Kelius pradėjo žymėti iš taškų sudarytomis linijomis: kokią naudą tai duoda?

Lietuvoje per metus net 177 dienas sulaukiame kritulių. Lietus apsunkina vairavimo sąlygas – ne tik pablogėja matomumas, bet smarkiai lyjant horizontaliojo ženklinimo juostos tampa sunkiai įžiūrimos. 

Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Taškiniu ženklinimu pažymėtos pirmosios kelių atkarpos Kaune. <br> Kompanijos nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 29, 2018, 5:17 PM

Siekiant padidinti eismo saugumą kai kuriose šalyse pradėtas naudoti taškinis  ženklinimas. Šiemet pirmą kartą šis ženklinimo būdas išbandytas ir Lietuvoje.

Linijos iš taškų

Siekiant geresnio linijų atspindžio vietoje įprastinių horizontaliojo ženklinimo linijų naudojamas taškinis ženklinimas. 

Tai linijos, sudarytos iš iškilių taškų ar lašo formos iškilimų, reguliariu atstumu užliejamų ant asfalto. 

Tarp termoplasto taškų paliekami kelių milimetrų tarpai vandeniui nutekėti.

Anot saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio, toks kelių ženklinimas yra pranašesnis už įprastinį. 

„Taškinio ženklinimo paviršius nėra lygus. Specialūs stiklo rutuliukai užpurškiami ant visų – iškilusių ir įdubusių – ženklinimo vietų. 

Automobiliams užvažiavus ant linijos paviršiaus, dyla tik viršutinis ženklinimo sluoksnis, o šviesą atspindi žemesniuose sluoksniuose esantys stiklo rutuliukai.  

Dėl šios technologijos linija ilgiau išlieka su atspindžiu“, – aiškino specialistas.

Kompanijos atstovas pasakoja, kad šio ženklinimo eksploatavimo laikas priklauso nuo eismo intensyvumo. 

Tokiam ženklinimui gali būti naudojama šalto arba karšto plastiko technologija. Plastiku ženklinamos linijos yra atsparesnės padangų trinčiai ir kelio druskoms nei dažai.

Geriau matomos lyjant

B. Vengrys teigia, kad toks ženklinimo būdas dažniausiai naudojamas ženklinant šonines ar vidurio liniją, bet dėl geresnio atspindžio šiuo būdu užsienyje eksperimentuojama ir žymint pėsčiųjų perėjas.

„Pagrindinė taškinio ženklinimo nauda – linijos matomumas lyjant ar esant šlapiai kelio dangai. 

Taškinis ženklinimas nuo įprastinio skiriasi tuo, kad turi pakankamai didelius tarpus, per kuriuos nubėga lietaus vanduo, o esant įprastoms lygioms linijoms vanduo nusistovi linijos paviršiuje ir ant linijos esantys stiklo rutuliukai nebeatspindi šviesos.   

Skirtumas ypač gerai matomas tamsiuoju paros metu“, – pasakoja jis.

Specialistas taip pat pabrėžia, kad tokios linijos saugesnės ne tik dėl geriau atspindimos šviesos. 

Automobiliu užvažiavus ant linijos, priklausomai nuo taškų aukščio, jaučiama vibracija, o tai gali apsaugoti vairuotojus nuo išvažiavimo iš kelio užsnūdus prie vairo. 

Pirmosios atkarpos 

Pirmas tokio ženklinimo atkarpas jau galima rasti Kaune, tad vairuotojai galės įvertinti skirtumą.

„Ryškiau matomas ženklinimas gali reikšmingai prisidėti prie saugesnio eismo, nes daug avarijų įvyksta tamsiuoju paros metu ar esant blogoms oro sąlygoms. 

Lietuva siekia iki 2030 metų žūčių keliuose skaičių sumažinti per pusę, tad, bendradarbiaudami su partneriais užsienyje, stengiamės pristatyti moderniausias technologijas, kurios padėtų siekti šio tikslo“, – teigia B. Vengrys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?