas ir panašūs. Už tokius pažeidimus dažniausiai skiriamas įspėjimas arba bauda nuo 20 iki 40 litų. Tačiau kartais ištirti tokį pažeidimą policijai kainuoja šimtus kartų brangiau.

Stengiasi tirti visus pažeidimus

„Neturime teisės vertinti pažeidimo iš ekonominės pusės, nes nesame Uždaroji akcinė bendrovė, o dirbame valstybei ir turime vykdyti savo pareigą, nesvarbu, kiek tai kainuoja.

Mūsų darbe svarbu už pažeidimą patraukti žmogų atsakomybėn, kad taip paskatintume jį laikytis taisyklių“, - tvirtino Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Vaizdo registratoriumi nufilmuoto pažeidimo didžiausias trūkumas dažniausiai tas, kad sunku įžiūrėti valstybinį numerį ir nustatyti pažeidėją, nors pažeidimą policija vis dėlto tiria.

„Įstatymas mums nesuteikė galimybės rinktis, kuris pažeidimas gali būti tiriamas, kurio tirti nereikia. Jeigu yra pažeidimas, į jį būtina reaguoti“, - tvirtino D.Šalomskas.

Svarbiausia – įžiūrimi valstybiniai numeriai, vieta, data ir laikas

Reaguoti lengviausia tada, kai vaizdo registratoriumi užfiksuotoje medžiagoje aiškiai matyti, kur ir kada pažeidimas padarytas – vieta, data, laikas. Be to, matyti pažeidėjo automobilio valstybinis numeris.

Tuomet, ištirti pažeidimą, galima sakyti, nieko nekainuoja – pakanka surašyti protokolą, nurodant pažeidimą ir pažeidėjui išsiųsti pranešimą su reikalavimu prisistatyti. Policijos darbo sąnaudos tokiu atveju siekia vos kelis litus.

Bet tada, kai sunku nustatyti pažeidėją ar tais atvejais, kai į apklausą kviečiamas asmuo nereaguoja į pranešimus, tyrimas gerokai brangsta. Kartais – iki kelių šimtų litų, nors bauda už pažeidimą – vos keliasdešimt litų.

Oficialiai pareigūnai nepripažįsta, kad pilietiškų vairuotojų atsiųsta vaizdo registratorių medžiaga jiems dažnai kartina gyvenimą. „Mūsų darbas – drausminti pažeidėjus“, - tvirtina D.Šalomskas.

Tačiau neoficialiuose pokalbiuose su kelių policininkais teko girdėti, kad vaizdo registratorius pamėgę vairuotojai neretai perlenkia lazdą siųsdami į policiją vaizdus net su netyčiniais pažeidimais.

Registratorių paklausa padidėjo

Registratorių paklausa per pastaruosius metus smarkiai padidėjo. Registratorius – galimybė užsitikrinti, kad bus tiksliai nustatytas eismo įvykio kaltininkas, o stovintį automobilį apibraižęs vairuotojas neišsisuks nuo atsakomybės.

Ne vienas vairuotojas, statantis automobilį mašinų prikimštuose kiemuose, dažnai piktinasi, kad jo automobilis apgadintas, bet kaltininkas pasišalino iš įvykio vietos, nors remonto išlaidas kompensuotų privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas.

„Lyginant su pernai, registratorių nuperkama kone dvigubai daugiau. Vairuotojai dažniausiai renkasi brangesnius registratorius, turinčius GPS. Tokie registratoriai fiksuoja vaizdą ir automobilio išorėje, ir viduje net išjungus variklį“, - sakė vienos technikos parduotuvės vadovas Paulius Petkevičius.

Geresniais registratoriais nufilmuotas vaizdas – kokybiškesnis, todėl lengviau nustatyti pažeidėją, įžiūrėti valstybinį numerį.

Vertina kaip trukdį vairuoti

Tačiau Lietuvos vairuotojai, kaip įprasta, išradingi. Vaizdo registratorius jie naudoja ne tik pagal tiesioginę paskirtį.

Policininkai neslepia, jog neretai registratorius tampa ir tarpusavio santykių aiškinimosi įrankiu, kai besipykstantys vairuotojai kelyje tiesiog medžioja vieni kitus, tikėdamiesi užfiksuoti pažeidimų. O tokia medžiaga masiškai plūsta į policijos tinklalapį.

Vis dėlto registratorius gali tapti ne tik pagalbininku kelyje, bet ir pats tapti bėdų su policija priežastimi. Už netinkamai pritvirtintą registratorių gresia bauda, kaip ir už kiekvieną vairuoti trukdantį daiktą. Geriausia registratorių tvirtinti už veidrodėlio, kad šis neribotų matomumo.

Važiuojant į techninę apžiūrą, registratorių taip pat patartina nuimti, nes kai kurie techninių apžiūrų specialistai registratorių vertina kaip vairuoti trukdantį daiktą, todėl trūkumą bus reikalaujama pašalinti. Tokiais trukdžiais laikomi ir mobiliųjų telefonų ar navigacijos sistemų laikikliai.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.