Uodeguotas degalinės priešas dar kartą paliko vilniečius be žado

Vilniečiai vis dar prisimena šviesiaplaukę juodo „Audi A6“ vairuotoją, su nutraukta degalinės žarna skriejusią per Konstitucijos prospekto žiedą.

Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
„Yaris“ su uodega vilniečius paliko be žado.<br>„Facebook.com“ nuotr.
„Yaris“ su uodega vilniečius paliko be žado.<br>„Facebook.com“ nuotr.
„Yaris“ su uodega vilniečius paliko be žado.<br>„Facebook.com“ nuotr.
„Yaris“ su uodega vilniečius paliko be žado.<br>„Facebook.com“ nuotr.
Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
Žarną pamiršęs „Yaris“ vairuotojas taip nuvažiavo bent 4 km.<br>„Facebook“nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
„Audi A6“ vairuotoja per Vilnių važiavo su nutraukta degalinės žarna.<br>Facebook.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Saulius Rinkevičius, Ilona Staškutė

Oct 5, 2015, 4:52 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 8:54 PM

Ne vienas internautas socialiniuose tinkluose patalpino nuotraukas, kuriose užfiksuota, kaip ji važiuoja visai nekreipdama dėmesio į nutrauktą degalinės žarną. 

Tačiau tokių nuotykių pasitaiko ne vien tik moterims. 

Pirmadienį vilniečiai vėl liko be žado išvydę Gedimino prospektu riedantį „Toyota Yaris“ su kyšančia degalų žarna. Prie vairo sėdėjęs vyriškis su ja pervažiavo visą sostinės centrą ir nepastebėjo žarnos net tada, kai ji skimbčiodama metaliniu galu vilkosi per akmenines prospekto trinkeles.

Matytu reginiu savo „Facebook“ paskyroje nusistebėjęs didžėjus Modestas „Rembo“ Švoba bemat sulaukė šusnies automobilio nuotraukų. 

Iš jų galima matyti, kad vairuotojas su besivelkančia degalų žarna nuvažiavo mažiausiai 4 kilometrus iki kol praeivis jam pasakė apie nenumatytą automobilio „priedą“.

Įkvėpė mergina

„Toyota Yaris“ vairavęs laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas Egidijus Babelis patikino, kad iš tikrųjų šįkart nė viena degalinė nenukentėjo, bet „Audi“ vairavusios merginos atvejis įkvėpė patikrinti, kaip aplinkiniai reaguoja į tokį neįprastą vaizdą gatvėje.

„Tikslas buvo išbandyti aplinkinių socialinę atsakomybę – ar žmonės tik pasijuoks, ar praneš apie nelaimę, – sakė jis. – Per dviejų valandų pasivažinėjimą, didžioji dalis vairuotojų pirmiausia sulėtėjo, išsitraukė telefoną, nufotografavo ir tik paskui imdavo kažką rodyti.“

E.Babelis pastebėjo, kad atsakingiau į situaciją žiūrėjo vairuotojai, o ne pėstieji. Pastarieji dažniausiai tik pasijuokdavo ir nueidavo tolyn.

Keli pareigingiausi vairuotojai „Yaris“ net buvo užtvėrę kelią, išlipę rodė į besivelkančią žarną. Tačiau daugumos prioritetas buvo pasigirti matytu reginiu savo socialinių tinklų draugams.

„Mačiau, kad „Facebook“ buvo pilnas nuotraukų, bet iš BPC gavau žinutę, kad pagalbos skambučių buvo vos keli“, – tvirtino pašnekovas.

Degalinių darbuotojai nebesistebi

Prisimindami šviesiaplaukės su „Audi“ pasirodymą, „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ saugos vadovė Silva Jaruševičienė ir „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys patikino, kad tai nutiko ne jų tinklo degalinėje, tačiau pripažino, kad tokių atvejų pasitaiko neretai.

S.Jaruševičienė paskaičiavo, kad incidentų, kai vairuotojai apgadina arba nutraukia dujų arba degalų žarną, pasitaiko kiek daugiau nei 10 per mėnesį. Tačiau dažniausiai jie susivokia dar būdami degalinės teritorijoje.

„Paprastai klientas iškart supranta, jeigu nutraukia degalų užpylimo pistoletą, nes pasigirsta garsas ir bumbtelėjimas. Atvejai, kai vairuotojas to nepastebi bei nuvažiuoja – labai reti“, – sakė ji.

