Vilkikų barstomi kroviniai kelia mirtiną pavojų – specialistas įvardino, kodėl taip nutinka

Vokietijos draudikų asociacijos (GDV) duomenimis, 70 proc. sunkvežimių krovinių šalies keliuose yra neteisingai arba nepakankamai pritvirtinti. Pagal Vokietijos kelių eismo įstatymą (StVO) ir prekybos kodeksą (HGB) privaloma tinkamai pritvirtinti krovinį. 

 Vilkiko vairuotojas turėtų nepamiršti, kad jei netaisyklingai pritvirtintas krovinys stabdymo metu pajudės į priekį, pirmąjį smūgį pajus jis pats.<br> Organizatorių nuotr.
 Vilkiko vairuotojas turėtų nepamiršti, kad jei netaisyklingai pritvirtintas krovinys stabdymo metu pajudės į priekį, pirmąjį smūgį pajus jis pats.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 21, 2018, 12:44 PM

Taigi, kas yra už tai atsakingas – ekspeditorius, vairuotojas ar siuntėjas? Ką iš tiesų reiškia krovinio tvirtinimas? 

Specialistas, dėstytojas ir autorius Alfredas Lampenas pateikia vertingų patarimų, kaip tvirtinti krovinį. 

Kas yra krovinio tvirtinimas?

Tvirtinant krovinį siekiama užtikrinti, kad prekės transporto priemonėje nieko nesužeis ir nebus pažeistos. 

Vokietijos draudikų asociacijos (GDV) duomenimis, kas penktą sunkvežimių eismo įvykį sukelia pamestas krovinys. 

Apie 1600 rimtų įvykių nutinka Vokietijos keliuose kasmet. 

A. Lampenas pažymėjo, kad lemiamas vaidmuo užtikrinant tinkamą tvirtinimą tenka siuntėjui. 

„Tarkime, vairuotojas atvyksta į pakrovimo vietą ir turi tam tikram kroviniui nepritaikytą transporto priemonę, transporto priemonė yra sugedusi arba nėra tvirtinimo diržo. 

Tačiau kroviniai vis tiek pakraunami ir pasiekia klientą jau pažeisti. 

Klientas skundžiasi, kad tai kenkia jo verslui ir, žinoma, neatitinka siuntėjo interesų. Būtų siaubinga, jei tai keltų pavojų žmonių gyvybėms“, – komentavo jis. 

Ne visi naudojasi instrukcijomis

Specialistas kaip pavyzdį pateikė nepritvirtintus popieriaus rulonus. 

Anot jo, vienas rulonas gali sverti kelias tonas. Staigiai sustabdžius transporto priemonę, rulonas ar kitas krovinys gali tapti nekontroliuojamu dėl išcentrinės jėgos. 

„Krovinys iškrenta ant kelio arba pasislenka į priekį. Pasekmės gali būti mirtinos.

Tokiu atveju siuntėjas turėtų nurodyti, kad reikalingi slydimą mažinantys kilimėliai ir juostos, skirtos tinkamam krovinių tvirtinimui“, – sakė A. Lampenas.

Autorius konstatavo, kad tuo iš anksto turėtų pasirūpinti ekspeditorius ar rangovas, nes kitu atveju jam nebus suteiktas šis darbas.

Specialisto teigimu, daugelis siuntėjų ar klientų šioje pramonėje ir prekyboje turi patys prisiimti visišką atsakomybę, nes nesuteikia reikiamos informacijos. 

Visgi, anot A. Lampeno, kiti ją jau puikiai naudoja: reikalavimai chemijos pramonei šiuo klausimu yra griežti. 

Yra tikslios rekomendacijos, kurias reikia įvykdyti prieš sunkvežimiui išvažiuojant. 

„Vairuotojas turėtų suprasti, kad didžiausias pavojus kyla jam, nes krovinys yra tiesiai už jo nugaros. 

Staiga sustabdžius transporto priemonę, krovinys pasislenka į priekį. Tokiu atveju vairuotojas bus pirmasis, kuris patirs didžiausią smūgį“, – pažymėjo jis.

Nukrenta ant automobilių

A. Lampenas pridūrė, kad kelia grėsmę ir kitiems, nes nepritvirtintas krovinys išlenda arba nukrenta ant kelio ar kitų transporto priemonių.     

Anot pašnekovo, tai gali būti, pavyzdžiui, kroviniai, pritvirtinti prie neužpildytų padėklų. Taip pat kartoninės dėžės, kurios yra per laisvai pritvirtintos vyniojimo plėvele. 

„Arba, jei tik padėklai, o ne pakuotės ant jų viršaus yra sudėti arti vienas kito, staigiai sustabdžius transporto priemonę, pasistums visas krovinys. 

Dėl to plastikinės talpyklos gali deformuotis taip, kad dėl slėgio ir skysčio atsidarys dangtis ir ištekės, pvz., pavojinga medžiaga“, – atkreipė dėmesį specialistas.

5 pagrindinės krovinio tvirtinimo taisyklės, kurių privalu laikytis:

1. Priekyje esantį tarpą turėtų užblokuoti priekinė siena arba priešinis tvirtinimas ir padėklai bei trinties padidinimas naudojant slydimą mažinančius kilimėlius. 

2. Jei yra krovinių, kurie gali iškristi, pvz., sustatyti popieriaus rulonai, reikia įdiegti slydimą mažinančią apsaugą. 

Krovinio pakrypimo galima išvengti naudojant krašto slankiklius ir specialią tvirtinimo įrangą. 

3. Kroviniams, kurių negalima tvirtinti, pavyzdžiui, gėrimai tetrapakuose, reikia stabilios transporto priemonės, kuriai suteiktas konstrukcijos stabilumo sertifikatas.

Neturint jo negalima imtis vežti krovinio.

4. Pakrovimo paviršius turi būti švarus. 

Tai aiškiai matyti iš granulių krovinio pavyzdžio: maišas pažeistas, granulės pabyra, o kitas krovinys dedamas ant viršaus.   

Tada viskas praktiškai priklauso nuo rutulinio guolio. Kitaip tariant, valymas turi būti atliekamas reguliariai. 

5. Kitas svarbus dalykas yra kliento ir rangovo bendravimas: jei ekspeditorius žino, kokią tvirtinimo įrangą jis turi naudoti, jis ją parengs.   Svarbiausia, kad siuntėjas suteiktų nurodymus ekspeditoriui šiuo klausimu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.