Ukrainiečių kompanijos teslaservise.kiev.ua vyrukai nufilmavo siužetą apie vieną iš tokių egzempliorių – visiškai išnarstytą „Tesla Model S“.
Itin įžūlų sukčiavimo atvejį atskleidę vyrai pabrėžė, kad automobilį įsigijo ne privatus asmuo, o patyręs naudotų mašinų prekyba užsiimantis verslininkas.
Išorė – apgaulinga
Žvelgiant iš išorės sunku būtų kažką įtarti – „Model S“ turėjo visas kėbulo detales, nors buferis dar nenudažytas. Vienas elektromobilio šonas apskritai sveikas – ant jo nebuvo jokių pažeidimų. „Tesla“ iš pirmo žvilgsnio atrodo lyg puikus pirkinys.
Siužeto autoriai pasakojo, kad su visais mokesčiais elektromobilis pirkėjui kainavo 25 tūkst. dolerių (22 tūkst. eurų).
Tačiau paaiškėjo, kad „Tesla“ į Ukrainą atkeliavo be pačių brangiausių detalių - baterijos, elektros variklių, o vietoje važiuoklės detalių įkišti paprasti metalo strypai.
„Įdomi detalė – nors automobilis be baterijos, prietaisų skydelyje rodomas energijos likutis, kuris buvo užfiksuotas ją išimant“, – pasakojo vienas iš vyrų.
Jie taip pat parodė elektromobilio apačią, kurioje vietoje amortizatorių buvo sumontuoti paprasčiausi metaliniai skersiniai.
Pastaruosiuose išgręžtos skylės leido pardavėjams imituoti elektromobilio pakabos aukštį.
„Automobilis stovi tiesiai gražiai ir parinktas toks aukštis, kad atrodytų, jog baterija yra.
O iš tiesų ne tik akumuliatoriaus, bet ir variklio ar pakabos detalių nėra. Tai tikrai įdomus egzempliorius“, – sakė ukrainietis.
Pasistengė atsikratyti
Bagažinėje jis taip pat aptiko dėžutę nuo „Chademo“ kroviklio, kuris tik dar labiau suklaidino verslininką – tikėjosi, kad elektromobilis tikrai bus važiuojantis.
„Dėl suprantamų priežasčių jis pats nepanoro pasirodyti prieš kameras, tačiau automobilį iš tiesų jau pardavė vienam iš mūsų pažįstamų“, – komentavo vaizdo siužeto kūrėjai.
Jie taip pat pažymėjo, kad įvertinęs nuostolius verslininkas nusprendė atsikratyti automobilio. Anot vyrų, remontas būtų ne tik brangiai kainavęs, bet ir truktų mažiausiai 8 mėnesius.
Naujasis išrengto „Tesla Model S“ savininkas sakė, kad už elektromobilį sumokėjo vos 10 tūkst. dolerių.
Jo vertinimu remontas kainuotų dar 30 tūkst. (26 tūkst. eurų), tačiau to imtis neapsimoka, nes tokio modelio vertė vietos rinkoje siekia 35 tūkst. dolerių (31 tūkst. eurų).
Vyrai taip pat prisiminė kitą atvejį, kai elektromobilis iš JAV atkeliavo su išimta viduriniąja baterijos sekcija.
Jie pažymėjo, kad neatliekant diagnostikos praktiškai neįmanoma nustatyti, kad mašina buvo iškomplektuota.
„Išvada paprasta – perkant automobilį aukcione visuomet egzistuoja rizika“, – reziumavo ukrainiečiai.