Trisdešimties naujų greičio matuoklių pirkimas nutrauktas: sustabdė netikėta priežastis

Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.

Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>D.Umbraso nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Buvo planuojama, kad Lietuvos keliuose jau kitąmet eismą turėtų stebėti kelios dešimtys naujo tipo stacionarių greičio matuoklių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 21, 2018, 9:09 AM

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) rugsėjo pradžioje paskelbė konkursą šių prietaisų įrengimui valstybinės reikšmės krašto keliuose, tačiau spalį, prieš pat planuotą vokų su pasiūlymais atplėšimą, LAKD pranešė konkursą nutraukianti.

Nebereikia atitvarų

Kodėl kelių prižiūrėtojai staiga persigalvojo, lrytas.lt atskleidė Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus patarėjas Saulius Jansonas.

„Pagal tarptautinės vertės atviro konkurso „Stacionarių greičio matavimo įrenginių įrengimas valstybinės reikšmės krašto keliuose“ sąlygas, šalia stacionarių greičio matuoklių buvo numatyta įrengti ir apsaugines kelio atitvarų sistemas“, – tvirtino jis.

Tačiau direkcijai papildomai išanalizavus eismo intensyvumo duomenis, taip pat atsižvelgus į tai, kad stacionarūs greičių matuokliai bus įrengiami gyvenvietėse arba šalia jų, ekspertai atidžiau pažvelgė į atitvarų projektavimo taisykles ir nusprendė, kad jų nereikia rengti šalia naujųjų greičio matuoklių. 

„Atsisakius apsauginių kelio atitvarų sistemų įrengimo, keičiasi pagrindinių pirkimo sąlygų turinys, todėl būtina koreguoti pirkimo sąlygas bei perskaičiuoti pirkimo vertę. 

Taip pat pažymėtina, kad atlikus pirkimo sąlygų pakeitimus, daugiau tiekėjų galėtų dalyvauti pirkime, nes bus atsisakyta darbų, kurių atlikimui galimai būtų samdomas subtiekėjas, – aiškino S.Jansonas. – Kelių direkcija, atsižvelgdama į tai, kad atsisakius apsauginių kelio atitvarų sistemų įrengimo, bus pakeistos pirkimo sąlygos, o atlikti konkurso sąlygų pakeitimai gali pažeisti tiekėjų ekonominę pusiausvyrą bei sudomintų daugiau tiekėjų, nusprendė nutraukti viešojo pirkimo „Stacionarių greičio matavimo įrenginių įrengimas valstybinės reikšmės krašto keliuose“ procedūrą.“

Tačiau tai nereiškia, kad LAKD atsisako planų įrengti minėtus greičio matuoklius. Pasak direkcijos atstovo, naują viešojo pirkimo konkursą dėl stacionarių greičio matavimo įrenginių įrengimo planuojama paskelbti lapkritį.

Turės daugiau galimybių

Naujai perkami 30 greičio matuoklių skirsis nuo jau veikiančių kitų stacionarių prietaisų. 

Jie teiks gerokai daugiau informacijos – fiksuos ne tik greičio pažeidimus, bet visas pravažiavusias transporto priemones.

Pirkimo dokumentuose buvo nurodoma, kad perkami greičio matuokliai turi fiksuoti viso važiuojančio transporto priemonių srauto valstybinius registracijos numerius ir juos perduoti į daugiafunkcę pažeidimų kontrolės sistemą, taip pat fiksuoti leistino greičio pažeidimus ir automatiškai perduoti į Administracinių nusižengimų registrą.

„Turi būti fiksuojamos visos transporto priemonės. Leistino greičio pažeidimo atveju sektorinis greičio matuoklis turi užfiksuoti transporto priemonės valstybinį registracijos numerį ir jį nufotografuoti. Pažeidimo nuotraukoje turi būti įtraukta duomenų juosta, kurioje pavaizduota visa su pažeidimu susijusi informacija“, – rašoma dokumentuose.   

Jei nebus keičiamos sąlygos patiems matuokliams, į sistemą pateikiamuose duomenyse turės būti ši informacija: nuotrauka, data, laikas, užfiksuotos transporto priemonės greitis, taip pat juostos, kurioje ji fiksuota, numeris, kelio numeris, kelio pavadinimas, nurodoma važiavimo kryptis, transporto priemonės tipas, valstybinis registracijos numeris su šalies, kurioje ji registruota, kodu, ir kita.

Valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 139 senesnio tipo stacionarūs greičio matuokliai. Be to, rugsėjo pradžioje pradėjo veikti ir 25 vidutinio greičio matuokliai – jų duomenys apie pažeidimus jau perduodami Administracinių nusižengimų registrui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.