Prieš automobilių mokestį – nelygios jėgos: yra, kam jis neišvengiamas

Ilgai atidėliotas automobilių mokestis greitai turi gulti ant Lietuvos vairuotojų pečių.

 „Regitra“ duomenis apie anglies dioksido emisiją kaupia tik nuo 2011 metų, o senų automobilių taršos negali patikrinti net techninių apžiūrų centrai.<br> newspress.co.uk nuotr.
 „Regitra“ duomenis apie anglies dioksido emisiją kaupia tik nuo 2011 metų, o senų automobilių taršos negali patikrinti net techninių apžiūrų centrai.<br> newspress.co.uk nuotr.
 „Regitra“ duomenis apie anglies dioksido emisiją kaupia tik nuo 2011 metų, o senų automobilių taršos negali patikrinti net techninių apžiūrų centrai.<br> Gamintojo nuotr.
 „Regitra“ duomenis apie anglies dioksido emisiją kaupia tik nuo 2011 metų, o senų automobilių taršos negali patikrinti net techninių apžiūrų centrai.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 13, 2018, 7:23 PM, atnaujinta Jun 13, 2018, 11:42 PM

Nors buvo kalbama apie būtinybę apmokęstinti aplinką teršiančias senas mašinas, tačiau kol kas tai labiausiai gresia apynaujų sportinių automobilių ir prabangių visureigių savininkams.  

Mokės už galingas mašinas

Europos Komisija spaudžia šalies Vyriausybę įvesti mokestį automobiliams, kurie į aplinką išmetą daugiau nei 200 gramų anglies dvideginio kilometrui. 

Tam ji turi rimtų poveikio priemonių – taršos leidimų kainą gali padidinti iki 300 milijonų eurų, o tai būtų rimtas smūgis šalies biudžetui.

Aplinkos ministras Kęstutis Navickas pastebėjo, kad naująjį mokestį tektų mokėti visiems galingų automobilių savininkams.

Taip yra todėl, kad išmetamo anglies dvideginio kiekis tiesiogiai susijęs su degalų sąnaudomis. 

Turimų duomenų neužteks

Tačiau yra viena didelė problema, dėl kurios pačių seniausių ir taršiausių automobilių savininkai mokesčio greičiausiai išvengtų.

„Regitra“ atstovai neslėpė, kad duomenys, susiję su automobilio išmetamosiomis dujomis, pradėti kaupti tik nuo 2011 metų. 

Automobilio pase CO2 kiekis yra fiksuojamas ties V.7 žyma - jei skaičius viršija 200, labai didelė tikimybė, kad jums teks mokėti automobilio mokestį.

Nuo 2011-ųjų Lietuvoje buvo užregistruota daugiau nei 900 tūkst. lengvųjų automobilių, iš kurių apie 560 tūkst. turi anglies dvideginio išmetimo žymę techniniame pase. 

Iš jų apie 90 tūkst. automobilių viršija 200 gramų vienam kilometrui išmetamo anglies dvideginio kiekį. 

Palyginimui, iš viso šiuo metu yra registruota daugiau nei 1 mln. 300 tūkst. lengvųjų automobilių.

Lietuvoje po 2011-ųjų registruoti lengvieji automobiliai, kurių CO2 emisija viršija 200 g/km normą

10 populiariausių markių:

1. BMW – 17822 automobiliai,

2. „Audi“ – 13635,

3. „Volkswagen“ – 9459,

4. „Volvo“ – 8875,

5. „Mercedes-Benz“ – 7511,

6. „Opel“ – 4504,

7. „Chrysler“ – 3359,

8. „Renault“ – 2700,

9. „Ford“ – 2654,

10. „Nissan“ – 2477.

Bendras šių automobilių amžiaus vidurkis – 14 metų.

Galvoja apie 30 eurų

Ministras pažymėjo, kad 10 metų „Audi“ išmetamo anglies dvideginio kiekis vienam kilometrui gali neviršyti 180 gramų. 

„Visi automobiliai, kurie galingesni už šias tautos mašinas, papultų į tą segmentą. Gali būti ir visureigiai, lengvieji sportiniai ar kiti automobiliai“, – aiškino jis.

K. Navickas sakė, kad aplinką teršiantiems automobiliams greičiausiai būtų taikomas registracijos mokestis. 

Aplinkos ministras užsiminė, kad viešame svarstyme buvo kalbėta apie 30 eurų, tačiau galutinė suma dar nepatvirtinta.

Bet valdžia nežino, kaip reikės suskaičiuoti visus aplinką teršiančius automobilius.

Kiek CO2 išmeta seniau nei 2011-aisiais į Lietuvą atvykę automobiliai, niekas nežino. Techninės apžiūros specialistai anglies dvideginio kiekio nematuoja – tam neturi nei reikiamos įrangos, nei metodikos.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kada JAV ginklai pasieks Ukrainą?