Ketvirtadienio naktį Lietuvoje registruotas vilkikas pervažoje buvo nublokštas traukinio, šis po smūgio nuvažiavo nuo bėgių, pranešta apie du žuvusius žmones. Pirminiais duomenimis, lietuvis vairuotojas patyrė nežymius sužalojimus.
Vilniuje įsikūrusi bendrovė įtaria, kad nelaimė įvyko tinkamai nesuveikus geležinkelio pervažos įspėjimo sistemai, bet italams kyla ir kitokių minčių.
Negali pasikalbėti
Lietuvio vairuotas vilkikas į avariją pateko Italijos šiaurėje, netoli Turino. Geležinkelio pervažą jis kirto 20 minučių po 23-ios valandos vietos laiku. Pranešama, kad žuvo 2 žmonės – traukinio mašinistas ir vienas iš vilkiką lydėjusių asmenų.
Per avariją buvo sužaloti 23 žmonės, viena iš jų, 43 metų amžiaus traukinio palydovė sužeista sunkiai ir yra komos būklės.
Lietuvis vairuotojas, 39-erių Darius Zujis buvo išvežtas į ligoninę.
Pasak jo darbdavio, transporto bendrovės TBL vadovo Mariaus Venciaus, vyras stipriai nesusižeidė. Jie trumpai pasikalbėjo apie įvykį, bet dabar su juo susisiekti nebeįmanoma.
„Šiek tiek kaklą skaudėjo, bet kažkokių išorinių nebuvo pažeidimų. Kai pasakė, kad šiek tiek kaklą skauda, žinau, kad jį nuvežė į ligoninę apžiūrėjimui. Dabar darbinį telefoną pasiėmė pareigūnai, o jo privatus numeris tikriausiai išsikrovęs ir mes neturim dabar su juo ryšio“, – aiškino vadovas.
Italijos spaudos duomenimis, lietuviui pateikti kaltinimai dėl netyčinio geležinkelio avarijos sukėlimo, jį apklausė Ivrėjos prokuroras Giuseppe Ferrando.
Klausė nurodymų
Lietuvis gabeno nestandartinį stambiagabaritį krovinį. Kol kas neskelbiama, ką tiksliai jis vežė, bet lietuvį lydėjo privačios italų kompanijos bendrovės darbuotojai trimis automobiliais.
„Privažiavus prie pervažos visi sustojo, palyda pervažiavo per pervažą. Dvi mašinos, nes iš viso buvo trys, pervažiavo, apsižiūrėjo, tada per raciją pasakė „ok, go“ (liet. – gerai, važiuok). Tada vairuotojas pradėjo važiuot, įvažiavus į pervažą staiga užsidegė signalas raudonas, pradėjo leistis šlagbaumai.
Jis suprato, kad traukinys artėja, tada dar pradėjo važiuoti, laužė šlagbaumą, kad nestovėtų viduryje sustojęs, ir 5 sekundžių laikotarpyje atvažiavo traukinys“, – vairuotojo prisiminimą atpasakojo M.Vencius.
Pasak jo, vairuotojas turėjo 10 metų patirties ir tokioje situacijoje pats nieko nesprendė.
„Tokiais atvejais palyda organizuoja eismą, vairuotojas yra tik kojos ir rankos. Jis pats jokių sprendimų nedaro. Jam buvo pasakyta pervažiuoti sankryžą, buvo užblokuotas kelias iš priekio, kad iš priekio mašinos neatvažiuotų ir jis tada važiavo. Ir staiga atvažiavo traukinys“, – sakė pašnekovas.
Skelbiama, kad traukinio mašinistas dar spėjo panaudoti avarinį stabdį, tačiau traukinys taip greitai nesustojo. Jam atsitrenkus į vilkiko krovinį, trys vagonai nuvažiavo nuo bėgių ir sustojo netoliese esančio namo kieme.
Planuoja statyti aplinkkelį
Traukinio keleiviai buvo linkę kaltinti vilkiko vairuotoją.
„Buvau traukinyje, jis puikiai važiavo. Paskui netrukus traukinyje pajutome lyg vyktų žemės drebėjimas. Bet tai ne traukinio kaltė, o to vilkiko, kuris gabeno išskirtini krovinį ir sustojo ant bėgių. Aš pats esu vilkiko vairuotojas, todėl žinau ką sakau“, – sakė vienas vyriškis.
Lietuvos įmonė spėja, kad pervažos signalizacija galėjo netinkamai suveikti, dėl to ir įvyko nelaimė.
Iš pradžių italų žiniasklaidoje buvo svarstymų, kad galbūt lietuvis vairavo neblaivus, tačiau vėliau patvirtinta, kad jis buvo negėręs.
Tačiau avarijos kaltininką pareigūnai vis dar aiškinasi. Didžiausi klausimai – ar Italijos geležinkelių įmonė RFI buvo perspėta apie vežamą nestandartinį krovinį ir kas neužtikrino pervažos kirtimo saugumo.
Kaluso miestelio merė Mariuccia Cena po nelaimės patvirtino, kad šioje vietoje planuojama statyti aplinkkelį, leisiantį automobiliams aplenkti geležinkelio pervažą.