Savivaldybės atstovai skelbia, kad įgyvendinus naująjį projektą, skubantiems ir į A juostą įvažiuojantiems vilniečiams teks keisti savo įpročius.
Nusprendė ignoruoti
Visgi, kaip parodė lrytas.lt skaitytojo Aleksandro patirtis, kai kuriems eismo dalyviams naujosios priemonės nedaro jokio įspūdžio.
Penktadienio, spalio 18-osios, rytą važiuodamas Ukmergės gatve vyras pastebėjo, kaip „Volvo“ vairuotojas nieko nepaisydamas startui nuo sankryžos pasirinko būtent A juostą.
„Taip ir nuvažiavo tolyn viešojo transporto juosta, nors gatvė buvo tuščia. Nesuprantu, kodėl reikia taip elgtis?“ – stebėjosi vilnietis.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto Urbanistikos katedros profesorės Marijos Burinskienės teigimu, A juostą atskyrus fiziškai viešasis transportas galės važiuoti dar greičiau.
Tiesa, tokiu būdu atkirtų eismo juostų mieste nebus daug – tik daugiausia problemų keliančiose vietose.
Taikys ir kitur
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyresniojo mokslo darbuotojo Vido Žuraulio teigimu, fiziškai atskiriant A juostas labai svarbu pasirūpinti saugumu ir kelio inžineriniais sprendimais.
Jei tai atitvaras ar barjeras, jo pradžia turėtų būti su amortizuojančiomis konstrukcijomis, kurios sugeria smūgį avarijos atveju ir pradeda išvengti didelės žalos.
Vilniaus miesto savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis sakė, kad prioritetas taikomas viešajam transportui.
Todėl ir buvo sutvarkyta beveik kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Šeškinės iki Ozo viaduko.
„Bus stebima situacija, vertinamas poveikis ir svarstoma, kur dar būtų galima atskirti viešajam transportui skirtą A juostą“, – sakė savivaldybės atstovas.
Naikins privilegiją
Svarstoma A juostose panaikinti 4+ privilegiją – leidimą važiuoti automobiliams visuomeninio transporto juostomis, jei mašina keliauja daugiau nei keturi žmonės.
Taip nuspręsta todėl, kad esą nėra technologijų, galinčių nestabdant automobilių nustatyti, kiek žmonių jame važiuoja.
Panaikinus 4+ privilegiją siūloma A juostose ar greta jų diegti pažeidimams fiksuoti skirtas vaizdo kameras, turinčias automatinę numerio nuskaitymo funkciją, ir taip riboti automobilių patekimą į viešojo transporto eismo juostas.
„Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įsigyti papildomą pažeidimų fiksavimo įrangą, taip pat intensyvaus eismo gatvėse, pvz., Ukmergės, Kalvarijų, įdiegti maršrutinio transporto eismo juostos kontrolės įrenginius“, – sakė T.Kamaitis.