Kaune apsilankęs inžinierius Dalius Santockis užfiksavo keletą tipinių situacijų.
Stovi, nors turi važiuoti
Jo filmuotame vaizdo įraše galima matyti, kaip Karaliaus Mindaugo prospekto ir Kaunakienio sankryžoje degant papildomai sekcijai transporto priemonės vienas po kitos suka į dešinę.
Po to, kai rodyklė užgęsta, užsidega pagrindinis žalias signalas.
Kadangi nuo lapkričio 1-osios nebegalioja 75-asis Kelių eismo taisyklių punktas, kuris drausdavo sukti į dešinę, jei nedega papildoma sekcija, toks manevras yra leidžiamas.
Tačiau tai žino ne visi vairuotojai, todėl vaizdo įraše pasigirsta garsinis signalas. Po akimirkos į sankryžą įvažiuoja 3 serijos BMW.
Minėtu atveju srautas buvo užlaikytas, tačiau galiausiai pajudėjo.
Naujos kartos šviesoforą turinčioje Raudondvario plento ir magistralės „Via Baltica“ sankryžoje viskas praėjo ne taip sklandžiai.
Užgesus papildomai sekcijai srautas čia sustojo, o užsidegus pagrindiniam žaliam šviesoforo signalui, taip ir nepajudėjo.
5 serijos BMW vairuotojas turbūt galvodamas, kad pažeis taisykles, nekreipė dėmesio į už jo stovėjusių transporto priemonių garsinius signalus.
Siūlo įtraukti kelių policiją
D. Santockis priminė, Kaune jau dvi savaites veikia naujos papildomos sekcijos pagal nuo lapkričio 1 dienos įsigaliojusius KET pakeitimus.
„Degant žaliam signalui su išjungta papildoma sekcija, leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius.
Deja, ne visi vairuotojai žino pasikeitusias taisykles. Dėl to kai kuriose Kauno sankryžose susidaro spūstys“, - konstatavo jis.
Anot specialisto, vairuotojai dalinasi spūsčių nuotraukomis. Jis pats įamžino vieną spūstį Karaliaus Mindaugo – Kaunakiemio gatvių sankryžoje.
„Problema aiški – degant žaliam signalui, kai papildoma sekcija išjungta, kai kurie vairuotojai nevažiuoja, taip sudarydami spūstis.
Galbūt vertėtų Lietuvos policijos atstovams karts nuo karto pastovėti tokiose vietose ir paaiškinti stovintiems eismo dalyviams, kad jie gali važiuoti“, – svarstė D. Santockis.