Prie mobilaus patikros punkto trečiadienį ryte rikiavosi įvairūs automobiliai – „Seat“, „Toyota“, „Volvo“, „Volkswagen“. Naujausias iš jų nuo konvejerio nuriedėjo prieš dešimtmetį, seniausiam – jau 15 metų.
Daugumos pirmąją reido valandą tikrinų automobilių ratus suko dyzeliniai varikliai, o spustelėjus greičio paminą, automobiliai paskęsdavo juodų dūmų debesyje.
Aplinkos apsaugos specialistai išmetamų teršalų kiekį matavo labai panašiai, kaip tai daroma atliekant transporto priemonės techninę apžiūrą.
Sunku patikėti, tačiau visi pirmieji bandymai buvo sėkmingi vairuotojams – teršalų norma neviršijo normos.
Tiek aplinkos apsaugos specialistai, tiek kelių policijos patruliai tikino įžvelgiantys gerų pokyčių – itin taršių transporto priemonių pastebima vis mažiau.
„Jeigu iškart tikrintume teršalų kiekį, jie tikrai viršytų normą, tačiau keliais stipriais pėdos spustelėjimais padidinami variklio sūkiai, išmetimo sistema prasivalo ir tuomet išryškėja tikrasis vaizdas“, - aiškino reide dalyvavę aplinkos apsaugos specialistai.
Pasak jų, tokią procedūrą itin pravartu atlikti nuolat važinėjant mieste, mat automobilis dažniausia rieda vos 40-60 kilometrų per valandą greičiu.
Artimiausiomis dienomis aplinkos apsaugos specialistai Kaune ketina surengti dar kelis tokius reidus.