Elektromobilių lenktynių prognozės: nugalėtojai finišą pasieks be sustojimo

2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse, elektromobilių varžybos įdomiu nauju renginiu. Gegužės 3 dieną šalia sostinės savivaldybės bus duotas startas jau penktosioms elektromobilių varžyboms „Charge it on! Vilnius - Palanga“. Tradiciškai elektromobiliai finišuos Palangoje, J. Basanavičiaus gatvėje. 

 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
 Elektromobilių lenktynių organizatoriai neabejoja, kad šiais metais bus pagerintas rekordas. <br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Apr 19, 2019, 1:00 PM

„Džiaugiuosi, kad elektromobilių varžybos sulaukė pirmojo savo penkerių metų jubiliejaus ir tapo reiškiniu ne tik šio ateities transporto gerbėjams, – sako vienas iš šios idėjos autorių  Darius Grinbergas

– Šiuo renginiu siekėme ir dabar siekiame ne tik propaguoti elektromobilius, kaip perspektyviausią transporto priemonę, bet ir skatinti visiškai neteršiančio aplinkos transporto infrastruktūros plėtrą“.

Situacija pasikeitė

Pirmųjų varžybų dalyviai mena, kad tuo metu tebuvo kiek daugiau nei šimtas elektromobilių, o vietų, kur juos būtų galima įkrauti, tekdavo paieškoti. 

Situaciją bene iškalbingiausiai liudija faktas, kad stengiantis nesužlugdyti pirmųjų varžybų jų organizatoriams teko pasirūpinti laikinąja įkrovimo stotele Kryžkalnyje. 

O kaip ją pasiekti neišeikvojus visos akumuliatorių energijos, šturmanams teko gerokai pasukti galvą.

Dabar elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o ir jų įkrovimo infrastruktūra plečiama gana sparčiai. 

Tačiau prie elektromobilių dar nesidriekia norinčių juos įsigyti eilės.

„Varžybų maršrutas nesikeičia. Tai darome sąmoningai – norime patikrinti, kaip tobulėja automobiliai, kai plečiama būtina jų aptarnavimo infrastruktūra, ar teisinga linkme einama, – sako D. Grinbergas. 

– Geriausias to rodiklis – kasmet vis trumpėjantis laikas, būtinas iš sostinės pasiekti mūsų didžiausiąjį vasaros kurortą“.

Rezultatą iškart pagerino

Prieš penkerius metus vykusias pirmąsias elektromobilių varžybas laimėjo Gintaras Kaukėnas ir Karolis Judzentavičius su „Kia Soul EV“ 337 kilometrų nuotolį nuvažiavę per 5 val. 27 min. 41 sek.   

„Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta taktika bei strategija ir automobilio techninės galimybės leidusios per trumpiausią laiką gauti tiek energijos, kurios užtektų finišui Palangoje pasiekti, – rankose laikydamas nugalėtojų prizą tąsyk kalbėjo G. Kaukėnas. 

– Visus 337 km įveikėme važiuodami vidutiniu 70 km/val. greičiu, o didžiausias mūsų greitis buvo 111 km/val., tačiau baterijų talpos papildymas truko lygiai valandą“.

Daugeliui atrodė, kad rezultatas tikrai ne prastas ir vargu, ar greitai jį kas pagerins. 

Tačiau po metų žinomas ralio meistras Saulius Girdauskas su Egidijumi Skrodeniu nuo pirmųjų rekordininkų pasiekimo nubraukė net 38 minutes ir su „Nissan Leaf“ įskaitant laiką, sugaištą papildant akumuliatorių baterijas finišavo per 4 val. 49 min.

„Antrosios jų istorijoje varžybos atvėrė ir daug aiškesnį vaizdą, kodėl elektromobilis dar netinka šeimai. 

O reikia tiek nedaug – pasirūpinti tankesniu aptarnavimo ir įkrovimo tinklu, kad galėtume drąsiai leistis į kelionę per daug nesibaimindami ir nesižvalgydami ar ne per sparčiai senka energijos šaltinis“, – sakė S. Girdauskas.   

Nereikėjo ilgai stovėti

Daugiau nei pusvalandžiu dar sutrumpėjo ir trečiaisiais metais pasiektas rekordas. Vaidotas Kviklys ir Paulius Sviklas su „Hyundai Ioniq“ 337 km atstumą nuvažiavo per 4 val. 5 min. 

„Papildyti baterijų stojome du kartus – Vievyje, kur sugaišome apie 10 min., ir Kryžkalnyje, kur užtrukome šiek tiek daugiau, nei pusę valandos, kol automobilio baterijos pasipildė reikiamu kiekiu energijos“, – pergalės strategiją dėstė V. Kviklys.

Trečiųjų varžybų nugalėtojai kelyje laikėsi leistino greičio, tačiau nevažiavo pernelyg lėtai, nes kaip parodė ankstesnių metų praktika reikiamo efekto tai neduoda.

Ketvirtosiose varžybose rekordas nebuvo pasiektas. Nugalėtojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius, vairavę „Nissan Leaf“, nuo orientyru laikyto ankstesnio pasiekimo atsiliko labai nedaug ir finišavo per 4 val. 11 min.

Skirtumas nyksta

Siekiant dar kartą patikrinti elektromobilio efektyvumą tą patį maršrutą pernai įveikė ir dyzelinis „Nissan X-Trail“. 

Jo ekipažas važiavo maksimaliu leistinu greičiu su vienu sustojimu ir užtruko 3 val. 46 min., arba tik 25 min. trumpiau, nei nugalėtojų elektromobilis.

„Ketvirtosios varžybos įrodė ne tik spartų elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir jų infrastruktūros plėtrą“, – pripažino varžybų organizatorius D.Grinbergas.

Tačiau tai – jau istorija. Dabar visų dėmesys sutelktas į penktąsias varžybas ir kokius pasiekimus jose pademonstruos iki 20 ekipažų išaugsiantis dalyvių skaičius.

Organizatoriai tikina, jog rekordas tikrai bus. Ir tam yra ne viena priežastis. 

Pirma, abipus Vilnius-Klaipėda automagistralės žymiai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius jau pernai atvėrė galimybę efektyviau planuoti akumuliatorių papildymą. 

Tai itin svarbu vairuojantiems seniau Lietuvoje pasirodžiusius elektromobilius. 

Antras faktorius – šalies rinką papildę ir oficialiai parduodami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. 

Nuvažiuos be sustojimų

Vienas tokių elektromobilių – „Hyundai Kona EV“, kurį galima vadinti šiuo metu bene geriausiai vairuotojų lūkesčius atitinkančiu elektromobiliu. 

Jis viena įkrova gali nuvažiuoti beveik 450 km, o  naudojantis greito įkrovimo stotele 80 proc. baterijų galima įkrauti greičiau nei per valandą.

Padinė kaina neperkopia 40 tūkst. eurų ir jis yra kur kas pigesnis už kitus panašias charakteristikas turinčius elektromobilius.

„Atsižvelgdami „Hyundai Kona EV“ galimybes keliame pačius aukščiausius tikslus – ne tik laimėti, bet ir pagerinti šių lenktynių rekordą. 

Tikimės, kad tą mes padarysime Palangą pasiekę be sustojimų“, – teigia nuolatinis tokių varžybų dalyvis „Fakto Auto“ atstovas V. Kviklys.

Kartu su juo vieną ekipažą sudarys žurnalistas Tadas Markevičius.

Nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą be sustojimo turi ir neseniai rinkoje debiutusių „Audi e-tron“ bei „Jaguar I-Pace“ elektromobilių ekipažai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.