Prieš važiuojančius A juosta pritaikė naują priemonę, bet ji rūpi ne visiems

Vilniaus vairuotojai sulaukė dar vienos eismo naujovės. Spalio viduryje dalis Ukmergės gatvėje esančios visuomeninio transporto juostos buvo fiziškai atskirta nuo kitų eismo juostų. Visuomeniniam transportui skirta eismo juosta dalyje Ukmergės gatvės buvo atskirta borteliu, kurį sudaro kieto plastiko kalneliai.

 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
 Ukmergės gatvėje A juosta buvo atskirta kalneliais, tačiau dalis vairuotojų to visiškai nepaiso. <br> V. Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

2019-10-18 17:49, atnaujinta 2019-10-18 18:22

Savivaldybės atstovai skelbia, kad įgyvendinus naująjį projektą, skubantiems ir į A juostą įvažiuojantiems vilniečiams teks keisti savo įpročius.

Nusprendė ignoruoti

Visgi, kaip parodė lrytas.lt skaitytojo Aleksandro patirtis, kai kuriems eismo dalyviams naujosios priemonės nedaro jokio įspūdžio. 

Penktadienio, spalio 18-osios, rytą važiuodamas Ukmergės gatve vyras pastebėjo, kaip „Volvo“ vairuotojas nieko nepaisydamas startui nuo sankryžos pasirinko būtent A juostą. 

„Taip ir nuvažiavo tolyn viešojo transporto juosta, nors gatvė buvo tuščia. Nesuprantu, kodėl reikia taip elgtis?“ – stebėjosi vilnietis. 

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto Urbanistikos katedros profesorės Marijos Burinskienės teigimu, A juostą atskyrus fiziškai viešasis transportas galės važiuoti dar greičiau.

Tiesa, tokiu būdu atkirtų eismo juostų mieste nebus daug – tik daugiausia problemų keliančiose vietose.

Taikys ir kitur

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyresniojo mokslo darbuotojo Vido Žuraulio teigimu, fiziškai atskiriant A juostas labai svarbu pasirūpinti saugumu ir kelio inžineriniais sprendimais.

Jei tai atitvaras ar barjeras, jo pradžia turėtų būti su amortizuojančiomis konstrukcijomis, kurios sugeria smūgį avarijos atveju ir pradeda išvengti didelės žalos.

Vilniaus miesto savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis sakė, kad prioritetas taikomas viešajam transportui. 

Todėl ir buvo sutvarkyta beveik kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Šeškinės iki Ozo viaduko.   

„Bus stebima situacija, vertinamas poveikis ir svarstoma, kur dar būtų galima atskirti viešajam transportui skirtą A juostą“, – sakė savivaldybės atstovas.

Naikins privilegiją

Svarstoma A juostose panaikinti 4+ privilegiją – leidimą važiuoti automobiliams visuomeninio transporto juostomis, jei mašina keliauja daugiau nei keturi žmonės.

Taip nuspręsta todėl, kad esą nėra technologijų, galinčių nestabdant automobilių nustatyti, kiek žmonių jame važiuoja. 

Panaikinus 4+ privilegiją siūloma A juostose ar greta jų diegti pažeidimams fiksuoti skirtas vaizdo kameras, turinčias automatinę numerio nuskaitymo funkciją, ir taip riboti automobilių patekimą į viešojo transporto eismo juostas.

„Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įsigyti papildomą pažeidimų fiksavimo įrangą, taip pat intensyvaus eismo gatvėse, pvz., Ukmergės, Kalvarijų, įdiegti maršrutinio transporto eismo juostos kontrolės įrenginius“, – sakė T.Kamaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.