Išvažiuojančių su pistoletais bakuose vairuotojų, anot pašnekovės, pasitaiko ne daugiau kaip du ar tris kartus per metus.

Pakanka tik užkalbinti

Kaip pagrindinę tokio klientų elgesio degalinių tinklų atstovai įvardino skubėjimą ir išsiblaškymą. Taip dažnai nutinka, kai žmonės kalba telefonu arba juos kas nors užkalbina degalinėje.

  Apie užpylimo angoje įstatytą pistoletą vairuotojai taip pat linkę pamiršti, kai nepavyksta sumokėti už degalus. Kartais nėra pinigų tinklo mokėjimo arba banko kortelėje. Kitais atvejais atsiskaityti klientai negali ir dėl techninių trikdžių.

„Statoil“ imasi ir prevencinių veiksmų – degalinėse yra ženklai, kurie primena klientams, kad prieš važiuojant reikia išimti pistoletą iš automobilio bako.   S.Jaruševičienė prisimena, kad tokių nutraukimo atvejų pasitaikydavo dažniau, kai tik buvo įvesta dujų užpildymo savitarna. Laikui bėgant žmonės priprato atjungti žarną.

A.Miežys pastebėjo, kad dažniau nutraukiami pistoletai, kai degalų bakas yra ne vairuotojo pusėje. Lipančiam į automobilį vairuotojui niekas neužkliūva, o pažiūrėti į veidrodėlius išvažiuodamas iš degalinės sumąsto ne kiekvienas.

Nuostolius atlygina draudimas

Idant neįvyktų gaisras, sprogimas ar ekologinė katastrofa, degalų pylimo sistemų konstrukcijoje įrengtos dvi-trys papildomos apsauginės sklendes, kurios padeda išvengti degalų išsiliejimo ar dujų nuotėkio.

„Apskritai, žarna, ypač dujų, nusimauna pakankamai lengvai ir tai padaryta vardan saugumo“, – pasakojo S.Jaruševičienė. Nuostolius, patirtus dėl nutrauktų žarnų, degalinėms atlygina ir įvykius perima draudimo kompanijos.

„Statoil“ saugos vadovė pažymėjo, kad žala priklauso nuo apgadinimo pobūdžio: kartais pakanka tik sujungti žarnos sutraukimo movą ir patikrinti sandarumą. Tai kainuoja apie 30 eurų.

Atvejais, kai apgadinimai rimti, nuostoliai gali siekti nuo 300 iki 600 eurų.

Netiki, kad nebus baudžiami

A.Miežys pateikė tipinį incidento scenarijų iš kliento perspektyvos:

„Vyras stovi prie automobilio: degalai bėga į baką, o jis kalba telefonu. Žmona sako, kad vakarienė šąla, todėl turi skubėti namo. Kolonėlės skaitiklyje mato, kad bakas pilnas. Valio! Greitai sėda, užvedu variklį, spaudžia akceleratorių…

Pajuntą lengvą pasipriešinimą (nes žarna neleidžia), paspaudžia dar, o tada „pokšt“. Per keleivio veidrodėlį pamato pistoletą bake su kadaruojančiu žarnos galiuku. Sustoja.

Dažniausiai sustoja degalinėje, juk nevažiuos su nutrauktu pistoletu į miestą. Ištraukia jį su žarnos galiuku iš bako ir jį apima siaubas: „Ką aš padariau? Kas dabar bus? Kur dabar, po velnių, tą pistoletą dėti?“

Ant žarnos galiuko, nutraukimo vožtuvo dalies perskaito „Nesujunginėkite nutrauktos žarnos. Praneškite klientu linija!“ Nusiramina, juk neperskaitė, kad jam dabar klius.

Susiranda anksčiau matytą mygtuką ant mokėjimo automato – „Klientų linija“. Paskambina. Papasakoja, kas nutiko. Jam pasakoma, kad paliktų pistoletą degalinėje ant žemės ir gali važiuoti.

Netikėdamas pasitikslina, ar tikrai gali, ar jau čia viskas? Ar jam nieko nebus? Išgirdęs patikinimus, kad viskas, ką turiu padaryti – tai palikti pistoletą degalinėje, ramiai išvažiuoja namo galvodamas apie vakarienę“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.